Hojen verkar slö..

Jesse

Junior
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Honda cbr600f -99 *SÅLD*
Var ute å körde idag å tycker inte att hojen går som den ska.
Det är helt omöjligt att koppla upp den på tvåan och det ska den inte vara, har iaf inte haft några problem med det tidigare i sommar. Framhjulet lättar bara lite nu...

Ska göra 2400-mila servicen nästa vecka och alla tidigare är gjorda.

Kan det ha något att göra med att den behöver servas?
Det är ju ventiljustering m.m m.m på 2400-milarn...

Mvh Jens
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Det kan vara värmen.
Är det riktigt varmt tappar hojen effekt.
 

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Jag gjorde hälften av en 3000-milaservice själv för två dagar sedan. Jag bytte olja, oljefilter och tändstift och hade tänkt att byta luftfilter men det som jag hade fått passade inte. Som nödlösning vred jag filtret 180 grader och monterade ihop hojen.

Jag var lite less när jag skulle köra hem att så lite blev gjort men det byttes snabbt. Motorn var som ny. Min misstanke är att verkstaden inte bytte luftfilter eller tändstift sist jag hade en stor service. Då hade jag inte samma känsla av ny motor och jag har inte kört de sista 1500 milen i Sahara eller andra dammiga ställen.

Precis samma upplevelse hade jag med min gamla hoj. Efter 2300 mil tog jag av ren nyfikenhet en titt på luftfiltret, ni skulle varit med för det dammade nästan som en rökmaskin på disco. Jag knackade filtret i backen, stoppade in det och provkörde en ny hoj. De följande servicearna gjorde jag själv (och bytte självklart luftfilter) men den där känslan av ny hoj fick jag aldrig mer. Min slutsats är att luftfiltret varken byttes eller dammades av vid 100-, 1000- eller 2000milaservicarna.

Mitt råd är att serva hojen själv för verkstäderna fuskar med allt de kan.

Kjell
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
600cc

tips? sälj din 600 o köp en lite större hoj,,r1 får du ju billigt nu. Så slipper du tokvarva o koppla som ett psyfall för att få upp den...+ att du kan få upp den på 3:an,,, o d e ju tufft!!
Lycka till!
 

Jesse

Junior
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Honda cbr600f -99 *SÅLD*
Re: 600cc

HAYABUSAHENKE skrev:
tips? sälj din 600 o köp en lite större hoj,,r1 får du ju billigt nu. Så slipper du tokvarva o koppla som ett psyfall för att få upp den...+ att du kan få upp den på 3:an,,, o d e ju tufft!!
Lycka till!

Tack för tipset men jag har inte haft några problem alls med att få upp hojen tidigare i sommar...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top