Jag bara MÅSTE inflika med en undran.
Jag köper inte det att gaffelbenens höjd över kronan skulle inverka i denna fråga. Jag menar att när man skruvar åt hjulaxeln så ska denna göra att det sitter ihop som ett paket. Så upp till ett par millimeter kan jag aldrig tänka mig skulle ha nåt med detta att göra. Det finns ju gafflar där fjädern sitter i ena röret och dämpningen i andra - samt i roadracing så vet jag att man ibland sätter in olika hårda fjädrar i benen.
Det enda man råkar ut för ifall gaffelbenen sitter olika högt är att det kan bli svårt att få i hjulaxeln, men när man väl fått dit den så ska den som sagt dra ihop skiten så allt sitter ihop - om nu det inte är nån skräpcykel som allting flexar på... (Men det är ju en suzuki så där e ju felet inte
)
Det jag kan tänka mig har nåt med saken att göra förklarade Mattias redan (lossa - vrid - skruva åt). Sen skulle jag kolla bakhjulet att det spårar...
/lastu