Hojjen startar ej? .. ööh?

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
LÄS MITT NYA INLÄGG LÄNGST NER
hum, skulle precis fram o köpa glass.. men då startar inte hojjen?? :mad: fattar noll gummiboll!!! kan de ha ngt med att jag stängde av den och rullade dom sista 20 meterna igår med motorn avslagen??. (jobbar kväll och pappa vill inte bli väckt).kanske pumpar in massa bränsle lr ngt o gör den sur? annars får jag väl börja felsöka .... Aprillian handlar de om

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Skulle tro som dig där att den surat. I vanliga fall hade jag stängt av bensinkranen och kört runt motorn antingen på starten eller rullat helt mest stiften bortplockade så att motorn får "rensa ur sig" bensinen men det är inte gjort i en handvändning på din hoj, spec med bensinkranen in UNDER tanken.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
En liten röd knapp bredvid gashandtaget som har ställt till det :tungan

McGyver

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Yamaha
kraschpuck skrev:
2152770 så lätt var de tyvärr inte ;)

Har precis samma problem just nu... har inte kört den på ett år, men har startat den i garaget nån gång. Och nu vill den inte!! Har nog som i ditt fall blivit sur. Kolla tändstift, batteriet!

Det gör jag nu :rolleyes:

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Okej, då hände det idag igen! den har startat problemfritt sen sist, förra gången så fick den bara stå en dag så gick den igång! men vill juh veta varför den gör så här, den hoppar lixom igång lite o sen har jag förlite gas som gör att den dör igen.. o sen är den stendöd!! precis som förra gången! den är chippad som gör att den får mer bränsle och inte körd i bänk!! är det därför den är så kännslig o surar ner sig så lätt??? kanske får köra den i bänk o ställa in insprutningen?? Hojjen har jag bara ägt i någon månad så känner inte till "hur den var förut"! Mycket tacksam för ideér o svar!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
kraschpuck skrev:
2186938 Okej, då hände det idag igen! den har startat problemfritt sen sist, förra gången så fick den bara stå en dag så gick den igång! men vill juh veta varför den gör så här, den hoppar lixom igång lite o sen har jag förlite gas som gör att den dör igen.. o sen är den stendöd!! precis som förra gången! den är chippad som gör att den får mer bränsle och inte körd i bänk!! är det därför den är så kännslig o surar ner sig så lätt??? kanske får köra den i bänk o ställa in insprutningen?? Hojjen har jag bara ägt i någon månad så känner inte till "hur den var förut"! Mycket tacksam för ideér o svar!

du kanske har kondens i systemet, testat med k-sprit? en vattendroppe kan göra mycket

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Mr Helmut skrev:
2186951 du kanske har kondens i systemet, testat med k-sprit? en vattendroppe kan göra mycket
hum.. joh, den får juh stå ute hela dagarna nu mera när jag inte kan ställa in den när jag kommer hem mitt i natten, ( då vaknar typ hela huset) ... k-spriten ska vart?? i tanken?? hum.. är inte k-sprit mot frysning?? :3freak

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
kraschpuck skrev:
2188546 hum.. joh, den får juh stå ute hela dagarna nu mera när jag inte kan ställa in den när jag kommer hem mitt i natten, ( då vaknar typ hela huset) ... k-spriten ska vart?? i tanken?? hum.. är inte k-sprit mot frysning?? :3freak

k-sprit är mot vatten i bensinen och det hälls alltså i tanken

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Inga dumheter som k-sprit nu. Ett het tips är att fråga i aprilia tråden. Är batteriet väll laddat?, om inte finns det risk att start relät går. Givaren till stödet kan va det som spökar också eller någon jordning. Bränsle pumpen går igång när du vrider på nyckeln?.

Lite mera info om hojen skulle underlätta också..vilken års model,sitter det slip-on på den, någon annan luftburk.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring