madman
Mekaniker
Köpt kawasaki gpz1000rx -86
Jätteglad är man nu när man har köpt sin första hoj *drool* han bara står i garaget och väntar på att få komma ut, det spritter i fingrarna, men det är ju uppkörning kvar
hallå alla glada motorcyklister.
efter ha surfat runt och läst många roliga och intressanta diskussioner här på sporthoj tänkte jag skriva min första tråd.
till saken
Jag har nu fått en uppkörningstid (5 juli) 16 mil härifrån. så körskolan jag går på går inte med på att jag använder deras hoj, eftersom det tar för lång tid.
Alltså måste jag skaffa en egen hoj, och efter lite surfande hittade jag en som jag tyckte såg rätt bra, kawasaki gpz1000rx -86 för 20 000. (fanns stor möjlighet för prutning antal lappar)
det jag har fått veta om hojen efter mina frågningar.
däck: framdäck 2-3 mm kvar, bakdäck 3-4 mm kvar.
bromsar: belägg bytt både fram och bak
olja: olja och filter nybytt.
besiktad: nybesiktad
slipon: ja
motor: ventiler och förgasare justerats för ca: 400 mil sedan
miltal: ca 6000 mil,
kosmetiska fel: spricka på en kåpa samt "rutan"
fel.
*vibrerar vid inbromsning, (känns som det kommer från gaffeln? (enligt uppgift))
-själv trodde jag att en bromsskiva var skev, men på frågan om hantaget pulserar vid inbromsning kunde han inte svara på.
*Kopplingen tar ojämnt, ibland fungerar den bra, och ibland sämre, enligt ägaren så påminde det om "luft i systemet" kan det vara så enkelt?
*litet oljeläckage, från närheten av främre drevet, i storleksordningen 5 droppar under en natt.
iockmed det är en -86:a får man billigare försäkring, och för mig som detta ska bli en förstahoj, samt uppkörningshoj tyckte jag det verkar intressant.
nackdelen är väl just att den är så pass tung. (267kg) (krypkörning )
någon som har erfarenheter om just denna hoj, och vad man ska tänka på?
är felen jobbiga, iockmed att den är nybesiktad borde den vara i säkert skick och hålla ihop ett par mil iallafall...
vore ytterst tacksam för svar och hjälp, jag vet det finns duktigt folk här
Jätteglad är man nu när man har köpt sin första hoj *drool* han bara står i garaget och väntar på att få komma ut, det spritter i fingrarna, men det är ju uppkörning kvar
hallå alla glada motorcyklister.
efter ha surfat runt och läst många roliga och intressanta diskussioner här på sporthoj tänkte jag skriva min första tråd.
till saken
Jag har nu fått en uppkörningstid (5 juli) 16 mil härifrån. så körskolan jag går på går inte med på att jag använder deras hoj, eftersom det tar för lång tid.
Alltså måste jag skaffa en egen hoj, och efter lite surfande hittade jag en som jag tyckte såg rätt bra, kawasaki gpz1000rx -86 för 20 000. (fanns stor möjlighet för prutning antal lappar)
det jag har fått veta om hojen efter mina frågningar.
däck: framdäck 2-3 mm kvar, bakdäck 3-4 mm kvar.
bromsar: belägg bytt både fram och bak
olja: olja och filter nybytt.
besiktad: nybesiktad
slipon: ja
motor: ventiler och förgasare justerats för ca: 400 mil sedan
miltal: ca 6000 mil,
kosmetiska fel: spricka på en kåpa samt "rutan"
fel.
*vibrerar vid inbromsning, (känns som det kommer från gaffeln? (enligt uppgift))
-själv trodde jag att en bromsskiva var skev, men på frågan om hantaget pulserar vid inbromsning kunde han inte svara på.
*Kopplingen tar ojämnt, ibland fungerar den bra, och ibland sämre, enligt ägaren så påminde det om "luft i systemet" kan det vara så enkelt?
*litet oljeläckage, från närheten av främre drevet, i storleksordningen 5 droppar under en natt.
iockmed det är en -86:a får man billigare försäkring, och för mig som detta ska bli en förstahoj, samt uppkörningshoj tyckte jag det verkar intressant.
nackdelen är väl just att den är så pass tung. (267kg) (krypkörning )
någon som har erfarenheter om just denna hoj, och vad man ska tänka på?
är felen jobbiga, iockmed att den är nybesiktad borde den vara i säkert skick och hålla ihop ett par mil iallafall...
vore ytterst tacksam för svar och hjälp, jag vet det finns duktigt folk här
Last edited: