Hojköpet snubblade på mållinjen

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Efter att ha kört hem Freppas Gixxer 1000-03 så blev jag kär och kände att jag var tvungen att skaffa en jag med. Efter åtta år och runt 13000 mil på två hjul så är det dax att få köra något nytt. Försäkringar kollades lite kvickt och jag konstaterade att jag skulle kunna ha råd så jag fixade pengar från banken och började kika efter hojar. Ringde försäkringsbolagen igen och skulle få en mer exakt premie och sen var det bara att lägga ner projektet. Årspremien skulle jag klara, men inte att den blir dyrare under säsong. Jag kan inte betala 4300 per månad, eller det kan jag men då finns det bara pengar till räkningar och mat kvar, inga kläder, nöjen, ingenting mer.
Som ekonomin ser ut nu så skulle jag ha råd att köra hela nästa säsong utan att leva på nudlar med den premien men om jag kan köra året efter det vet jag inte. Jag vet inte heller om den premie jag har fått kommer ändras nästa år, men alla talar ju om höjningar och då är det ännu mer orimligt. Jag vill inte köpa en hoj och inte veta om jag kan köra den hela säsongen, eller nästa säsong. Jag är helt förälskad i gsxr 1000-03, har kört runt 50 mil med den förra veckan och det är en dröm som nu inte går att uppfylla. Jag har kört skadefritt i 8 år och den bästa premien man får är 35000 om året för årsförsäkring och 4300 i månaden om man vill kunna ställa av.
Imorgon får man åka till banken och betala tillbaka pengarna och så var sagan slut. Hur man ska kunna motivera sig att tycka att hojen man har är rolig efter att ha kört så mycket gixxer 1000 vet jag inte, nästa säsong kommer jag sitta och svära varje gång jag kör. Vill rikta ett tack till alla som klotar sina hojar för att de kör över sin förmåga och till de som skenförsäkrar. Tack vare er så kan jag inte äga den hoj jag vill ha.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Du som är händig köper en före detta R1000-hoj. Snickrar gatkåpor och halvförsäkrar. Baggis :)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
uj vilket textmassa.

Har du alltså aldrig varit med om att vilja ha nåt men inte kunna ha det på ett eller annat sätt?
Jag vill ha en jäkla massa grejor, men man får helt enkelt avstå en del saker, du har väl grejor ändå som kanske nån annan tycker är det ballaste i världen.

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
R1000
tror nog inte du är den enda som inte kan ha sin drömhoj pga av försäkringspremien är skyhög :crash

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Chrille skrev:
Du som är händig köper en före detta R1000-hoj. Snickrar gatkåpor och halvförsäkrar. Baggis :)

Precis! Gör så nästa år Per. När det finns lite Rookie-körda 03or på marknaden. :)

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Flytta från Storstaden :hej

Jag lovar... det har många fördelar, även utöver premierna... det ryktas om att brudarna är snyggare utanför storstäderna :crash :slicka

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
OLJEKYLD GSXR skrev:
då finns det bara pengar till räkningar och mat kvar, inga kläder, nöjen, ingenting mer.

Ja? Så har jag det också, och inte faaan åker jag GSX R1000-03.

Bara killar med liten snopp köper tusenkubikare.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
03 har några kusar mer och ett litet annat utseende bla kåpan.
Rent praktiskt tror jag inte det betyder så mycket mer än att mna kan skryta om att man har nyare hoj än den som har en 01

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jag vill ha en -03 för den är snygg och det är inte de äldre, inte lika snygga iallafall. Finns det nån sån bankörd till salu?

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Tips är ju att ha den smäckäcklig så minskar ju stöldrisken :)
trafikförsäkra och köpa lås för resten av pengarna =)

Sen ge fan i att krascha, jag har skrotat 2 hojar på halv nu... det är inte roligt :(

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag vill ha en -03 för den är snygg och det är inte de äldre, inte lika snygga iallafall. Finns det nån sån bankörd till salu?

Inte omöjligt men inte jätte-troligt.

Importera en tyske med spräckta kåpor, lacka och halvförsäkra?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Utseendet är inte den enda skillnaden. "Känslan" skiljer sig rejält. Men jag har en idé. Om du "råkar" sparka till Freppa på benet så kan han inte åka på den på ÄNNU längre tid. Då blir den ju i princip din.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Är det verkligen növändigt att helförsäkra den?
Så, gå till banken nu och hämta tillbaka pengarna och köööp.

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Skenförsäkra du med... ;)
Näe, ärligt talat, tråkigt.
Skam åt de som inte har hojen stående på sig själva :mattias

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Vill hålla med en av föregående talare. flytta ut på landet. Där har du råd. Eller halvförsäkra samt skaffa kraschkåpor samt frame sliders.
Kör själv halv till våren.

Ps. Det är snyggare tjejer där :tuttar

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Ta ett blanco lån utan hojen som säkerhet,
Då är det inga bekymmer, du behöver iaf inte helförsäkra för banken.

/Felix

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...