Hojköpet snubblade på mållinjen

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
äh behåll hojen, annars måste du ju byta nick och allt :D

EDIT: eller den kanske är oljekyld?

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Statistiskt sett ligger du på tur för att klota!

/P

OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag har kört skadefritt i 8 år och /...../ Vill rikta ett tack till alla som klotar sina hojar för att de kör över sin förmåga och till de som skenförsäkrar. Tack vare er så kan jag inte äga den hoj jag vill ha.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Lånet är inte bundet till hojen, så det är bara för min egen ekonomis skull jag vill ha den helförsäkrad. TH ger mig 35200 hel/hel, problemet är att det kostar 4400 per månad april-oktober. En -01 skulle bli obetydligt billigare, handlar om ett par tusen om året. Om jag vill ställa av och på den så kostar det 4300 i månaden och 750 när den är avställd. Halvförsäkrat kostar 18000, men om nu olyckan är framme och man tex gör den ramsned eller spräcker blocket så sitter man med en hög skrot och ett lån. Import-lik känns inte heller som en rolig ide, även om det kan bli billigt. Flytta är inget alternativ, prioriterar mina vänner, familjen och jobbet högre än billig försäkring.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Har du inte nån syrra/flickvänn/ung mamma som du kan hyra ut för att få lite mer pengar att rulla in?

Nr:71

kan man skiva här också ??
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
gsxr 750-96 såld streetfighter nästa
??

Varför ska man köpa kläder, dom syns ju i alla fall inte under skinnstället?? och nöjet är ju bågen behöver man mer ??
spring nu ner och köp hojen !!! :D

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Oljekyld, jag sitter i samma sits som dig, skall köpa gix1k men inte en suck jag har råd med helförsäk,

Det blir rampuckar, krashisar (så man vågar köra bana) och sedan får man köra med huvudet lite grann...

Jag får pynta 550/mån avställd och 1200 mån/påställd/halv.

Känns som de där extra pengarna för helförsäk inte är värda det riktigt..

Sen har jag fått en hoj snodd tidigare och aldrig i livet att jag vill att det skall hända på en hoj och man inte har täckning,

my 0.2

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
ER6n
Kolla upp med http://www.bilsport-mc.com/
De fixade billig premie till mig..
iofs så kör jag ingen r hoj den är strypt till 25kw och jag bor i en liten stad. Men med tanke på min ålder 19 så tycker jag 4000 helår/hel är billigt.

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Är försäkringen så jävla dyr på en gixxer03 :confused:
Jag har funderat på att uppgradera min retta 02 till gixxer03.
I år har jag betalat cirka 21000:- för retta02............ ja vill ha den koppar/svarta den e så snygg tycker ja.............

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Inte en chans att han kan försäkra den hos Bilsport-Mc, man får ett föraktfullt fnys i örat och sen slänger dom på luren. (Lite överdrivet kanske, men bara lite.. :fakta)

Så den blir dyr att försäkra säger du? So what? Jag får betala 2200:-/månad i halvförsäkring eller 1000:-/månad i trafikförsäkring för bladen. Får försöka hålla igen lite istället, och misslyckas man med det så har man ju sig själv att skylla.

Bara att konstatera: Det kostar att ligga på topp!! :rock:rock

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Tro mig, jag är grymt sugen på att halvförsäkra. Men även om jag nu har åkt skadefritt i 8 år så kan man ju ge sig fan på att man klotar. Spräckta kåpor skiter jag i, det är ram, motor och gaffel jag är orolig för att förstöra. Jag vet faktiskt inte om jag vågar.

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Per detta är inte för att strö salt i såren men det ligger en hel del i det att flytta utanför stan. Du och jag är lika gamla och förra året så betalade jag 6 500kr för helförsäkring/halvår för min R1:a försäkrad på mig själv och på orginaleffekten. Jag har haft mc-kort sen 00 och hoj sen 01.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy