Hojkörning i Sthlm, Spam tillåtet... :-O

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Drar lördag 11 sep i vad som nu lutar åt en "blandrunda", lite Rapidosar och några SH-bekanta, vet inte riktigt hur många vi blir, verkar ha gått in i någon sorts höststadie vad det gäller hojåka... :gnissla Kan bli allt från 5-15 hojar. Blir inspirererat tempo, dvs hyfsat fort, absolut inget glidande och luktande på koskit, men ändå inte för tokfort, lagom landsvägsanpassat, hojar i diket är o-kul, och dom flesta är nog relativt vana i att köra "i grupp i inspirerat tempo".

Disciplinerat, dvs inget bus, ok avstånd, lugnt vid bebyggelse och inom KK-återkallelsegräns på ut/in-fartsleder, men annars så gasar vi... :D Avfärd rätt tidigt, typ 10-tiden, och upp i Roslagen, bitvis transport, men ett antal riktigt goa vägar, cirka 32-34 mil t/r centrala Tokholm, tillbaka senast framåt 17-tiden. Skicka ett PM innan 09.00 på lördag morgon för mer info. Och så givetvis afterhojåka på Tivoli och SH-puben sedan! :fyllisar

/B

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Då spammar jag lite då.

Benkar, om man vill justera lite alternativ från Brottby så finns en liten snutt, mycket lämplig för snabba Mach 0.2-svängar. Den börjar lite kurvigt o fint från kyrkan. Ta sig lugnt förbi hästområden. Sedan i slutet så kommer några riktiga G-laddar-kurvor. Jag tror 180+ gäller för att uppnå behag och välbefinnande. Ett tips är att reka ett par gånger och vända i rondellen och ladda en 5-6 gånger - fram o tebaka. Mycket låg trafiktäthet men ett par utfarter samt en 2-3 bergväggar som lär smaka :näsblod Annars Jättehärligt :tummenupp

Last edited:

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Benke! Du ska inte köra någon runda på söndagen efter lunch?
Dvs när man vågar sig upp på hojen utan att köra olagligt (promillemässigt)?

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Olsson# skrev:
Då spammar jag lite då.

Benkar, om man vill justera lite alternativ från Brottby så finns en liten snutt, mycket lämplig för snabba Mach 0.2-svängar. Den börjar lite kurvigt o fint från kyrkan. Ta sig lugnt förbi hästområden. Sedan i slutet så kommer några riktiga G-laddar-kurvor. Jag tror 180+ gäller för att uppnå behag och välbefinnande. Ett tips är att reka ett par gånger och vända i rondellen och ladda en 5-6 gånger - fram o tebaka. Mycket låg trafiktäthet men ett par utfarter samt en 2-3 bergväggar som lär smaka :näsblod Annars Jättehärligt :tummenupp

Om jag inte ser fel så är det den "Nya" sträckningen förbi Gillingebanan, dvs efter att dom byggde bort plankorsningen vid just Gillinge? Jo, sköna långa svepande kurvor när man kommer från rondellen vid Åkersbergavägen, sedan några riktigt sköna kurvor innan korsningen vid Vallentunavägen. Men sedan rätt trist fram till Brottby.. för fort och rakt för min smak, har ju gammal harv... :tungan

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jas-95 skrev:
´Kan man möta upp någonstans vi 1200hrs????

JB

Alltid svårt bestämma tidpunkter, man vet aldrig vad som händer, tex väder och vind, maskinkrångel, osv.. vill inte låsa upp mig. Men är troligen lunchstopp vid 12.30-13-tiden. Du har PM om det och rundan.

/B

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
benkar skrev:
Om jag inte ser fel så är det den "Nya" sträckningen förbi Gillingebanan, dvs efter att dom byggde bort plankorsningen vid just Gillinge? Jo, sköna långa svepande kurvor när man kommer från rondellen vid Åkersbergavägen, sedan några riktigt sköna kurvor innan korsningen vid Vallentunavägen. Men sedan rätt trist fram till Brottby.. för fort och rakt för min smak, har ju gammal harv... :tungan

/B

Stämmer exakt.

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Men faan ja e lite på lyset!! <Ja ja lite rödtjut och en 7,5% öl lltså!! Moa lättpåverkad! vart och när ses vi??

P.m:a gärna!

JB

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Caffe skrev:
Benke! Du ska inte köra någon runda på söndagen efter lunch?
Dvs när man vågar sig upp på hojen utan att köra olagligt (promillemässigt)?

Hmm, nja, vet inte, tänkte besöka Tivoli lördag kväll, beror lite på hur sent DET blir, och vädret på söndag... inget hojåka planerat söndag just nu, blir i så fall rätt spontant med rätt kort framförhållning... om solen skinar på förmiddagen. Men finns säkert andra glada som ska ut!

/B

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
benkar skrev:
Hmm, nja, vet inte, tänkte besöka Tivoli lördag kväll, beror lite på hur sent DET blir, och vädret på söndag... inget hojåka planerat söndag just nu, blir i så fall rätt spontant med rätt kort framförhållning... om solen skinar på förmiddagen. Men finns säkert andra glada som ska ut!

/B

Det finns det säkert, andra som ska ut alltså men om du kör en runda så hakar man ju gärna på den först o främst ;)

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
INGEN bjuder Benke på bira/sprit eller annat rusmedel på lördag som tack för senast eller så. Det är en order! Han ska vara pigg o fräsch på söndag :gnissla :rolleyes:

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Caffe skrev:
INGEN bjuder Benke på bira/sprit eller annat rusmedel på lördag som tack för senast eller så. Det är en order! Han ska vara pigg o fräsch på söndag :gnissla :rolleyes:

Och där sabbade du hans möjlighet till en perfekt gratisfylla :7peta :rofl

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cl skrev:
Ninjagänget ska dra norrut på lördag.
Samling Mcd-Väsby 12.00.
Bara att hänga med den som vill.

Låter som om det blir hyfsat tjockt med hojar i Roslagen på lördagen... :)

/B

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
benkar skrev:

/B
söndag söndag söndag :yoparty :yoparty :yoparty i roslagen.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln