Hojkörning Sthlm lör 14 juni, långrunda!

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Hojkörning Sthlm lör 14 juni

Hojkörning Stockholm lördag 14 juni, samling från 10.30, avfärd 11.01!

Under förutsättning att det är torrt och sol, samt minst +12-13C, annars hoppar åtminstone jag över körningen, solskensåkare som jag är.... :cool: (Om det är på gränsen, temperaturmässigt, blir det en kortare runda än planerat)

Samling från kl 10.30 vid McDonalds Väsby trafikplats (Upplands Väsby), dvs tid för en sen frukost och lite babbel innan vi åker iväg kl 11.01, exakt...! Sedan blir det en runda upp i Roslagen, skulle gissa att det blir cirka 32,1 mil, lunch på vägen, och att klockan är 17.00, innan vi är tillbaka i stan, men hänger lite på temperatur och så!

Kommer troligen bli vägar ganska likt rundan på Påskdagen (om du var med då) men med en del mindre ändringar.

Tempo: Ganska så lugnt på "stora vägar", men sedan gasar vi på ute på småvägarna, utom vid bebyggelse och 30-50-sträckor.

För att undvika kaos, undvik omkörningar av andra i gruppen ute på krokvägarna (såvida inte hojen före dig vinkar förbi dig) Byt placering vid korsningar eller lite snyggt på en raksträcka på stor väg. Känner du att du halkar efter och hojen bakom dig "trycker på", vinka förbi henne/honom, så slipper folk bli irriterade! Och, håll snyggt avstånd till hojen framför dig, samt.... kör inte fortare än att DU tycker du har koll på läget, hojar i diket är väldigt o-kul! Har tyvärr sett för mycket av det i år... :( (Och en likhet mellan olyckorna är att hojen gått av i kurvan efter att det gjorts en omkörning...)

OBS!! Grupper i gruppen... Om vi blir många så kommer det av naturliga skäl bli ruggig gummisnoddseffekt, alla kan inte köra på ett led... och ska alla gasa ifatt blir det ett ruggigt tempo längre bak, bättre låta det bli grupper i gruppen, med ett vettigt tempo, så kan alla köra i ett tempo som passar den/dom, (brukar vara en blandning av såväl hojar och erfarenhet) vi samlar ju ändå ihop oss vid korsningar där vi aviker från färdriktningen!

Har du inte "kört i grupp" tidigare, ta gärna en titt HÄR!

PS/ Givetvis fulltankat (eller nästan) vid avfärd! Och ha gärna med dig en vattenflaska så att du kan dricka lite vid stoppen! /DS

Någon som hänger med?

1. benkar
2.
3.

osv

/B

Bifogat

• dagstur14juni2003.jpg
    dagstur14juni2003.jpg
    79.6 KB · Visningar: 366
Last edited:

Gixxer Mike

Guest
Varför inte köra ihop med mitt problem med möhippan..börja med möhippan 30 minuter-1 timme för att sen dra ut på roslagens fina vägar?
tänkte bara att det kunde va en rog ide så man kan få bägge godsakerna hi hi hi

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Liten röd sak
1. benkar
2. starclassic (vädret?)
3. Van Zan (även jag är solskensåkare så..)
4.

osv

Cbr

Livet börjat vid 12000rpm
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Röööö CBR 600 FS
Re: Re: Hojkörning Sthlm lör 14 juni, långrunda!

[1. benkar
2. starclassic (vädret?)
4. CBR
5.

Gixxer Mike

Guest
Gixxer Mike skrev:
Varför inte köra ihop med mitt problem med möhippan..börja med möhippan 30 minuter-1 timme för att sen dra ut på roslagens fina vägar?
tänkte bara att det kunde va en rog ide så man kan få bägge godsakerna hi hi hi

nån som känner för att säga nåt om min ide?

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer Mike skrev:
nån som känner för att säga nåt om min ide?

JAG ligger antagligen fortfarande och sover 09.00 :rolleyes: och vill gärna komma iväg med rundan vid 11 så att vi inte kommer hem för sent, folk brukar ju börja mummla om lördagsölen vid 15-tiden.... :p

Men möhippeåkningen var väl planerad till 9-tiden, så det ska väl inte vara några problem för dom som vill hänga med på det och sedan hänga med på rundan? Ta det lugnt och frutta runt lite med henne i stan. Hoppas du får ihop ett gäng!

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
rickardj skrev:
jag hänger med

Är du den jag tror, så har du nog åkt den tänkta rundan nyligen, men den var/är ju rätt bra... :D Ska bara göra några små justeringar/tester av lite alternativa vägar på ett par ställen...

Edit: Vädret verkar ju inte bli helt omöjligt, ser ju ut att kunna vara torrt, men eventuellt en smula svalt, så ta på er tjocka tröjan, och eventuellt en kortare runda än tänkt. :Slut Edit

/B

1. benkar
2. starclassic (vädret?)
4. CBR
5. rickardj

Last edited:

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Velar nåt förbenat. Hade tjejens ZXR400 varit helt klar (väntar nya insugsgummin) hade jag varit på, men jag inväntar nog nästa tur! Det blir väl fler Benkar? Du har än så länge varit turernas konung.

//Fredda

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fredda66 skrev:
Velar nåt förbenat. Hade tjejens ZXR400 varit helt klar (väntar nya insugsgummin) hade jag varit på, men jag inväntar nog nästa tur! Det blir väl fler Benkar? Du har än så länge varit turernas konung.

//Fredda

Sluta vela, häng på om vädret är OK på lördag! Verkar bli hyfsat väder då, och regn på söndagen... (men IOFS litar jag inte SÅ mycket på SMHI numera... :rolleyes: )

Kul att du uppskattat dom tidigare turerna, men jag tror det finns en massa andra bra "turledare" på forumet, är ju en del diverse rundor, och vägarna där ute ligger bara och väntar på att bli körda! Söderut, nära om Tokholm, kan det vara knepigare få ihop en runda utan småguppiga vägar, men i Roslagen är det just nu bara att fara runt, det mesta är riktigt OK! :)

Var ute på en del kuliga vägar i helgen, bortåt Katrineholm, Hälleforsnäs, Bie, Jönåker, en hel del gobitar, men lite för långt för en dagstur.. :(

Fler turer, jo, förr eller senare, men nu kommer midsommar, och därefter så ska jag ut på semesterresa i Värmland mm (på "grushoj" :eek: ) och i slutet av juli krokvägar till Svinträffen och en del andra grejer, men hoppas kunna stoppa in någon mer Sporthoj.Com-runda mitt bland allt, har ju varit kul folk man sprungit på hittils!

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Återstår bara att hoppas på vädret! Ska nog gå finfint hålla ihop det här inte alltför stora gänget, kan nog bli riktigt fin kvalitetsåka! Ska nu ladda upp med en god natts sömn!

/B

1. benkar
2. starclassic (vädret?)
4. CBR
5. rickardj
6. Bågebabe

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Hej Benkar.

Har varit med på tre av dina tidigare rundor och har haft det kanonkul, trots en liten vurpa en gång som kostade två revben.

Vill hemskt gärna följa med men måste tyvärr avböja pga ett nytt brutet revben (icke hojrelaterat denna gång utan båtrelaterat). Jag måste nog börja dricka mjölk. ;)

Ha det så roligt imorgon så hänger jag på nästa gång. :tummenupp

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
benkar skrev:
Återstår bara att hoppas på vädret! Ska nog gå finfint hålla ihop det här inte alltför stora gänget, kan nog bli riktigt fin kvalitetsåka! Ska nu ladda upp med en god natts sömn!

/B

1. benkar
2. starclassic (vädret?)
4. CBR
5. rickardj
6. Bågebabe
7. Hightuned och Ulfetta (om det regnar i Västerås)

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
smilee skrev:
Hej Benkar.

Har varit med på tre av dina tidigare rundor och har haft det kanonkul, trots en liten vurpa en gång som kostade två revben.

Vill hemskt gärna följa med men måste tyvärr avböja pga ett nytt brutet revben (icke hojrelaterat denna gång utan båtrelaterat). Jag måste nog börja dricka mjölk. ;)

Ha det så roligt imorgon så hänger jag på nästa gång. :tummenupp

Aj, aj, aj.. :( Ja antingen får du stärka upp benen med mer mjölk, eller skaffa lugnare fritidsintressen... knyppling kanske? ;) Krya på dig och häng med nästa gång!

/B

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
benkar skrev:
Aj, aj, aj.. :( Ja antingen får du stärka upp benen med mer mjölk, eller skaffa lugnare fritidsintressen... knyppling kanske? ;) Krya på dig och häng med nästa gång!

/B

Hehe. Är huvudet dumt får kroppen lida heter det ju. Men det är inte så farligt som det låter.
I den båtrelaterade incidenten så var det så att jag skulle fälla upp drevet manuellt. Det är ganska tungt, så jag hängde mig med bröstkorgen på kanten på akterspegeln och böjde mig ner i vattnet och tog tag i drevet. Jag tog i för kung och fosterland och så sa det bara knak i revbenet. Jag är kanske för stark ;) .

Nåväl. Jag noterar att solen skiner från en klarblå himmel och det ser ut att bli en fin dag. Ha det så kul så syns vi som sagt nästa gång.
Lägg gärna upp lite bilder om det finns möjlighet.

DucceMike

Former M900D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000rr -08 Fullsmetad Banhoj + CBR1000RR SP 2016 Ten Kate Ready To Race
Kan ej idag....

Ska ner till sofielund får att käka lunch.. :mad: :(

/Mike

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
smilee skrev:
Hehe. Är huvudet dumt får kroppen lida heter det ju. Men det är inte så farligt som det låter.
I den båtrelaterade incidenten så var det så att jag skulle fälla upp drevet manuellt. Det är ganska tungt, så jag hängde mig med bröstkorgen på kanten på akterspegeln och böjde mig ner i vattnet och tog tag i drevet. Jag tog i för kung och fosterland och så sa det bara knak i revbenet. Jag är kanske för stark ;) .

Nåväl. Jag noterar att solen skiner från en klarblå himmel och det ser ut att bli en fin dag. Ha det så kul så syns vi som sagt nästa gång.
Lägg gärna upp lite bilder om det finns möjlighet.

Det där med båt verkar farligt, något för försäkringsbolagen att titta närmare på, du skenförsäkrar väl inte?! :p

Jo, solen skinade, och vi blev, hmm, 8 (?) hojar, finfint, lagom många, och därmed tajt kvalitetskörning, åtminstone enligt mina ögon, är trevligt med rundor med inte alltför många hojar, utom vid stoppen, då är det maffigare när 30 hojar rullar in... :cool:

Men, blev inte, hur jag än försökte, på Hargshamnsvägen (berg och dal-banan du vet.... :D ) av med en kurvglad BMW-racereplika (vilket nick har du?!) som syntes i backspegeln hur jag än gasade... Dagens gäng åker jag gärna med igen!

Och, alla höll sig på hjulen, trots diverse spännande möten med gödselspridande traktor, genande bilar :eek: koblajjor på vägen, blinda scooters mm

Bilder, blev inte så många, men dom jag tog kommer upp med tiden, när jag tagit mig hem, har bara hunnit till den lokala baren... STÅR vid datorn, 32 mil har satt sina spår...

/B

Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S