Hojkörning Sthlm lör 14 juni, långrunda!

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Liten röd sak
benkar skrev:

Jo, solen skinade, och vi blev, hmm, 8 (?) hojar, finfint, lagom många, och därmed tajt kvalitetskörning, åtminstone enligt mina ögon, är trevligt med rundor med inte alltför många hojar, utom vid stoppen, då är det maffigare när 30 hojar rullar in... :cool:

Men, blev inte, hur jag än försökte, på Hargshamnsvägen (berg och dal-banan du vet.... :D ) av med en kurvglad BMW-racereplika (vilket nick har du?!) som syntes i backspegeln hur jag än gasade... Dagens gäng åker jag gärna med igen!

Och, alla höll sig på hjulen, trots diverse spännande möten med gödselspridande traktor, genande bilar :eek: koblajjor på vägen, blinda scooters mm

Bilder, blev inte så många, men dom jag tog kommer upp med tiden, när jag tagit mig hem, har bara hunnit till den lokala baren... STÅR vid datorn, 32 mil har satt sina spår...

/B

Jojo, man får tacka för rundan (du gjorde jobbet som stigfinnare utmärkt.. ...igen) :tummenupp

Blev hela 35 mil för min del och rätt slut i kroppen. Mitt nyopererade knä fick sig en chock (hmm.. undrar vad farbror doktorn kommer att säga...)

Bra fart och tror och tyckte mig uppfatta att samtliga var nöjda. Både med farten och sällskapet.

Fick för övrigt framhjulssläpp/lyft i 290-300 "mätarfart" när vi gjorde lite toppfartstest. Ganska underlig känsla måste jag tillstå :D
Fortsatt trevlig sommar på alla och (kan man säga det för mycket) kör inte sönder er i sommar.

//Van Zan :squid

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Van Zan skrev:
Jojo, man får tacka för rundan (du gjorde jobbet som stigfinnare utmärkt.. ...igen) :tummenupp

Blev hela 35 mil för min del och rätt slut i kroppen. Mitt nyopererade knä fick sig en chock (hmm.. undrar vad farbror doktorn kommer att säga...)

Bra fart och tror och tyckte mig uppfatta att samtliga var nöjda. Både med farten och sällskapet.

Fick för övrigt framhjulssläpp/lyft i 290-300 "mätarfart" när vi gjorde lite toppfartstest. Ganska underlig känsla måste jag tillstå :D
Fortsatt trevlig sommar på alla och (kan man säga det för mycket) kör inte sönder er i sommar.

//Van Zan :squid

35 mil? Om man skär kurvorna lite mer så... :p

290 km/h... :skrämd Kan du förstå hur jä...la farträdd jag är? Är en sak att gasa i kurvorna, men raketfart på raksträckor, jag ska nog köpa shåpper istället, platsar nog inte i det här gänget... :rolleyes: :confused: ;)

Och, även om jag skulle vilja, är en hastighet mitt gamla härke till touringhoj, med skjuts, aldrig kan komma i närheten av, men såg ut som om ni var nöjda med att få gasa av er lite!

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Litet stopp vid Rånäs på väg norrut

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    95.3 KB · Visningar: 246

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Snygg racereplika! Och R1100S-01 kör... ja, inte kan jag köra fortare... :tummenupp

Bifogat

• 02.jpg
    02.jpg
    93.3 KB · Visningar: 234
Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blev ett långt stopp, alla babblade i munnen på varandra :D

Bifogat

• 03.jpg
    03.jpg
    99.4 KB · Visningar: 238

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Men till slut hade alla klättrat upp på hojarna! Ska se om jag får till det: Starclassic, Bågebabe, VanZan, rickardj, och så blå Blackbird och R1100S-01

Bifogat

• 04.jpg
    04.jpg
    90.9 KB · Visningar: 230
Last edited:

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Tackar så mycket för sällskapet idag!
Jag var väll en av dom långsammare i sällskapet idag :rodnar (skyller på motor effekt :rolleyes: ) Men jag tycker att det funkade bra och hoppas att ingen upfattade mig som alltförmycket bromskloss. :notme

Tackar för mycket trevliga väger...det var kul att åka bergochdalbana även utanför Gröna Lunds portar.

Är btw inte helt säker på att du uppfattade att det var jag som viftade med armen ut genom rutan på min sportiga vita Pegg cab på bergshammraleden när du förmodligen var på väg hem?

Hoppas på att få följa med vid annat tillfälle igen :tummenupp

//Lartes

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Efter diverse irrfärder, och VanZan mfl äventyr på långa rakorna, lunch i Gimo

Bifogat

• 05.jpg
    05.jpg
    92.5 KB · Visningar: 233

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såväl Pizzor och sallader höll god klass!

Bifogat

• 06.jpg
    06.jpg
    93.5 KB · Visningar: 227

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
benkar skrev:
Men till slut hade alla klättrat upp på hojarna! Ska se om jag får till det: Starclassic, Bågebabe, VanZan, rickardj, och så blå Blackbird och BMWn

Varför får inte jag vara med nånstans för?
Står ju där mellan Rickardj och blackbirden... :gråta

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Strax öster om Rimbo, en fika, men Bågebabe och Lartes var tvugna vika av hemåt

Bifogat

• 07.jpg
    07.jpg
    87.5 KB · Visningar: 224

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Och så R1100S-01, med den där snabbgående BMWn! Köp köp, bara 2.600 kr i helförsäkring!

Bifogat

• 09.jpg
    09.jpg
    78.6 KB · Visningar: 215
Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lartes skrev:

Är btw inte helt säker på att du uppfattade att det var jag som viftade med armen ut genom rutan på min sportiga vita Pegg cab på bergshammraleden när du förmodligen var på väg hem?

Hoppas på att få följa med vid annat tillfälle igen :tummenupp

//Lartes

Trodde först att det var någon bilist som skulle vara dryg och hytta med näven, men så såg jag givetvis att det var du, hann tyvärr inte vinka tillbaka, fullt sjå hålla reda på hoj, passagerare, var en smula matt efter dagens runda...

Hoppas också det blir fler rundor, funkade som sagt suveränt idag, och upplevde att alla höll i stort sett samma tempo, men ser ju i stort sett bara vad som händer i täten, men kändes som om det var absolut ingen väntetid alls vid korsningarna! (I täten har jag ju fördelen att slippa "gummisnodd", men å andra sidan så har jag ingen hoj framför att titta på var vägen tar vägen, men trivs utmärkt med det :) )

/B

Last edited:

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
benkar skrev:
Trodde först att det var någon bilist som skulle vara dryg och hytta med näven, men så såg jag givetvis att det var du, hann tyvärr inte vinka tillbaka, fullt sjå hålla reda på hoj, passagerare, var en smula matt efter dagens runda...

Hoppas också det blir fler rundor, funkade som sagt suveränt idag, och upplevde att alla höll i stort sett samma tempo, men ser ju i stort sett bara vad som händer i täten, men kändes som om det var absolut ingen väntetid alls vid korsningarna!

/B

Nää då bara en vänlig motorcyklist som ville hejja :hej

Jo lite fick ni allt vänta p åmig vid korsningarna men det är skönt att ni inte tyckte att det var alldeles förmycket väntetid.

Nästa gång vi tar en runda som slingrar sig runt mitt landställe ska vi stanna och ta en fika, Promise :rolleyes: :D

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lartes skrev:
Nää då bara en vänlig motorcyklist som ville hejja :hej

Jo lite fick ni allt vänta p åmig vid korsningarna men det är skönt att ni inte tyckte att det var alldeles förmycket väntetid.

Nästa gång vi tar en runda som slingrar sig runt mitt landställe ska vi stanna och ta en fika, Promise :rolleyes: :D

Sommarställe, fika, tror man kan koka ihop en rejält trevlig runda som passerar där minst 2 grr samma dag! Gratisfika är godast! :tummenupp

/B

Last edited:

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
benkar skrev:
Sommarställe, fika, trorr man kan koka ihop en rejält trevlig runda som passerar där minst 2 grr samma dag! Gratisfika är godast! :tummenupp

/B

Om vi tar en heldag kanske vi tillockmed kan styra upp lite korbgrillning till lunch :tummenupp

Bågebabe

Desperado.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 1000 *SÅLD*
Hej alla!

Och tack för åkningen, superkul dag och bra tempo. För att lugna nerverna efter påhälsning av en sandhög på vägen blev gashantaget lite mindre använt på slutet......... :eek:

Trevligt gäng och perfekt antal hojar :tummenupp

Jag ser fram emot fikastopp vid stugan nästa gång Lartes. ;)

/ Bågebabe

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...