Hojkompis

Hoffa67

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Bmw R 1250GSA 2022
Jimmy heter jag och jag utgår från Herrljunga och är 56år.Vore kul att hitta nån hojkompis(1-2pers) att göra lite turer med, både dagsturer eller längre resor, själv kör jag en Bmw R 1250GSA och jag älskar köra i Norge ca 2000mil hittills, men nu funderar jag på att utforska alperna mm. Tycker det är viktigt att kunna ta sig tid till stanna och ta bilder mm och inte bara lägga en massa mil varje dag och även ha ett behagligt tempo. Hör av dig om du tycker det verkar va nåt.20220904_103535.jpg

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Du vet, här kör alla sporthoj, och bombar minst 50 mil om dagen i 200 knyck :mattias

Eller inte, det finns massor med folk här som kör som dig. Jag gillar både och, men kör jag själv har det en förmåga att bli mer fokus på körning än att stanna och fota.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Tillfälligt trådkap!
Förlåt Jimmy Hoffa :cry:

Finns det ingen i Karlskrona som inte vrålar runt i 300 varje gång det ska åkas?
Lagom tempo och kortare sträckor typ närliggande städer/byar, fik, korvmojar och gym...någon? (möjligen snart Karlskronabo 5,5 dgr/v. minst.)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tillfälligt trådkap!
Förlåt Jimmy Hoffa :cry:

Finns det ingen i Karlskrona som inte vrålar runt i 300 varje gång det ska åkas?
Lagom tempo och kortare sträckor typ närliggande städer/byar, fik, korvmojar och gym...någon? (möjligen snart Karlskronabo 5,5 dgr/v. minst.)
Du vet att vi har en hel del folk här som tycker att 30 mil är en kortare runda? ;) Själv drar jag gränsen vid 10, allt under det är kort, och långt är 50+.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Du vet att vi har en hel del folk här som tycker att 30 mil är en kortare runda? ;) Själv drar jag gränsen vid 10, allt under det är kort, och långt är 50+.
- Ja jo jag har förstått att alla utom jag är touringåkare : )

För min egen personliga preferens gäller: SPORThojar ska köras kort,raskt och obekvämt för bästa upplevelse.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
- Ja jo jag har förstått att alla utom jag är touringåkare : )

För min egen personliga preferens gäller: SPORThojar ska köras kort,raskt och obekvämt för bästa upplevelse.
Entimmas stinter är ju ganska långa och svettiga! Brukar ju bli ca 10-15 mil och sen ett behövligt tankstopp.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Entimmas stinter är ju ganska långa och svettiga! Brukar ju bli ca 10-15 mil och sen ett behövligt tankstopp.
En timma och sedan kortare paus. En bra grundregel. Sedan en timma till och då fika/kissa/tanka eller vad som känns viktigast.

Å så kan man köra på tills kvällen kommer....
(Fast glöm inte luncha! :) )

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...