Hojolycka i dag tisdag 30/3...

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Maria skrev:
Killen är en släkting till en arbetskollega.

Enligt uppgifter från henne ligger han idag i respirator. Har opererat bort både mjälten och ena njuren. Plus att han har en del andra skador.

/Maria
Fy f*n! :(

Låter inte bra det där.

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Maria skrev:
Killen är en släkting till en arbetskollega.

Enligt uppgifter från henne ligger han idag i respirator. Har opererat bort både mjälten och ena njuren. Plus att han har en del andra skador.

/Maria
Fyy Fan! Nu får vi verkligen hoppas att det löser sig för honom! Riktigt illa skadad! Han kan nog vara glad om han är på BENEN överhuvudtaget i juli... :(

Ta det lugnt hörrni!:krama Jag fick ett toksläpp idag , pg.a "osynligt grusdamm"" ...lätt hänt!

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
:(

Något för oss andra att ta till oss.
Även om man trycker på på vissa raksträckor, ta alltid ner farten vid utfarter och korsningar så att man har åtminstone en chans att stanna/väja om något stolpskott kör ut framför en. Sakta in, ha hög beredskap och misstänk alla andra trafikanter.
Efter utfarten kan man ju alltid trycka på igen fram till nästa osv..

Passa även på att öva in en sjysst bromsteknik det första ni gör. Gasa och växla sitter i ryggraden, men broms och undanmanöver gör det inte.

Håller tummarna stenhårt för att killen repar sig utan vidare komplikationer.

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
nån som vet om han hade riktiga skydd, skinnställ eller så på sig?

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Ja hojjkracehr innan man ens tagit fram hojjen : (
Hoppas han klarrar sig utan men för livet iaf, och att hans släktingar
tar hand om honom.

Gu ska träna bromsteknik så det sprutar svett genom stället!

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Kreuger skrev:
nån som vet om han hade riktiga skydd, skinnställ eller så på sig?

Enbart hjälm enligt ett vittne jag talade med idag.

Håller som Ugluk tummarna på att alla skador läker ihop snabbt och fint.

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Detta har vi hört förut men tåls att repeteras:
Det bästa vi kan göra för att hedra ev bortgångna och stödja dem som skadat sig i trafiken är genom att jobba för att få bort den i många fall dåliga attityden som finns. Det ska inte vara coolt att wheela i stan eller köra som en dåre utan att tänka på att det att finns utfarter både skymda och oskymda och få in ett sunt tänkande. Få in hos alla att man måste tänka åt alla inklusive sig själv i trafiken!

Man kan köra fort och wheela etc på väl valda ställen och tillfällen istället för att inte tänka längre än näsan räcker och därmed utsätta sig själv och andra för onödiga risker. Tänk så gott och kunna gasa på eller busa lite hela livet bara för att man faktiskt tänker på hur/var/när man busar/gasar, Det är coolt! ellerhur!

Förra året hade inte Uppsala Län en enda dödsolycka på MC låt det bli så ett år till. Kämpar vi för det och alla andra län, så kanske vi kan eleminera de dödsolycker som skett där MC-föraren varit vållande till Olyckan och även en del av Bil-förarnas misstag för att VI är vakna i trafiken.

Moralkakor kanske men ha dem i bakhuvudet så har vi gjort vår del i arbetet.

Lycka till "zxr750", och hoppas du läker ihop gott och kan få njuta av mc-året trots den tråkiga Olyckan!!

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Bluegreengrey skrev:
Moralkakor kanske men ha dem i bakhuvudet så har vi gjort vår del i arbetet.

Kanske? Det var moralkakor så jag nästan ramlade baklänges :tungan Men det kan inte sägas för ofta! Behöver mitt kk i sommar så jag ska försöka att ha trafikvett. Dessutom har du så rätt i det du skriver. Det är ascoolt att stunta, men inte på dumma ställen...

Och om jag inte håller detta i sommar så är det för att jag kommer norrifrån och här uppe har vi inga bra vägar att köra på - så då gasar vi järnet genom stan istället!

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag tänker göra er alla lika besvikna som ni blev störe delen av förra året. :rolleyes: Jag kommer fortfarande inte stunta, köra som ett jehu eller balla mig över huvudtaget på allmänna vägar. Jag vill ha kvar mitt kk nu. Det var INTE kul att cykla i vintras. Jag vill inte heller ligga på sjukhus i sommar.

Like it or not. I have to like it... :huvet

Moralkakor är Ok om du kan ta dom på rätt sätt. Jag tar dom oftast på rätt sätt.

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Nä jag skulle också slippa ligga på sjukhus eller ännuvärre, tyvärr kan det ju hända vem som helst även om man är försiktig =(....
Får man behålla körkortet så är det en ju en extra bonus.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Bluegreengrey skrev:
Förra året hade inte Uppsala Län en enda dödsolycka på MC låt det bli så ett år till.

!![/B]
Där slog du huvudet på spiken!
Tänk vad ledsna alla andra URR:are skulle vara om en utav oss dog! :(
Det skulle ju alltid vara en tom plats i gänget då på något sätt.. som ingen annan kan ersätta...
Hu.. se upp för tokar i trafiken nu girls and boys.

JoS, om nån gnäller att du e tråkig, så kan ju de åxå få cykla ett tag så förstår de varför du inte vill göra det igen :7peta
annars kan du ju alltid skylla på att du ligger bakom mig och inte kan komma om :rolleyes:

Fredde13

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Såld!! numera CR 250
Då kan jag informera om att killen är vaken och att han lyckades punktera en lunga men annars vid gott mod. Vad jag har hört så hade han sålt hojen och bara frågat om han fick ta en sista tur.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Skönt att han verkar repa sig. Hälsa att vi önskar honom ett snabbt tillfrisknande! :tummenupp

Fredde13

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Såld!! numera CR 250
Nu så har man blivit uppdaterad ang olyckan och man kan väl säga att han hade tur. Han är vid gott mod men det lär ju inte bli någon mera hoj för han iallafall. Så man får väl bara göra :tummenupp för hans änglavakt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati