Körde från Norra Italien till Örebro i somras. Rutten gick ungefär
Dag 1: Stockholm - Verona (flyg)
Affi - Malcesine (hämtade alltså hojarna i Affi)
Dag 2: Sightseeing runt Gardasjön
Med badstopp och lite allmänt turistande hann vi köra de dryga 10 milen runt sjön på ca 8 timmar. Man ska inte stressa på semestern.
Dag 3: Malcesine - Bormio, via bland annat Gaviapasset
Dag 4: Bormio - Lienz, Österrike, via Stelviopasset
Dag 5: Lienz - Zell am See, via Grossglockneralpvägen
Vansinnigt vackert och vi tog ordentligt med tid på oss på vägen över fjällen.
Dag 6:Zell am See - Linz (inte Lienz, utan en helt annan stad alltså)
Tog svängen genom Tyskland och förbi Kehlsteinhaus och var upp i Führerns sommarställe. Kul utflykt, men inget ställe jag känner att jag behöver besöka igen. Fina vägar var det ändå såklart och lunchen som lagades på stormkök intill en liten alpbäck var helt magisk.
Dag 7: Linz - Prag, Tjeckien
Rätt mycket transportsträcka och dessutom den enda dagen det regnade på hela resan. Det var dock uppehåll efter lunch ända till vi kom in i Prag och himlen öppnade sig rejält när vi var 2 km från dagens boende så vi blev ordentligt blöta precis innan vi kom fram.
Dag 8: Turistande i Prag.
Hojarna stod parkerade och vi knallade runt och drack pilsner och gjorde det turister gör. Vi lyckades även pricka in en livekonsert med Nashville Pussy framåt kvällen, så det var en oväntad bonus.
Dag 9: Prag - Berlin.
Transportsträcka deluxe. Ville mest komma fram till en av mina favoritstäder. Hade gärna stannat en extra dag, men mitt sällskap skulle möta familjen i Malmö dagen efter så det blev en snabbstopp över natten. Hann dock med lite turistande och några öl på ett par punkiga barer i Kreuzberg, så det kändes ändå rätt okej.
Dag 10: Berlin - Malmö.
Transportsträcka och färja mellan Rostock - Gedser. Landade i Malmö lagom till middag.
Dag 11: Malmö - Örebro.
Resesällskapet stannade i Malmö med familjen och jag fäste blicken på horisonten och körde mer eller mindre non stop. Inte den mest inspirerande dagen, men det var mest bara fokus på att komma hem.
I år skulle jag kunna tänka mig att göra om de första fem dagarna på resan, men att ta en annan väg resten av sträckan. Inget är dock bestämt, men vi får se om det blir av.