Hojrocken i Västervik.

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Jag o tjejen drar dit på lördag om vädret är fint. Några tips till en förstagångsbesökare? Bäst ställe att parkera, vad får man inte missa att göra/se när man är där? Vad gör man av sina skinnställ, stövlar och hjälmar?

Ska ni dit för dan eller stannar ni till söndagen?
Drar ni dit för dagen så parkerar man väl bäst ute vid gränsö slott och sen tar buss in till stan innan kortegen och sen buss ut igen, sen så är det ju lite utställare å så inne på slottsområdet.
Ställ och sådant får man nog bära på alternativt lägga på hojen, är rätt mycket mcfolk i rörelse där så det är nog ingen/liiiiten risk att man blir av med något.

Har själv bara varit där mellan fredag-söndag, onsdag-söndag och iår blir det torsdag-söndag så vet inte så mycket mer om hur man ska göra om man bara ska dit för dagen.

Ska ni dit lördag till söndag så är det friåkarcamping inne på campingområdet som gäller :)

Silverkulan

Medlem
Gick med
14 Aug 2012
Hoj
2007, Triumph Speedtriple
Vi är där på lördagen! Bra idé att stå vid gränsö slott, går bussarna ofta ? Kortege lät roligt, finns de något schema eller liknande att kika på?

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Har för mig att bussar går en gång i timmen eller om det är en gång i halvtimmen med uppehåll när kortegen går, hittade inget om det på sidan nu men vet att det finns en tidtabell där bussen utgår ifrån.

Kortegen är kul att titta på faktiskt, säkert kul att köra med men nä, inget för mig iallafall ;)

ZZR1400

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Kawasaki ZZR1400 2015
Har för mig att bussar går en gång i timmen eller om det är en gång i halvtimmen med uppehåll när kortegen går, hittade inget om det på sidan nu men vet att det finns en tidtabell där bussen utgår ifrån.

Kortegen är kul att titta på faktiskt, säkert kul att köra med men nä, inget för mig iallafall ;)

Klart som tusan att du ni ska köra kortegen :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...