Hojsäsongen tog slut för drygt en vecka sedan.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ingel skrev:
2528980 nu vill jag inte verka elak eller så, men ni kan ju knappast tycka att hon hade tur när hon bröt nyckelbenet i en 50-km/h-vurpa? :va en sabla otur tycker jag...

förresten watson, är det inte din hojj som ser ut som en ko? mjölk ger starka ben, vet du :pannkyss

På en av våra motorcykelutflykter följde en kompis med på lånad hoj.
Han hade haft egen hoj tidigare och var grymt sugen på att kunna följa med, och en av dom som har hoj blev tvungen att jobba den helgen.
(han lånade även komplett skyddsutrustning)
Lyckan var fullständig, vi satte av i ett lätt duggregn, för att sedan köra 20 mil i varierande grader av hällregn eller värre, vi övernattade oplanerat i en stuga på en camping, eftersom vi inte hade någon vidare lust att slå upp tälten.

Nåväl, dagen därpå fortsatte vi hemåt, på underbara vägar, i underbart väder, vi tog t.o.m en omväg, enbart för att njuta lite längre.

När vi hade åkt en (alldelens för lång) etapp var det dags för en bensträckare vid en rastplats, killen som hade lånat hoj svängde in först, och precis då han hade tänkt fälla ut stödet kom han på att om han svängde åt sidan skulle vi andra rymmas bättre, i TRE kilometer i timmen gled framhjulet åt sidan på en lerig fläck, och killen hamnar under hojen.

Vi andra hoppar av och rusar dit, kastar upp hojen och ska hjälpa honom upp, då vi ser en gigantisk bula på halsen...


Givetvis var vi precis som längst hemifrån just då, killen la sig ner på en bänk, vilade fem minuter och drack en liter vatten, sen sa han "nu kör vi hem"
Han körde 20 mil hem med brutet nyckelben.
Väl hemma på parkeringen mötte hans fru upp, och skjutsade honom till akuten.

Nyckelbenet var av, efter att i princip stillastående tippa en tung hoj över sig.
 
Last edited:

Nautilus

Livsnjutare
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS
watson skrev:
2527280 Jahapp... Då var det min tur att klota "på riktigt". Kom körande från praktikplatsen och ironiskt nog tänkte jag kolla hur mycket tid jag förlorar på att köra HELT lagligt på vägen hem.........

Brutet nyckelben har jag aldrig provat på, men det låter inte kul det heller.. Krya på dig.
Min egen hojsäsong slutade för drygt två veckor sedan med ett brutet båtben (skrev om det här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=136435). Det hade lite likheter med din krasch, iom att det gick helt lagligt fort. Det känns så oförtjänt då, när man ibland kör mer än dubbelt så fort utan att ha några incidenter...
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Ingel skrev:
2528980 nu vill jag inte verka elak eller så, men ni kan ju knappast tycka att hon hade tur när hon bröt nyckelbenet i en 50-km/h-vurpa? :va en sabla otur tycker jag...

förresten watson, är det inte din hojj som ser ut som en ko? mjölk ger starka ben, vet du :pannkyss

Hehe.. Jo, man kan ju se det som jävla otur, eller så ska jag vara lycklig över att orsaken (mittbariären) till mitt brutna nyckelben räddade mitt liv. Jag hade ABSOLUT frontat med en bil om den inte funnits...

Min hoj är fö ingen ko. Har mjölkfobi :D så kossor och jag funkar inte ihop. Däremot är det en snöleopard :yoparty .

/Carin
 

TomasT

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Stockolm S
Hoj
Yamaha TRX850, Kawa Zx9R(SÅLD)+Opel Ascona -86 e85(Ska göra en Getaway Sthlm. med den)
blir det samma päls på din hoj nu eller ska du prova nått nytt djur ?? :)
Va det du som bodde m Johan föresten ??
Krya på dig...!
 

Tough Enough

Bevisar inget...
Gick med
9 Sep 2006
Ort
I närheten...
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
*aj* Om du har lika ont som ett par vänner med samma skada (hojkrascher båda två...) så lider jag med dig.

Har själv åkt runt med ganska dåligt bakdäck, gröngöling dessutom, nervös nästan hela tiden, men det har gått bra, jag kör inte så fort...än ;)

Krya på dig!
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
TomasT skrev:
2531622 blir det samma päls på din hoj nu eller ska du prova nått nytt djur ?? :)
Va det du som bodde m Johan föresten ??
Krya på dig...!

Hehe.. Tror du jag klotar MIN hoj eller?!?! Det var Johans som gick i backen....:näsblod

/Carin
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
:O Carin..jag fattade inte att det var du som var författaren till denna tråd. Såg den igår men tittade inte i den då. Hoppas att du läker fort och skönt att dom opererade snabbt för nyckelben kan bli ganska jefliga annars. Hur var det med blodtrycket där på sjukan..det var säkert genom taket..men du hade ju all anledning :pannkyss

Krya på dig o hojta om jag kan göra ngt..tex åka till din skola o hämta material etc..det ligger ju nära :)

Stor kram shirin
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Ingel skrev:
2528980 nu vill jag inte verka elak eller så, men ni kan ju knappast tycka att hon hade tur när hon bröt nyckelbenet i en 50-km/h-vurpa? :va en sabla otur tycker jag...
Jag bröt lårbenet på 3 ställen samt lite småflis löst för 2 månader sen.
3 månader på kryckor minst, (får stödja 5 kilo nu efter 2 mån) samt en jäkla massa träning väntar och förhoppningsvis inte ett allt för halt ben i slutändan.

Det gick nog inte mer än ca 40-50 när ja krashade.
Så jag tycker hon ska vara glad trots den tråkiga skadan.
Ska även själv tillägga att jag är glad med att slippa undan så "billigt".
Hade jag vart ca 1 meter mer te höger i vägbanan hade jag nog inte skrivigt detta.

Fast o andra sidan kan ja lata mig hur mkt ja vill nu utan nån klagar :D
Lite topic.

Krya på dig! Suger att vara skadad
 
Last edited:

Gubbrejsarn

Ju mer jag hör desto mindre begriper jag
Gick med
21 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
Honda VFR 750F
Attans vad synd...dyrt och smärtsamt.
Jag blir riktigt avis när jag läser att du fick nyckelbenet opererat...när jag bröt mitt, så var det ingen diskussion om det. Därmed har jag idag en axel som inte fungerar som den ska.
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Nursey skrev:
2531845 :O Carin..jag fattade inte att det var du som var författaren till denna tråd. Såg den igår men tittade inte i den då. Hoppas att du läker fort och skönt att dom opererade snabbt för nyckelben kan bli ganska jefliga annars. Hur var det med blodtrycket där på sjukan..det var säkert genom taket..men du hade ju all anledning :pannkyss

Krya på dig o hojta om jag kan göra ngt..tex åka till din skola o hämta material etc..det ligger ju nära :)

Stor kram shirin


Jag kan säga att mitt blodtryck är det ENDA som har stämt under hela tiden. Jag frågade min sköterska, Kenneth, om det var normalt, och han sa att jag borde ha haft lite högre pga omständigheterna...
Jag ville ju inte operera mej till att börja med, för det är ju "jobbigt"... men nu är jag så otroligt tacksam för att jag fick en op. Redan dan efter op kunde jag resa mej upp ur sängen själv, vilket jag inte kunnat göra de dagar som var mellan olyckan och op.
Jag förundras oxå över att kunna klä på mej, gå på toa, öppna dörrar SAMTIDIGT som jag pratar i mobil. Skriva med båda händerna på tangentbordet, skala satsumas.... OP IS THA SHIT!

Jag är krymt nöjd med att jag spenderade hela helgen innan olyckan i vävsalarna i u-sala och fick med mej tyg hem, men tack för erbjudandet. Nu ska jag bara försöka bli så bra att jag kan transportera häcken lite mer än ett kvarter utan att bli svimmfärdig:D .

/Carin
 

pro :)

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
nora/stockholm
Hoj
betald
idiot

det där var riktigt dumt gjort:mad:
och på johans hoj, nu har ju det faskapet en anledning att inte åka hoj:huvet
puss på dig, första drickat på x-en bjuder jag på:pannkyss
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
NU hittade jag tråden! (Inte läst den här förut...)

Krya på dig, gumman! Det gör ont att trilla, och det gör ont med brutna nyckelben... Men operation och värktabletter är för klenisar! :tungan
Huvudsaken är ju att du klarade dig såpass iallafall, hojen går ju att fixa... Jag är kung på att plasta kåpor numera, det lär ni också bli... ;)

Pussar och krya på dig-kramar!!!
//Syss, som ännu inte gjort sin slut-för-säsongen-vurpa, peppar peppar
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top