Hojtjuv fick åka ambulans

eroshusse

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
...
Vilka hjältar det finns på denna site. Den ena råare än den andre. Att blir blir glad för att en tjuv blir skadad i sin "yrkesutövning" har jag stor förståelse för. Men att önska livet ur nån är lite väl magstarkt, tycker jag. Det var nån som skrev nåt om ungdomligt oförstånd. Man kanske borde stanna till vid den tanken och rannsaka sig själv. Hur många av oss som gillar att busa runt på våra vägar har inte själva gjort en massa skit som kostat skattepengar eller nåns annans pengar för den delen... men har haft turen att växa ifrån skiten innan det gått för långt eller man gjort bort sig på riktigt.... Det finns många som aldrig växer ifrån det. Vissa av de slutar visst sina dagar lindade runt ett träd.... Men det är inte rätt åt de, det är bara tragiskt. Tänk på alla som sörjer de. Det finns JÄTTEMÅNGA där ute som skrattar o klappar händerna när de får reda på att en ung kille kört alldeles för snabbt med sin hoj och kraschat ihjäl sig. De är inte heller rätt. Tjuvar och Banditer har alltid funnits o kommer alltid att finnas. Var rädd om era grejer och se till att ha ordentliga lås... :pannkyss

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Robban_C skrev:
Antar att citatet gäller mig:

Det är valfritt att tro mig eller inte men det är uppenbarligen alldeles för lätt att ta in en tjålad knarr i registret. Eftersom du inte ens förstår framlagda fakta (mina tidigare inlägg i tråden) så får jag beklaga å dina vägnar.
End of discussion.

Jag har haft med tidningsmurvlar att göra dels i samband med mina tidigare arbeten, dels i samband med föreningslivet (givetvis aldrig i sådana sammanhang som den här tråden handlar om). Erfarenheten är att tidningarna publicerar vad som helst, hur som helst, när som helst bara det ger rubriker. Därtill klipper man gärna om uttalanden och fakta i alla riktningar för att det ska ge bästa möjliga publicitet. Ibland känner man knappt igen ursprungshistorien när man läser tidningen.
Alltså ska man inte tro allt ord för ord som står i tidningarna och det kommer antagligen du också att inse nån gång.

Ja, det tror definitivt jag också men vi vet inte och därför är det inte korrekt att ge föraren titeln "tjuv".

Notera att jag inte tar en tjuven i försvar (eftersom jag inte vet att det var tjuven som klotade) så hoppa inte på mig för det nu boys and girls.
Jag motsäger inte din imponerande kunskap om hur man döljer en stulen hoj men du motsäger dig själv när du säger att det är lätt att dölja trots att de omedelbart visste att hojen var stulen och att vi ändå skulle vara försiktiga med att anta att det var tjuven som slog sig. Då hoppar du på mig och journalistkåren för att underbygga ditt uttalande. Det gör knappast någon nytta.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
1. Jag har inte "hoppat på" dig.
2. Jag har inte "hoppat på" journalistkåren men som jag skrev (läs innan du kommenterar!) så ändrar vissa tidningsmurvlar (det är faktiskt skillnad på individer och en hel yrkeskår) precis som dom vill hit och dit och det skrev jag (som sagt, läs!) därför att jag ett flertal gånger har gjort den erfarenheten.
3. Vem "omedelbart visste"? "De"? Vilka "de"? Låt mig anta att du menar journalisterna eller polisen. Polisen skulle kunna ha kontrollerat ramnummer och sett att det var hemsnickrat och därmed gjort ett rimligt antagande att det rörde sig om en stulen hoj men det betyder inte med automatik att det var föraren som gjort något fel (bortsett från olyckan).
Det kan också vara så (och som jag skrev tidigare är troligen) att de kontrollerat ramnumret/regnumret och sett att numret faktiskt var lyst. Men återigen, vi vet inte.
4. Nej, jag har inte sagt att det är lätt "att dölja en stulen hoj" (återigen: läs!) men jag har sagt att dom uppenbarligen slinker igenom SBP utan vidare och det är fakta.

I övrigt kan jag bara säga att ditt uttalande om "imponerande kunskap" är jävligt näsvist. Jag kommer med fakta och du spärrar upp taggarna till höger och vänster.

Jag hoppas att det finns nån här på SH som istället för att börja försvara sig mot en obefintlig fiende istället reflekterar lite över vad som skrivs. Då kanske vi i alla fall får några färre som ovetandes köper stulet/identitetsbytt (kanske bäst att jag skriver att jag inte pekar ut nån specifik SH-member :)).

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Utspärrade taggar, jag? Undrar vem det är som tar åt sig här? Vem gör numrerade listor, använder fetstil och utropstecken efter direkta uppmaningar? Tagga ner lite själv och inse att ingen angriper dig. Kanske inte van att bli ifrågasatt?

:pannkyss

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Numrerad lista och fetstil var enbart för att förtydliga. Ja, du vet sånt där mellan raderna som finns i alla talade språk men inte i det skrivna.

Ok, några av dina inlägg tolkade jag som "angrepp" eller vad du nu vill kalla det. Tydligen feltolkat. (lätt hänt ibland)

Fridens liljor! :)

Och för övrigt van att bli ifrågasatt. Framförallt här på SH. Ofta av folk som är helt blicklösa inom mekforumet (inte dig jag avser nu).
G´natt!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...