Hojtjuv gripen

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Tycker ofta polisen gör ett gott jobb, dock så tror jag byråkrati sätter P för många ingripande.

lite off topic

Sedan tycker jag att vissa poliser (läs poliser & inte avdelningar inom polisen) prioriterar vissa ärenden annorlunda.

ett ex.

Min arbetskompis Micke var i Lund.
på vägen ut ur lund, kom han till en rondell.
där var 2 filer, en till vänster & rakt fram, en till höger.
han skall rakt fram & lägger sig i den vänstra filen

längst fram i kön, står en äldre dam, som tvekar att köra ut i rondellen.
efter ett par minuter (ja minuter & inte sek) så tröttnar Micke & kör ut i den högra filen & kör upp jämsides med damen & signalerar att hon kan köra. damen står bara kvar.

Mick väljer då att från den högra filen köra rakt fram iaf.
han hinner komma ca 100 meter efter korsningen, så blir han stoppad av Polisen (låg bakom honom i högerfilen innan rondellen)

& polisen frågar honom varför han körde rakt fram, fast min inte fick det från den filen.
då svarade micke att damen inte hade "full koll" och att hon hindrade trafiken.
efter 2-3 minuters snack, så påpekar Micke detta för polisen, då damen FORFTARANDE står kvar o tvekar, med kanske 40-50 bilar i kö bakom som tutar.
och tycker att dom ska hjälpe henne i stället för att stoppa honom, då han faktiskt försökte hjälpa henne till en början.

Då svarar Polisen .... DET HAR VI INTE TID MED
jaså, men stoppa mig hade ni tid med :D

Låter ju helt befängt!!!
Snuten kunde väl lika väl vinkat fram tant Agda så resten utav trafiken flytit bättre? Vilka idioter! :dummer

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
Toppluva
Off-topic varning! :felämne

Hur går det egentligen till att sälja en stulen hoj? Den eventuella köparen måste ju direkt bli informerad om att den är stulen, för det lär ju inte finnas några papper osv, regskylten lär inte sitta på osv.. Hur vågar man träffa en person som man inte känner överhuvudtaget för att sälja en sådan vara?

Någon som vet hur det fungerar?

Ja du det undrar jag med. Specielt när nummer plåten är kvar och så.
Det va så personen som ringde polisen fick veta att min hoj va stulen för det jag skrev här på sporthoj dök up när han sökte på regnummret.
Jag gissar att pundarberra tänkte sälja hojen till 3 pers som vittnet såg titta på hojen för delar eller något annat.
Får se va som sägs i domen. För jag har iaf kräft att få ut självrisken från honom..

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Off-topic varning! :felämne

Hur går det egentligen till att sälja en stulen hoj? Den eventuella köparen måste ju direkt bli informerad om att den är stulen, för det lär ju inte finnas några papper osv, regskylten lär inte sitta på osv.. Hur vågar man träffa en person som man inte känner överhuvudtaget för att sälja en sådan vara?

Någon som vet hur det fungerar?

min gissning, beställningsjobb på antingen hel cykel lr delar till banhojar, resten går nog utomlands!

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Skulle tro att de plockar ner hojen och säljer den i delar, eller tjackar en kraschad hoj och tar delar från snodd hoj för att få den till nyskick. Om den inte skeppas österut.

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Jo rå satte...

Ibland så är polisen bra att ha va? ;)

En polare fick hojen stulen för några veckor sedan och fem dagar senare så såg polisen en kille som de visste inte skulle köra hoj. De vände och körde efter och killen körde omkull, hamnade skadad på sjukhus, blev gripen och senare även häktad... :tummenupp

Så du menar att polisen har jagat omkull en stackare som har blivit skadad o fått men för livet "igen"...:rolleyes:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Så du menar att polisen har jagat omkull en stackare som har blivit skadad o fått men för livet "igen"...:rolleyes:

Det skall ju inte löna sig att norpa hojar - eller vad menar du?

Att det skall komma en rosa buss med vattensängar,bubbelpool och massörer.
Sedan lyfter en osynlig superkraftstråle in mc tjuven mycket varsamt ned han i bussen och han förs sedan av läckra assistenter i rosa toppar till vattensängen...osv för att slutligen föras till förhör...mjukt sådant...så han inte blir ledsen.....

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
:rolleyes:
Det skall ju inte löna sig att norpa hojar - eller vad menar du?

Att det skall komma en rosa buss med vattensängar,bubbelpool och massörer.
Sedan lyfter en osynlig superkraftstråle in mc tjuven mycket varsamt ned han i bussen och han förs sedan av läckra assistenter i rosa toppar till vattensängen...osv för att slutligen föras till förhör...mjukt sådant...så han inte blir ledsen.....

:rolleyes: :rolleyes: Va...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...