Video Hojtjuvar i England

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
amatörer, 3st och klarar knappt att lyfta upp första hojjen det gör man ju 2st på halva tiden..

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
De verkar inte ha så bra koll, vimsar omkring och är allmänt ostrukturerade. Trots det försvinner hojarna för att osurrade slängas på ett golv i en van. Hur länge blir andra hojen stående upprätt? Nötter.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Varför har övervakningskameror alltid så dåligt bild/upplösning?
För att de är för gamla och att nya kostar skjortan.
Rent tekniskt sett så är kameror inte dyra men när de skall installeras av tekniker och firman som säljer dem lägger på ett par hundra % så backar företag och behåller de gamla.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
För att de är för gamla och att nya kostar skjortan.
Rent tekniskt sett så är kameror inte dyra men när de skall installeras av tekniker och firman som säljer dem lägger på ett par hundra % så backar företag och behåller de gamla.

Och för att det kostar betydligt mer att lagra högupplöst video än video i skräpkvalitet.

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Av vilket skäl sätter man upp en kamera om det inte går att tyda bilden.
Det verkar som tjuvpacket har insett detta. För det sitter väl en skylt som säger att området är övervakat.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Och för att det kostar betydligt mer att lagra högupplöst video än video i skräpkvalitet.
Inte så farligt mycket mera ifall systemet är korrekt konfigurerat.

Du spelar ju i princip aldrig in 25/30 bilder per sekund på en kamera. De flesta ligger på kring 8-15 bilder per sekund.
Har för mig att 6 bilder per sekund är det minimum som krävs för att det skall kunna finnas något vettigt bevisvärde i det inspelade. Dvs. även om du försöker röra dig fort kommer du att fastna på en vettig bild.
Observera att de flesta övervakningskameror inte sitter där för att man skall kunna kolla allt en person gör. Man är mest ute efter att kunna identifiera personen.
De flesta kameror jag ställde in låg på 15 bilder per sekund.

Sen kan man även leka runt med upplösningen. Bara för att en kamera kan spela in i 1080p så ligger inte alla och spelar in i 1080p. En kamera som övervakar en nödutgång och har bra täckning på just dörren behöver inte ligga och tugga i maxupplösning. Duger gott och väl att dra ned upplösningen lite.

Sen kan man även labba lite med kvaliteten/komprimeringen på det inspelade. Även här tappar du lite i kvalitet men du vinner enormt i lagringskapacitet.

Så det går att hålla det på en human nivå, men det kräver att man antigen kan lite eller får en installatör som gör ett bra jobb från början.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
det mest anmärkningsvärda med videon var att ha såg väldigt kass ut på att ratta skåbilen. hade väl varit enklare att köra in den, för att sedan på den stora planen trixa till bilen medans de två andra jonen roddade med hojarna?.

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Satans tjuvpack. Hoppas verkligen att jag aldrig kommer på sånt folk på bar gärning för det kan bara sluta på ett sätt som varken jag eller dom skulle gilla effekterna av. Skulle ju vara surt att behöva åka in länge på kåken på grund av sånt pack.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Satans tjuvpack. Hoppas verkligen att jag aldrig kommer på sånt folk på bar gärning för det kan bara sluta på ett sätt som varken jag eller dom skulle gilla effekterna av. Skulle ju vara surt att behöva åka in länge på kåken på grund av sånt pack.

Instämmer till fullo men nu den till bittra sanningen. Det är knappast så att man ger sig in i fight med 3st dårar som har adrenalinet på topp(ja hade man haft en puffra hade jag nog knappast tvekat, men nu har jag inte det o kommer nog aldrig ha det heller). Dessa tre herrar (såvida inte två av dem är väldiga maskulina kvinnor) lär göra allt för att inte torska. vad har de att förlora? inget? kanske allt?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...