Hojtjuvar i farten

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Kommer ner till hojen idag och ska ta ut den efter första natten på nya stället(jag har flyttat), inte ens en dag fick man inte ha hojen ifred! Och horungarna lyckades inte ens få med sig hojen. Jag blir så jävla less.

Tändningslås uppbrutet, och ena sidokåpan bak var uppbruten, vad sitter där bakom som de ville åt?

*SUCK*

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Lider med dig! VARFÖR! Ska man inte få ha prylarna ifred?
Vart tog mitt är mitt och ditt är ditt vägen? Undra på att medborgargarden sprider sig i landet. Men det är säkert viktigare att få stopp på fortkörande mcbusar, och klart att man ska lägga ner alla resurser vid Brostugan. Kan det vara så? Vad vet jag.

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Kan du se hojjen från något fönster där du bor?
Ifall du kan så skulle jag sitta vid fönstret med en luftpistol och pricka dom jävlarna.
Det jobbiga är också att när det inte är stora skador på hojen så "lönar" det sig inte att anmäla det till försäkringsbolaget

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
capoeira-R1 skrev:
Ifall du kan så skulle jag sitta vid fönstret med en luftpistol och pricka dom jävlarna.
Det jobbiga är också att när det inte är stora skador på hojen så "lönar" det sig inte att anmäla det till försäkringsbolaget

Hojen står i källaren, men man kan ju iofs försåtsminera. Skämt åsido.

Det äckliga är att ingen dörr är uppbruten så de har tillgång till nycklar. De har tydligen haft lite inbrott i förråd och sånt där de har sett folk gå in med nyckel. Låsbyte nästa.

En rolig sak var att jag hittade en bultsax som var typ 1,3m lång.

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
goodfella skrev:
Hojen står i källaren, men man kan ju iofs försåtsminera. Skämt åsido.

Det äckliga är att ingen dörr är uppbruten så de har tillgång till nycklar. De har tydligen haft lite inbrott i förråd och sånt där de har sett folk gå in med nyckel. Låsbyte nästa.

En rolig sak var att jag hittade en bultsax som var typ 1,3m lång.

Sätt dig i källaren med en kompis och vänta, om dom kommer tillbaka inatt så puckla på dom ordentligt.

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Fan vad hemskt :gråta .

Precis det där är det jag går och oroar mig för. Har min hoj i en gemensam källare. Den är iofs. låst med fyra lås varav två kättingar som är fästa i en betongvägg. Men det hindrar ju inte dem från att förstöra hojen :( .

Brukar gå ned till hojen varje eller varannan timme under nätterna :cool: fram till iaf. femtiden :fakta .

Hoppas att det löser sig och till alla hojtjuvar vill jag säga :finger :mad: :fatta! :fatta! :finger :mad: :whip :kulspruta :kulspruta :finger .

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Så länge folk vill köpa stulna delar billigt så fortsätter hojtjuvarna gå på jakt efter bra delar dom kan sälja iväg..

Jag tror ju inte man går in i en källare o försöker sno en hoj bara för att vara ute o busköra med..

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Hmm , gemensam källare där "filurer" har nyckel till källaren, fan dom kan sitta och bryta i lugn och ro ingen ser vad dom gör ( plus att du blir paranoid och måste gå ner till källaren hela tiden )............Jag skulle ställa hojen på gatan utanför huset med värstingkedja runt en lyktstolpe , chansen att omgivningen ser ett stöldförsök är större ( du behöver bara gå till fönstret och kika ) , dom kan inte sitta och bryta i lugn och ro där ..........Ett larm på kanske skulle funka som komplement , inhandla en MR Bat?

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Ahh. sånna smällare Roadrunner som du hade låg i garderoben hemma?

Goodfella: Säg till när du bjuder på öl så ska vi övernatta i ditt hoj garage...

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Ken Keniff skrev:
Jag skulle ställa hojen på gatan utanför huset med värstingkedja runt en lyktstolpe , chansen att omgivningen ser ett stöldförsök är större ( du behöver bara gå till fönstret och kika ) , dom kan inte sitta och bryta i lugn och ro där

Att ha hojen på gatan lirar. Har man schüssta grannar så. Jag höll på att åka på däng härom natten när jag skulle låsa hojen. Det var en av grannarna högre upp på gatan som tyckte att jag skulle ge f*n i att sno hojen (min). Det tog en stund att övertyga honom om att hojen var min och att jag skulle låsa den för natten...... :rolleyes: Han fick mitt största tack iaf. för att han vakar över min hoj! :p

/FW

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Helt rätt ,Beware of crazy neighbours , för man vet aldrig vad dom kan göra .

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
watson skrev:
Att ha hojen på gatan lirar. Har man schüssta grannar så. Jag höll på att åka på däng härom natten när jag skulle låsa hojen. Det var en av grannarna högre upp på gatan som tyckte att jag skulle ge f*n i att sno hojen (min). Det tog en stund att övertyga honom om att hojen var min och att jag skulle låsa den för natten...... :rolleyes: Han fick mitt största tack iaf. för att han vakar över min hoj! :p

/FW

Hur har du dresserat honom? En lagom folkilsk vaktgranne skulle alla ha. :squid

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
capoeira-R1 skrev:

Luftpistol :rolleyes:

Jag hade inte tvekat en sekund att skjta efter de som pillar på mina hojar med mitt hagelgevär...... sen att jag hade blitt strafgfad för det är en annan femma, det tar jag gärna.

750RR

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Mekus skrev:
Hur har du dresserat honom? En lagom folkilsk vaktgranne skulle alla ha. :squid

Nja... Han var nog självdresserad och lite lagom rökig.... Gick och satte sej för att köra bil direkt efter..... Han hade stooora svårigheter att tom. prata!! :rolleyes: fast.... Det kanske inte berodde på alkoholnivån i blodet utan det faktum att han såg ut som en HD-nisse.... :p

/Fröken fördom :D

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Gör så här. Rigga en kabel med vippbrytare från battriet till en påse med acylyten gas (svets gas) pass dig bara för att få rätt bladning då smäller det. Lägg sedan påsen 3-4 meter från hojen
när vandalerna sedan rör hojen slår vippbrytaren till en gnista i påsen å dom gör aldrig om det.Har provats på mitt jobb för några år sen då med lampkontakten mycket bra reultat lovas. Tips en Konsum påse är nog för stor. Risk för åvärkan på dvs glasrutor.

:rock

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
ecce skrev:
Gör så här. Rigga en kabel med vippbrytare från battriet till en påse med acylyten gas (svets gas) pass dig bara för att få rätt bladning då smäller det. Lägg sedan påsen 3-4 meter från hojen
när vandalerna sedan rör hojen slår vippbrytaren till en gnista i påsen å dom gör aldrig om det.Har provats på mitt jobb för några år sen då med lampkontakten mycket bra reultat lovas. Tips en Konsum påse är nog för stor. Risk för åvärkan på dvs glasrutor.

:rock

ACETYLEN :p

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...