Hojtjuvar i farten

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Kastrering med slö skridsko är det enda rätta! :finger

Låt inte de dåliga generna sprida sig!

Talar av erfarenhet, jag hade en gång en fin 900 Aero, den rymde med någon annan och är ännu inte hittad, fälgarna(17" fondmetall 4800) sitter dock på en 900a här i byn och ägaren är en riktig filur som jag tycker inte är vattentät, men polisen kan inget göra, tacka lagen om godtrosförvärv för det...

Nåväl köpte en 900i i vintras, förra lördagen(12/4) så kom jag hem med en pizza och ungefär samtidigt som jag hade ätit klart min pizza så dök min bil upp på en parkering i Sjuntorp. Märklig simultankapacitet jag måste ha?? :confused:

Vad ska man göra för att ha kvar sina saker? Min aero hade de nog tagit även om jag monterat fast den i berggrunden, rattkrycka, larm och vitala elkomponenter till trots var den borta. Min "i" hade nog klarat sig bättre om jag tagit med mig sladden till fördelaren...

Mitt råd är som alla andras här ovan, skit i att köpa billiga begdelar från skumma personer(dvs folk som inte vill träffas hemma i deras kök, folk som inte presenterar sig osv). Andra sättet är det primära, el i stora mängder i sittsen på bilarna och bågarna! :fakta

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
maverick_750rr skrev:
Vakta den själv
Jag är nog för militant. Jag skulle antagligen bara slå ihjäl eventuella tjuvar... (Ingen större förlust visserligen, men ändå.)

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
maverick_750rr skrev:
Vakta den själv

Att vakta hojen själv skulle i mitt fall förmodligen resultera i att jag blev av med mina vapenlicenser om jag skulle hitta nån som dummar sig med min bil/hoj och jag vågar påstå att vapenlicenserna är mer värda för mig än hojen/bilen. Det finns försäkringar för fordon...

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...