Hojval vid kort benlängd?

HardstyleBeatz

De draaaaar
Gick med
26 May 2013
Hoj
2022 Yamaha MT-07 A2, 2018 Yamaha MT-07, 2015 Kawa Z1000SX
En intressant reflektion från senaste helgens touring.
En av "surgubbarna" på denna tour är också vertikalt underutvecklad, och hade precis löst ut en CF Moto 450MT.
Han var mycket imponerad av hojen.
Ska tilläggas att han kört, och kör, mycket hoj, så det finns viss tillförlitlighet i hans kritik enligt mig.
Utlåtandet var att det är en mycket kompetent farkost, och "- Jag har sällan känt mig så "chef" över en hoj".

Kanske en kombination av den låga sitthöjden, fjädring från KYB, och låg totalvikt.
Sedan har den slanglösa ekerfälgar enligt samma koncept som BMW GS, vilket tilltalar mig.

Så långt är allt lovande, och med helgens 270 mil efter kurviga norska vägar, grus och landsväg, så imponerade den faktiskt på oss alla.
Och så kommer den sista detaljen.... 74kkr för en flong ny hoj med 5 års garanti!

Kan vara värt att fundera på.

View attachment 499592
Det verkar vara en bra hoj att köra. Det var 800 Explorer från CF också. Men driftsäkerhet vet jag inget om tyvärr. Garantierna kommer ju med ”nackdelen” att man istortsett måste serva på auktoriserad verkstad där man kommer upp i runt halva(eller mer) av hojens värde i servicekostnader under dessa fem åren :jisses

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Nu har ju inte ögnat mig igenom hela tråden, men byte av Sambo med långa ben? :krama
Trevlig Helg Hälsa Dunken!

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Nu har ju inte ögnat mig igenom hela tråden, men byte av Sambo med långa ben? :krama
Asså, jag har träffat den aktuella "sambon med korta ben". Hon är jättetrevlig. Ingen man byter bort sådär bara. Dessutom kände jag extra sympati för henne eftersom jag också har rätt korta ben... :)

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Har provat båda varianterna av benlängd på sambo, alla har sina egenheter.
Tror dock inte att det är direkt kopplat till benlängden...så...jag stannar där i min analys.

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Haha..förstår! mot det täckta könet torskar man ju allt för ofta ! Klokt däri att stanna i din analys! :hjarta

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Tårtsmulan körde "Knix" idag med BMW:n.
När man väl rullar så är ju inte sitthöjden ett problem, men hon kände sig trygg med att i alla fall nå ner med fötterna vid depåstop mm.
Tvåcyldriga motorn var också mer förlåtande vid låga varvatal än den encylindriga på XT 660R.
Så sammanfattningsvis var det en bra upplevelse.
Vi kämpar vidare :)

KJ2A9475s1_resize.JPG

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom