Holländskt mc-gäng slåss mot IS.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag vet, men se hur det gick för oss efter "våra" två världskrig, det tar lite längre tid att glömma när var och varannan mist någon, eller känner någon som gjort det, än små spridda konflikter.

Alternativet skulle ju vara att vi är smartare...

Ja Sverige var ju hemskt drabbat. ;) Se vad judarna har lärt sig i Gaza-konflikten.
Se vad amerikanerna tagit lärdom.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja Sverige var ju hemskt drabbat. ;) Se vad judarna har lärt sig i Gaza-konflikten.
Se vad amerikanerna tagit lärdom.

Därav "-tecknen, vi utgör ju knappast majoritet i europa.

Judarna försökte få till fred i begynnelsen, alla var erbjudna medborgarskap i israel, oavsett ursprung.

Sen var det inte judarna som angrep grannländerna, de försvarade sitt.

Jänkarna har väl bara krigat mot "andra" de senaste 70 åren?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vira Palestina sjalen ett par var till omkring dig så slipper du frysa

Har faktiskt ingen men jag är inte blind. Däremot så väljer jag inte sida då jag tycker att alla gjort fel eller för fel som inte kan lösa konflikter utan att slå ihjäl varandra. Alla vet att det är Storbritanniens fel i grund och botten. Eller förlåt... http://youtu.be/T1lvMJ-l0_A

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Därav "-tecknen, vi utgör ju knappast majoritet i europa.

Judarna försökte få till fred i begynnelsen, alla var erbjudna medborgarskap i israel oavsett ursprung.

Jisses, hur tänkte du nu? Allt började med att Judarna invaderade Palestina för att erkänna det som sin egen stat! Detta med omåttliga portioner av våld. "dom erbjöd alla medborgarskap oavsett ursprung" tänk om Finländarna skulle invadera Sverige och säga att detta är vårt land nu, men du kan få ett medborgarskap av oss om du erkänner dig som Finländare. Det Israel har gjort mot Palestina är grymt, massmord. Inte ett dugg bättre än det IS gör i Syrien, tar mark med våld, driver bort infödingarna, precis samma sak som Engelsmännen gjorde mot Indianerna. F Ö R S T Å R D U? Ursäkta min ton, men det är inte ok att du skriver som du gör, det har inget med sanningen att göra. http://sv.wikipedia.org/wiki/Israel–Palestina-konflikten

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jisses, hur tänkte du nu? Allt började med att Judarna invaderade Palestina för att erkänna det som sin egen stat!...
Njae, nog började det hela väl ett par tre årtusenden tidigare? Nu avser jag inte att förstöra tråden för någon, men Pippit talar om en komplicerad konflikt medan Du förenklar allt för mycket. Du hänvisar till wiki - jag föreslår att Du använder samma källa för att studera Hamas politiska målsättning och syfte - att utplåna staten Israel som den ser ut idag.

Staten Israel har vad jag vet inte som politiskt syfte att utplåna hela den muslimska världen? Med erfarenheterna från de tyska koncentrationslägren i minnet är de dock beredda att försvara sig till sista blodsdroppen, så är det nog. Men det yttersta politiska målet är inte att utplåna palestinierna, inte vad jag har kunnat finna.

Så - hur förhandlar man och når en varaktig lösning med någon som i slutändan avser att slå ihjäl Dig?

Den tiotusenkronorsfrågan löser vi inte på detta forum. Men jag vill nog hålla med Pippit - här finns inte mycket svart eller vitt utan en komplicerad gråskala i form av en gordisk jätteknut...

Mina 2p

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jisses, hur tänkte du nu? Allt började med att Judarna invaderade Palestina för att erkänna det som sin egen stat! Detta med omåttliga portioner av våld. "dom erbjöd alla medborgarskap oavsett ursprung" tänk om Finländarna skulle invadera Sverige och säga att detta är vårt land nu, men du kan få ett medborgarskap av oss om du erkänner dig som Finländare. Det Israel har gjort mot Palestina är grymt, massmord. Inte ett dugg bättre än det IS gör i Syrien, tar mark med våld, driver bort infödingarna, precis samma sak som Engelsmännen gjorde mot Indianerna. F Ö R S T Å R D U? Ursäkta min ton, men det är inte ok att du skriver som du gör, det har inget med sanningen att göra. http://sv.wikipedia.org/wiki/Israel–Palestina-konflikten

Så judarna invaderade palestina?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Har faktiskt ingen men jag är inte blind. Däremot så väljer jag inte sida då jag tycker att alla gjort fel eller för fel som inte kan lösa konflikter utan att slå ihjäl varandra. Alla vet att det är Storbritanniens fel i grund och botten. Eller förlåt... http://youtu.be/T1lvMJ-l0_A

Nu börjar det spåra ut, men fördrev storbritannien aktiv europas judar?

Snarare fick dom hundhuvudet i knät, för att inte välja sida har du en stark tendens att luta dig åt ett håll.

R-1000

Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Njae, nog började det hela väl ett par tre årtusenden tidigare? Nu avser jag inte att förstöra tråden för någon, men Pippit talar om en komplicerad konflikt medan Du förenklar allt för mycket. Du hänvisar till wiki - jag föreslår att Du använder samma källa för att studera Hamas politiska syfte - att utplåna staten Israel som den ser ut idag.
Hur långt tillbaka i tiden ska vi gå? Kom hönan eller ägget först? Tror du inte jag äcklas av Hamas lika mycket? Jag citerade det skäggot skrev, svarade endast på det, då jag vill hålla mig till ämnet, ska vi gå djupare så håller jag med om det du säger. Vi kommer inte så mycket längre i en tråd som denna.

- - - Updated - - -

Så judarna invaderade palestina?

Mycket korrekt, om vi nu pratar om Israel-Palestina konflikten.

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Hur långt tillbaka i tiden ska vi gå? Kom hönan eller ägget först? Tror du inte jag äcklas av Hamas lika mycket? Jag citerade det skäggot skrev, svarade endast på det, då jag vill hålla mig till ämnet, ska vi gå djupare så håller jag med om det du säger. Vi kommer inte så mycket längre i en tråd som denna...
Nej, då är vi nog överens om att den konflikten är en riktig varböld. Sedan var nog inte judarna i stånd att över huvud taget invardera något någonstans, då under åren efter andra världskriget... ;)

Men som sagt - gravt OT, tillbaka till motorcyklistkrigarna!

R-1000

Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Nej, då är vi nog överens om att den konflikten är en riktig varböld. Sedan var nog inte judarna i stånd att över huvud taget invardera något någonstans, då under åren efter andra världskriget... ;)

Men som sagt - gravt OT, tillbaka till motorcyklistkrigarna!
Hur man än vänder och vrider på det, min vän, så tog dom över Palestinas mark successivt. Körde ut dom, slaktade dom. Det finns inget sätt att försköna en invasion.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Hur långt tillbaka i tiden ska vi gå? Kom hönan eller ägget först? Tror du inte jag äcklas av Hamas lika mycket? Jag citerade det skäggot skrev, svarade endast på det, då jag vill hålla mig till ämnet, ska vi gå djupare så håller jag med om det du säger. Vi kommer inte så mycket längre i en tråd som denna.

- - - Updated - - -

Mycket korrekt, om vi nu pratar om Israel-Palestina konflikten.

Intressant, det innebär ju att du sitter på information som inte går att finna på länken du själv angav.

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Hur man än vänder och vrider på det, min vän, så tog dom över Palestinas mark successivt. Körde ut dom, slaktade dom. Det finns inget sätt att försköna en invasion.

Här hittar Du lite mer fakta kring "invasionen": http://sv.m.wikipedia.org/wiki/1948_års_arabisk-israeliska_krig Britterna välkomnade och garanterade de judiska invandrarnas säkerhet, i enlighet med världskrigets segrarmakters önskemål

Vill någon slå ihjäl Dig kanske "anfall är bästa försvar" ter sig alltför lockande?

Men - det löser vi inte i denna tråd, I'm out! Ha en trevlig lördagkväll :)

Last edited:

R-1000

Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Absolut inte, jag jämställer ju iof inte en fredlig invandring med statens goda minne som invasion.

Fredlig invandring? Jag hoppas för guds skull inte att nån behandlar dig lika fredligt som Israel har gjort med Palestina. Det unnar jag ingen, min icke så pålästa broder. Ha i tanke att många våldtäkter kanske börjar med, "hej hur är läget" tills förövaren inte får som den vill.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Fredlig invandring? Jag hoppas för guds skull inte att nån behandlar dig lika fredligt som Israel har gjort med Palestina. Det unnar jag ingen, min icke så pålästa broder. Ha i tanke att många våldtäkter kanske börjar med, "hej hur är läget" tills förövaren inte får som den vill.

Jösses...

Kanske var otydlig i min kommentar innan, men var kan jag erhålla denna informationen som du utgår ifrån?

R-1000

Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Jösses...

Kanske var otydlig i min kommentar innan, men var kan jag erhålla denna informationen som du utgår ifrån?

Nu är jag säker på att du trollar :D om du tar dig tid och läser, så finner du svaret. Erövra/invadera är samma sak, ok? Att schasa bort människor från en by i ett land för att själv bosätta sig där, är en erövring/invasion, ok? Har du ens läst? Hur kan du ställa så dumma frågor? :va

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nu är jag säker på att du trollar :D om du tar dig tid och läser, så finner du svaret. Erövra/invadera är samma sak, ok? Att schasa bort människor från en by i ett land för att själv bosätta sig där, är en erövring/invasion, ok? Har du ens läst? Hur kan du ställa så dumma frågor? :va

Jo, jag har läst, det just det som är problemet, inget av det du beskriver finns att återfinna i texten.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS