Ingen kopparpackning. MLS-packningKopparpackningen ska väl efterdras x ant ggr men hur mång ggr? På biltrimsidan brukar folk efterdra utan att ens starta motorn, de häller i kylvatten och pumpar runt det med en liten elektrisk pump samtidigt som de värmer kylaren med dieselkanon upp till 90+ c.
När jag mont en kopparpackning på en enstånka 600cc va förfarandet varmkör och efterdra, kör sedan 50 mil efterdra kör sedan 100a mil efterdra, de va drygt.
Jaha de va kopparsprayen som gav kopparfärgen på packningenIngen kopparpackning. MLS-packning
Eller menar du att sprayen skulle behöva det? Det tror jag knappast, utan att vara otrevlig ? Men noterade att jag skrev lite konstigt..
Sen är det olika skolor även gällande MLS-packlngen. Vissa hävdar att man måste bort med kammarna och allt efter några varmkörningscyklar och efterdra.
Jag har försökte detta en gång men fick aldrig momentnyckeln att röra sig. Så slöseri med tid enligt mig. Såvida de inte menar att man skulle lossa bultarna några grader först, men det tycker jag endast låter riskfyllt.
Jag hade aldrig problem utan efterdragning förra vändan
Även efter varmkörningscyklar?Vid efterdragning brukar man lossa lite och dra rätt moment igen.
Ja, det var då jag insåg vilken fin färg det är, heheJaha de va kopparsprayen som gav kopparfärgen på packningen![]()
Även efter varmkörningscyklar?
På en kopparpackning förstår jag, men kan det inte vara negativt att lossa när Viton-beläggningen på MLS-packningen har värmts upp?
Vet dock att man gör detta för att momentnyckeln inte ska stoppas upp av friktionen. Det hajade jag dock inte när jag försökte efterdra första gången.
Tror åter igen det var Dirty Garage Guy med sina svordomar som tryckte in den infon i skallen på mig ?
Hursomhelst jag bara spånar lite...
Tack för respons!
Det låter sunt. Blir nog att göra så nästa vinter...Man lossar bara en mutter åt gången och bara ett kvarts varv så de bör inte påverka vitonytan så den släpper. Men jag är inte säker på att man ska efterdra Mls packning? Jag efterdrog med mls typ packning när jag körde turbo men inte vid sugtrim. Ställ den frågan på Turboforumet så får du nog bra svar.
![]() |
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!
Upplev drömlika Gotland Rin... |
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj