Honda 1977 CB550

MauRider

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha Sr400 1983
Hej. Behöver hitta någon verkstad eller person i Stockholm som kan arbeta lite på min hoj, speciellt med elen eftersom jag har bytt till Lithium batteri. Har tyvärr inte tid pga barn
🙂
Skulle gärna ha den redo till nästa sommar. Tipsa gärna om ni vet. Tack på förhand!
 

Bifogat

  • hoj.jpg
    hoj.jpg
    369.2 KB · Visningar: 31
Last edited:

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Varför ska du ändra något p g a nytt batteri?
Är det inte ett Lithiumbatteri avsett för mc med BMS?
Jag har sådana i flera hojar utan att ha ändrat något mer än ätit upp mig ett kilo för att kompensera viktförlusten.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ja, du måste beskriva lite mer än arbeta med? Service? Bygga klart? Bygga om? Elen behöver du som sagt inte bygga om bara för att du byter batteri, om inte anslutningskablarna blev för korta om batteriet tex blev lägre.
 

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
CB 550 från 1977!.. Andas in!..ok nu vart jag snäll igen..:cool:
 
Last edited:

Duce-666

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2022
Hoj
Honda
Anlita någon att fixa ”el” kostar deg. Jag tror att personer som kan tänkas göra såna jobb också vill få betalt . Bästa rådet är nog att göra färdigt själv vad det nu är du vill göra färdigt. Om du behöver anlita någon för att färdigställa ett projekt måste du ha en fet plånbok. Lycka till.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Hondas 4-4 avgassystem är ju bland det snyggaste som gjorts.

Då det gäller elen är den ju inte speciellt komplicerad i en sån där äldre hoj så med lite kabel, kabelsskor, en multimeter och ett kopplingsschema kommer man nog långt med. Vet att el är skrämmande men tror nog att det går att få hyfsat mycket hjälp här, att leja bort att fixa elen kan nog dra iväg en hel del beroende på vad som ska göras.

Vad som väl är mest intressant är väl vad som behöver fixas med elen är lite små jox eller är hela elsystemet söndrrklippt eller uppbrunnet?
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Japp såg det också...men lämnar över det till...Notrightrider...:)


Jag har redan sett det, men valde att inte kommentera för att... ...jag är så less på att vara gammal bitvarg.

Men, jag sällar mig till dem som undrar: vad föranleder elproblemen? Knappast byte av batteri?
Plus är fortfarande plus även med ett LiFePo. Men, glömmer man det kan man ha mer bara "elproblem"...

För mig känns detta som en burk mask. I en Pandoraask. Ställd i ett rum med fallucka i golvet och en hink skit ovanpå entrédörren.


Se, nu är jag där igen. Fekk.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Eftersom TS verkar ha flytt fältet så kan jag säga vad jag tänker, bäst vore väl om den blev felkopplad och brann upp.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
MT-09
Var snälla nu pojkar.

Om vi inte är hjälpsamma mot nya medlemmar blir det här forumet en klubb för folk som redan vet allt och är dryga mot dom som inte är lika initierade.

Vi behöver grooma nya medlemmar, om vi vill undvika att bli bittra och känna oss omgiva av idioter :7peta
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Är det någon som sett en kom-å-hjälp-mig-att-mecka-tråd som fungerat? Jag kan inte minnas att jag sett någon.

Möjligen med ett tydligt problem.
Hjälp mig lossa eller svetsa ***.
Eller låna ut ett verktyg.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Är det någon som sett en kom-å-hjälp-mig-att-mecka-tråd som fungerat? Jag kan inte minnas att jag sett någon.

Möjligen med ett tydligt problem.
Hjälp mig lossa eller svetsa ***.
Eller låna ut ett verktyg.
Jodå, när trådstartaren heter Lisa, är 24 o har stora tuttar.
Då flödar hjälpsamheten,,,,,,,,, också.

Det jag ruttnar på är en tråd som denna, on otydlig frågeställning och önskan om hjälp men sedan totalt sändningsuppehåll från trådstartaren. Inga svar på frågor som skulle leda fram till en lösning.
Så är det fritt fram att häckla lite, tycker jag.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Var snälla nu pojkar.

Om vi inte är hjälpsamma mot nya medlemmar blir det här forumet en klubb för folk som redan vet allt och är dryga mot dom som inte är lika initierade.

Vi behöver grooma nya medlemmar, om vi vill undvika att bli bittra och känna oss omgiva av idioter :7peta


Snäll och snäll.

När det är så diffust formulerat så menar jag att det kan komma att utveckla sig till ett burk mask-jobb, och att man dessutom trampar i någon annans spår och får reda ut eländeskopplingar som kanske är orelaterade, men som man ändå inte vill lämna ifrån sig.

Inget jobb för mig, thank you very much.

Men visst kan jag vara snäll!
Underbart vackra avgaskrökar! Är dom original, möjligen...?
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
MT-09
Nåja, var och en blir salig på sin fason.

Själv väljer jag alltid glädjen och kärleken, bara så att ingen jävel missförstår mig på den punkten :arsele
 

MauRider

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha Sr400 1983
Jäklar va bittra o sura personer kan vara. Tyckte att frågan var ganska enkel. Jag letar efter en person eller verkstad som gör custom jobb i Stockholm FÖR PENGAR naturligtvis. Tänkte att jag kunde fråga här, har inte varit på detta forumet på jävligt länge och fick inga notifikationer att folk svarade.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top