bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag tror faktiskt att en stor del av problemet är att "folk" får för sig att det är mer avancerat än vad det är och att de går vilse bland alla linjer och okända symboler i ett traditionellt schema. Jag har även sett varianter där man klistrat in bilder på de faktiska komponenterna, men jag tycker att den där tecknade bilden är charmigare.
Tror nog också att du kan ha rätt att folk tror att det är värre än vad det är, ungefär dom Buicks inbyggda mellanaxel eller de dubbla kuntkorsen på Cadillac.
Dock har jag väldigt svårt för bara layout scheman, jag vill ha elschema så man enkelt kan följa vad som hänger ihop med vad och vad som händer. Dock kan jag förstå att layouter är lättare att läsa om man inte är van.
Priset på en M-Unit är nog ganska lågt om man klarar av att fixa elen själv mot att lämna iväg hojen till en verkstad.
Jag skulle dock velat veta lite mer om vad som är gjort och se bilder det hela, jag vet som sagt en forummedlem som i princip byggde ett nytt elsystem med hjälp här ifrån och hans elsystem är nog ungefär på samma nivå som på denna hoj. Han kan nog betydligt mycket mer om el idag än innan och under resans gång lärde han nog sig en hel del om el som kan komma till nytta längre fram.
Ger man sig bara fan i att fixa elen så ska det nog mycket till om man inte lyckas med den hjälp man kan få bla här och på internet i övrigt.