Honda 450 hm motard

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Ingen hoj nu
Tjena!

ja då blev man motard åkare i år. Förra året införskaffades en zx6r ninja men allt för höga hastigheter för ofta provar jag nu på motard.:yoparty

Jo hittade en honda 450hm -03 motard med crossdäck en jäkla massa extra plast crossdämpare filter ja ju name it.

En kul grej är mitt uppsamlingskärl på svingen från förgasaren. De har jag alldrig sett förut. Man måste tydligen ha det på bana.

Ska köpa ett par barkbusters och sen ett par nya däck till hösten då besiktningen kommer då minna skurna slicks inte kommer vara lagliga då.:D

Bifogat

• mindre 1.JPG
    mindre 1.JPG
    199.9 KB · Visningar: 212
  • mindre 2.JPG
    mindre 2.JPG
    226.1 KB · Visningar: 135
  • mindre 3.JPG
    mindre 3.JPG
    147.8 KB · Visningar: 174
Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Skoj med fler motarder i stan. :) Försök få ner framlyset en bit så tror jag den blir lite snyggare. :tummenupp

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Welcome till motardmaffian:D
Du kommer garanterat inte att ångra dig...njaaaa..kanske då om du tycker om att toura långa sträckor:)

BTW, köpte du den i Kalmar?

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Ingen hoj nu
tjena.
Tittat lite nogrannare på hojen idag.:yoparty
självklart måste det köpas lite saker som är trasigt för tidigare klantskalle ägaren inte har koll på grejorna.:huvet

För tighta kablar till den lilla instrumentpanelen så kablarna gått av vid styrkronan från kontakterna. drygt a ja ska svänga förbi microkitt (elfirman) om dom har några stick kontakter.:gnissla

Bromsslang fram är skavd in till armerig pga lyset var slarvigt ditsatt. (för högt) och fult var de också!!:gnissla
över 800 spänn för en slangjävel orginal. får se om hydroscan kan fixa en.:D

Man vill ju inte bli utan frambroms i 100 blås!:D

snart kommer monstret!!!

Kryc

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2012
Hoj
-08 Honda cb1000r
Har precis likadan i stort sett.. Killen som hade den innan mig har satt på en rekluse koppling och skickade inte med orginal :( nån som vet vart jag kan få tag på en? Tack ska ni ha!

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Har precis likadan i stort sett.. Killen som hade den innan mig har satt på en rekluse koppling och skickade inte med orginal :( nån som vet vart jag kan få tag på en? Tack ska ni ha!

Undra varför man vill ha rekluse på en motard? Kanske har gått som enduro? Ebay kan du hitta det mesta.

Kryc

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2012
Hoj
-08 Honda cb1000r
Undra varför man vill ha rekluse på en motard? Kanske har gått som enduro? Ebay kan du hitta det mesta.

Inte en jävla aning men det är inte skönt! Han satte dit det trotS bara köra på gatan. Tror inte han hade koll.. Thx ska kolla ebay. Vet du vad som behöver bytas nör man går från rekluse till "vanlig"? Tack för svar och hjälp!

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Inte en jävla aning men det är inte skönt! Han satte dit det trotS bara köra på gatan. Tror inte han hade koll.. Thx ska kolla ebay. Vet du vad som behöver bytas nör man går från rekluse till "vanlig"? Tack för svar och hjälp!
Jag vet inget om rekluse. Kanske någon annan här kan hjälpa till. Du skulle ha frågat på EnduroMx forumet eller Soe forumet om någon skogsåkare vill byta med dig.

HolmXR650R

Holmen..
Gick med
10 May 2011
Hoj
2000 Honda XR650R
Fin hoj..
Lägg gärna ut lite flera bilder när den är klar..
Håller mig till min gamla XR650,fast jag har tittat på nått åt ditt håll åxå..

Ha det bra..

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...