Honda 450 motard

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Geronimo79 skrev:
2074986 Köpte nyss en ny crf motard men har redan problem. Höger blinkers bak har redan smält itu så är det någon som har tips på hur man kan göra? Har funderat lite på att försöka hitta en annan baklamshållare, nån som vet nåt bra? Det andra problemet kom efter 2,5 tim och det är att 4:an och 5:an inte går att få i, nån som känner till detta?? Den står givetvis hos försäljningsfirman för att titta på det men man blir ju lite "rädd". Valde mellan KTM 525, husaberg 650 och denna men de flesta sa att "Honda är Honda" = bra kvalitet så jag valde denna men man börjar ju undra..
Sitter det motard-slipon på?
Jag kör en crf och inte haft ett enda problem...

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Adde-Gbg skrev:
2075003 Sitter det motard-slipon på?

Nä det var orginaldämparen som var på..

Adde-Gbg skrev:
2075003 Sitter det motard-slipon på?

Har du öppnat luftburken och satt i andra munstycken i förgasaren? Vet du om det gör mycket på effekten?

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Geronimo79 skrev:
2075020 Nä det var orginaldämparen som var på..

Har du öppnat luftburken och satt i andra munstycken i förgasaren? Vet du om det gör mycket på effekten?

orginaldämparen eller crossdämparen?
Jag har ett FMF helsystem med originalbestyckning och den går som en klocka.

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Adde-Gbg skrev:
2075047 orginaldämparen eller crossdämparen?
Jag har ett FMF helsystem med originalbestyckning och den går som en klocka.

Det var orginaldämparen, hann däremot köra ca 2tim med leovince effektdämparen innan jag lämnade in den och det blev ju ett helt annat ljud iallafall. Tror nog att en ombestyckning tillsammans med öppning av luftburken samt en liten liten omkoppling av en kabel i cdi-boxen ska göra den lite piggare.. Bara växellådan kommer att funka.........??

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jo, Honda är ju Honda.
Men CFR'en är ju en ovanligt kärlekskåt Honda om man säger så... :hihi

Ktm-mangan

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
KTM 950 SM 06 såld,ktm 660-06såld,Superduke -08
Crossljuddämparn o ombestyckning så får du bra fart i maskineriet o öppnad luftburk;)!skumt med växlarna dock att 4:an o 5:an inte funkar.hoppas dom löser det åt dej,annars är det bara o riva isär;!

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Inte svaret på frågan :va Men ett tips :tummenupp Tysken har rea på prylar och det finns en IMS tank 13L för 244 Euro om någon ska åka långt på sin CRF :7peta http://www.dirtbike.at/blowout/blowout05.pdf

Geronimo79 skrev:
2074986 Köpte nyss en ny crf motard men har redan problem. Höger blinkers bak har redan smält itu så är det någon som har tips på hur man kan göra? Har funderat lite på att försöka hitta en annan baklamshållare, nån som vet nåt bra? Det andra problemet kom efter 2,5 tim och det är att 4:an och 5:an inte går att få i, nån som känner till detta?? Den står givetvis hos försäljningsfirman för att titta på det men man blir ju lite "rädd". Valde mellan KTM 525, husaberg 650 och denna men de flesta sa att "Honda är Honda" = bra kvalitet så jag valde denna men man börjar ju undra..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept