honda 450

pontiac

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
fighterretta
jag undrar om era honda 450 bludrar/hostar lite på halv till hel gas min gör det och det är djävligt iriterande när man kör bakhjul.jag var till honda återförsäljaren och frågade och han sa att det ska vara så att dom inte ska gå på jämn gas.hur funkar era och går det att åtjärda? har provat ombestyckning men det hjälper inte..

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
pontiac skrev:
2329038 jag undrar om era honda 450 bludrar/hostar lite på halv till hel gas min gör det och det är djävligt iriterande när man kör bakhjul.jag var till honda återförsäljaren och frågade och han sa att det ska vara så att dom inte ska gå på jämn gas.hur funkar era och går det att åtjärda? har provat ombestyckning men det hjälper inte..

I jämn fart utan påslag är den lite nervös, ja:yoparty

Vid väldigt överkvadratisk motor med vassa kamtider, liten svänghjulsmassa och högt effektuttag ur lite kubik är det svårt att få bra låglastegenskaper. Och kom ihåg att den är byggd för motocross från början, inte alls för landsväg.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
pontiac skrev:
2329038 jag undrar om era honda 450 bludrar/hostar lite på halv till hel gas min gör det och det är djävligt iriterande när man kör bakhjul.jag var till honda återförsäljaren och frågade och han sa att det ska vara så att dom inte ska gå på jämn gas.hur funkar era och går det att åtjärda? har provat ombestyckning men det hjälper inte..
Har du testat att gå upp i tomgångsmunstycke? Eller att täta systemet så det inte suger tjuvluft? Eller har du bara testat huvudmunstycket? Kan även ppna blandskruven något..... Good luck

pontiac

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
fighterretta
jag har testat nålen,blandskruven,huvudmunstycke lågfart borde inte inverka iom att det är över halv gas han spökar.kollade även ventilerna och dom verkade ok.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Min går helt klockrent över hela registret och oavsett påslag. Enda gången den hostar lite är när man släpper gasen till noll från höga varv. (borde ha å göra med att jag tatt bort gnistgallret i luftburken)

Så är din cykel avstrypt så ska det inte vara så.

Hampe #66

2fast4U
Gick med
27 May 2003
Hoj
gammal moppe
pontiac skrev:
2330275 jag har testat nålen,blandskruven,huvudmunstycke lågfart borde inte inverka iom att det är över halv gas han spökar.kollade även ventilerna och dom verkade ok.

Är det en HM honda kan det vara generatorlindningen som gett sig.

pontiac

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
fighterretta
ok.
avstrypning vad innebär det exakt?
generator lindningen borde det inte vara helt om den fungerar bra för övrigt fick i och för sej med mej crossversonen så man kanske skulle prova byta.

MangeCRF450HM

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Honda CRF450HM Supermoto & Suzuki RMZ250 yoshimura
pontiac skrev:
2330816 ok.
avstrypning vad innebär det exakt?
generator lindningen borde det inte vara helt om den fungerar bra för övrigt fick i och för sej med mej crossversonen så man kanske skulle prova byta.

När jag köpte min crf krabbade jag som satans med bestyckningar å skit...ett tändfel går inte justera bort....var hela HM plattan som var nedsliten av att magneterna i svänghjulet lossnat å nött mot plattan....monterade på cross spolen&svänghjulet...går som ett skållat troll nu...:yoparty

Lyft av kåpan å kolla!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...