Hej! Kul tråd för en som har en likadan hoj. En sån där bara kräver att få alufäljar med hög kant, typ Borrani eller Akront. Passa då lämpligen på att gå från 19 till 18 tum i fram så styr den bra mycket trevligare, men en del tycker ju att 19 skall det så det så! På med en till skiva oxå så har du tom bromsar, inte dumt. Gaffeln från en tidig cb 750 passar rakt i och har färstn för dubbla ok och du kan använda cb 500 ok, de passar på gaffeln.
Tanken kan gott bara kvar som den är, det är ju en snygg tank. Fotpinnar kan man göra själv och svetsa nya fästen i ramen De som tvivlar på att det håller och att ramen skulle ta stryk kan ta en titt på mina, de har suttit där sen -85.
Vill du ha lite mer ( jag sa liiite) knuff i maskin så kan du sätta på ett set förgasare från cb650, tidig modell. Passar rakt på ,nästan.
Svingen kan behöva förstärkas eller om du kan hitta en Dresda, engelskt finsmide från 70-talet, ännu bättre. Roffes i Sthlm kan ha nån kvar, de har en massa gammalt i sina gömmor har jag hört.
Lycka till,,,,,,,,,,,,,Per