Honda CB 900 bygge

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Helvete vilket monster! Har själv en -68 med strokad till 383 som jag skall ge lite extra kärlek till nu under höst och vinter. Ny huv, ny lack, mindre fälg och mer gummi. :) viktigt att ha saker att pilla med:)
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Helvete vilket monster! Har själv en -68 med strokad till 383 som jag skall ge lite extra kärlek till nu under höst och vinter. Ny huv, ny lack, mindre fälg och mer gummi. :) viktigt att ha saker att pilla med:)

Fin gatåkarbil det där!
Viktigt att hålla ordning på bitarna, 383 slår ju loss däcken fint ;)
Å köra med lite högre profil på däcken tycker jag känns helt rätt på en jänk. Att komma med 40/45 profil är inte min grej.
Vad blir det för huv? En cowl induction (eller vad dom nu heter) med 2" höjning?
 
Last edited:

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Saknar lite gummilist så kan inte jobba I garaget.
Har träffat tre lackere och kommit fram till att kutsen ska sprutas ett varv med gelcoat innan lack.

Har ritat lite på decalen bak och ni ser rätt, en liten hyllning till Alex "latest of the late brakers" Barros.

Från början till slut.

Untitled-2.jpgUntitled-3.jpgUntitled-4.jpgUntitled-5.jpgUntitled-7.jpgUntitled-8.jpgUntitled-8-1.jpg

Och en teaser...
IMG_4999.jpg
 

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Ort
Nyköping
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
Nä, ingen hugger.
Ritade vidare och funderar på denna.

View attachment 405508

Riktigt snyggt bygge! :tummenupp

Såg designskissarna förra veckan men sa inget då jag inte hade något positivt att säga och att smaken är ju olika.
Nu däremot kan jag inte vara tyst: Kanonsnyggt!
Personligen hade jag även testat med vitt, silver, grå eller spegel/krom som grundfärg på siffran, men man ska välja det man själv vill ha, annars ser snart allt likadant ut.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Kör siffran i samma stil som texten på tanken. Att köra med bakgrundsfält blir en självklarhet om du väljer att ha tanken som den ser ut idag. Det känns som att vi ahr snackat lack-schema minst 3 gånger redan. Jag är en stark förespråkare för fabriks-utseende med färger och mönster.
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Surrade med Image-works idag om att fixa dekal till kutsen (dom har dekalen till tanken).
Ända jag ska fixa är formen och dom syr ihop det i PS - Sweet! Jag var orolig att jag var tvungen att rita den själv.

Har labbat vidare med typsnitt och färger, ännu så länge utan resultat. Att köra "Honda" rakt igenom blir för slätstruket.
 

Venj00

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha BT1100 -04, Honda CB900F -80
Surrade med Image-works idag om att fixa dekal till kutsen (dom har dekalen till tanken).
Ända jag ska fixa är formen och dom syr ihop det i PS - Sweet! Jag var orolig att jag var tvungen att rita den själv.

Har labbat vidare med typsnitt och färger, ännu så länge utan resultat. Att köra "Honda" rakt igenom blir för slätstruket.

Snart har jag postat alla hojjar av radical ducati, men jag tycker denna stil/typsnitt är snyggt! Kanske blir konstigt med din rand dock?
 

Bifogat

  • radicalducati_021.jpg
    radicalducati_021.jpg
    208.6 KB · Visningar: 257

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Nu går det sirap i bygget igen!:(

Kutsen ligger på sprutning av gelcoat.
-Om jag hinner till fredag vore det bra, men jag vet inte...

Därefter kan jag göra dekalmallen till kutsen.
Maila den till England, skrivas ut och skickas tillbaka.
-Jag har fortfarande inte fått dekalerna till tanken fastän det säkert gått 10 dagar sedan beställningen.

Sedan kan jag lämna tank, kuts och skärm på lack, undra hur många månader detta ska ta?

Tänkte att få sidostödet fixat under tiden.
-Nja, kan vi höras på fredag? Jag har lite mycket just nu...

Balle! Inte vad man vill höra när man vill bli klar.
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
En lite uppdatering innan jag åker med delarna till lackeraren.
Dom har lite att säga till om innan jag beställer dekaler som sedan inte går att lacka in.
Tycker redan att det finns lite att ändra...

20140527_225415_resized.jpg 20140527_225429_resized.jpg

20140527_225444_resized.jpg
 

Hotrodbiker

Bara blå
Gick med
6 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona -02,Yamaha R1 -08, Kawa250 -72,Husaberg 570 -12
Har nu läst igenom hela din byggtråd. Kan bara säga att du har ett underbart gott öga för det så viktiga stuket. :Bugar Kalasfint bygge med många fina detaljer. :tummenupp Gillar verkligen det sista lack förslaget med randen vidare på kutsen.
Hur går det med färg på den? Har du fått den lackad ?
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Har nu läst igenom hela din byggtråd. Kan bara säga att du har ett underbart gott öga för det så viktiga stuket. :Bugar Kalasfint bygge med många fina detaljer. :tummenupp Gillar verkligen det sista lack förslaget med randen vidare på kutsen.
Hur går det med färg på den? Har du fått den lackad ?

Tackar Tackar!
Nu har jag väntat på att få dekalerna till kutsen i 17 dagar, förhoppningsvis kommer de i veckan.
Sedan är det lack, ska nog inte ta så lång tid.
Håller på med stödet just nu.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Satan i gatan vilket snyggt bygge!:tummenupp Önskar att jag hade dina byggfärdigheter...
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Sidostöd

Att en sån skitsak som sidostöd ska vara sånt strul!

Gjorde en mall för en tid sedan och tänkte i min enfald att det inte skulle bli några problem.
Men så fel jag hade! Han som brukar fräsa saker till mig sa att det inte gick att göra på ett vettigt sätt. Jag skaffade en kloss T6 alu och fick för mig att göra det själv. Som tur var kastade jag in handuken innan jag börjat och slöjdade ett i stål istället.

Tycker att den hänger sådär lagom som den står nu, så nu ska jag bara pulverlacka och fixa fjädrar. Testade med dom till min X11 och det gick ju bra. Så imon blir det till att jaga rätt i lite friska fjädrar antingen nya eller från en skrotad knarr.

-Och som vanligt - TACK! :Bugar
Man hänger ut sig själv lite genom att lägga ut en byggtråd på det här viset men ännu så länge är det mycket positiva kommentarer.

131.jpg 132.jpg
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
ser bra ut som vanligt :tummenupp
tycker dock att du ska överväga en större "fot" på stödet den där sjunker ner i marken rätt lätt.
det blir så tråkigt när det händer
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top