Honda cb 900 -Nybörjarhoj?

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Funderar som många andra vilken nybörjarhoj man skall välja. Ska eventuellt ta kortet nästa sommar och tänkte börja se mig om redan nu. Jag studerar så budgeten är ganska begränsad. Min polare Mav här på forumet tycker honda cb från början av 80-talet är bra nybörjarhojar. 900an tycker han borde vara en hoj med bra drag i för vettig peng, dessutom så är den ju på mer än 749 kubik så man får "stora" kortet direkt. Dock så verkar den vara ganska tung(255kg har jag sett uppgifter på). Någon som äger en sådan här? Är den att rekommendera som första hoj?

Tacksam för svar
MVH Samme

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
Samme skrev:
Funderar som många andra vilken nybörjarhoj man skall välja. Ska eventuellt ta kortet nästa sommar och tänkte börja se mig om redan nu. Jag studerar så budgeten är ganska begränsad. Min polare Mav här på forumet tycker honda cb från början av 80-talet är bra nybörjarhojar. 900an tycker han borde vara en hoj med bra drag i för vettig peng, dessutom så är den ju på mer än 749 kubik så man får "stora" kortet direkt. Dock så verkar den vara ganska tung(255kg har jag sett uppgifter på). Någon som äger en sådan här? Är den att rekommendera som första hoj?

Tacksam för svar
MVH Samme

Då kan du övningsköra med mig :tummenupp

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Det finns många bra hojar i den storleksklassen och åldern från Honda, Suzuki och Kawasaki så kika på några från varje tillverkare. Annars ett förnuftigt val av förstahoj.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Lyssna på oljekyld! Han kan sin skit!
Finns en hel del från tidigt 80-tal att kolla på, även en gsx kanske kunde vara något? 750 elr 1100.

Vet en polare som säljer en 1100 -84 billigt iaf om det kan vara något, dock med flattisar och högkomp,

/Felix

Mav