Jimmy_N
Medlem
Tjusigt
Tack! Vet du vart man kan köpa tjock alu plåt alt. ngn form av alu profil som lämpar sig till att göra ett snyggt fäste (i Gbg).
Tjusigt
Tack! Vet du vart man kan köpa tjock alu plåt alt. ngn form av alu profil som lämpar sig till att göra ett snyggt fäste (i Gbg).
Ser helt klart trevligt ut i din cockpit.
Däremot ställer jag mig frågande till valet av storlek på oljekylaren.
CB900rna har rätt små kylare original, ungefär som GSX1100rna. Att gå från en pytteliten gammelkylare med kanske 5 eller 7 celler till en modern kylare med 25 rader känns lite overkill. Du hade klarat dig gott och väl med hälften eftersom du (vad jag förstår) inte gjort några direkta ingrepp i motorn som kommer påverka temperaturen nämnvärt.
På min som jag kommer att ha skrämt ur mellan 50 och 60 extra hästar kommer jag köra med en 16 raders kylare. Hade en 9 raders tidigare och det gick bra, men den hade tendenser att gå varm när det var riktigt hett ute och i kombination med att man körde hårt.
Risk att den blir lite klumpig också, fast det kanske du ser bättre än jag? Bara en tanke.
Ursäkta att jag svarar även om frågan inte var till mig Men jag har köpt en hel del tjocka aluminium plattor ifrån ett Aluminiumföretag som ligger mitt emot 421 (i industriområdet mitt emot Media Markt).
Kan erbjuda flera olika kvaliteér mm.
Grejen är att jag vill vara helt säker på att inte oljan ska nå kritisk värme vid alla jäkla rödljus här i gbg..
Tack för svaret Viktor!
Visst är den lite overkill^^ Grejen är att jag vill vara helt säker på att inte oljan ska nå kritisk värme vid alla jäkla rödljus här i gbg.. (det är då man önskar sig vattenkylning). Det är också därför jag väljer att koppla in en givare direkt innan kylen för att se att önskad temp uppnås.. märker jag att det funkar bra byter jag säkert till en mindre kyl (dock betydligt större än original kylen som jag tror man kan plocka bort utan att märka ngn skillnad...). Trim kommer såklart!=) Har dock prioriterat väghållning och ram först! Känns viktigt att hojen kan hantera mer hp! Antagligen ska jag väl leta upp en 1100 motor dir.. den får smaka överborr, fcr lr liknande och kanske lättare portning till en början.. Men just nu finns inte pengarna att göra allt detta
Aha där borta=) Ditt ska jag åka och leta lite då=)
Tänkte annars checka om ngn mekanisk verkstad hade ngn bit över.
Så här blev sadeln, finns lite svart färg kvar från uppmålandet av delarna. Detta ska såklart tvättas bort
/Jimmy
Så här blev sadeln, finns lite svart färg kvar från uppmålandet av delarna. Detta ska såklart tvättas bort
/Jimmy
Världsklass
Riktigt fin !
Kul att du gillar den!
Tack pucken
en polare har tillverkat ett eget ordsom han använder när han ser något hobbyarbete som ser jävligt bra ut:
Der ser KÖPGJORT ut !
en polare har tillverkat ett eget ordsom han använder när han ser något hobbyarbete som ser jävligt bra ut:
Der ser KÖPGJORT ut !
Det här bygget är också en pärla..gillar när man fixar till 80-talarna
så dom blir lite raceigare om man säger..keep up.
Kändes inte två M6 litet som infästning för en så pass stor kylare?
Nu ställer jag frågan alla som följt detta undrar över; Hur gör du för att delarna ska se snudd på nya ut?
En fruktansvärt fin puts du har på sakerna.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |