Honda CB1000R-tråden

blaisans

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
2009 cb 1000 ra -09
Fick du bara ut 113 hk på bakhjulet med helrör och PCIII?
Jag fick ut 121 på bakhjulet med Leovince helrör och PCIII.

Verkar skilja otroligt mellan cyklarna på sid 20 har en fått ut 124 hk på bakhjulet med pc v kanske förklaringen är att vissa dunojet visar Sae hk o andra Din hk

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
K 1300 R 2012
Verkar skilja otroligt mellan cyklarna på sid 20 har en fått ut 124 hk på bakhjulet med pc v kanske förklaringen är att vissa dunojet visar Sae hk o andra Din hk

När jag hade bestämt mig för akrapovic system och nytt luftfilter ville jag få den att gå så bra det går därför monterades även pc5.
För att få bort den i bland tveksamma gången kördes den i bänk ett jobb som tog nästan 3 timmar.Kan bara konstatera att nu går den
hur bra som helst utan konstigheter.Det finns nog väldigt många saker som gör att det skiljer i effekt mellan 2 likadana cyklar.
Tex hur den är inkörd är den helt inkörd temperatur luftfuktighet däcktryck rätt spänd kedja skillnad mellan olika bänkar mm.
Jag tror inte att man får helt identiska resultat med samma cykel ens i samma bänk.Det som egentligen är av intresse är ju hur
den levererar effekten när man kör.

blaisans

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
2009 cb 1000 ra -09
När jag hade bestämt mig för akrapovic system och nytt luftfilter ville jag få den att gå så bra det går därför monterades även pc5.
För att få bort den i bland tveksamma gången kördes den i bänk ett jobb som tog nästan 3 timmar.Kan bara konstatera att nu går den
hur bra som helst utan konstigheter.Det finns nog väldigt många saker som gör att det skiljer i effekt mellan 2 likadana cyklar.
Tex hur den är inkörd är den helt inkörd temperatur luftfuktighet däcktryck rätt spänd kedja skillnad mellan olika bänkar mm.
Jag tror inte att man får helt identiska resultat med samma cykel ens i samma bänk.Det som egentligen är av intresse är ju hur

Visst men att det skilljer över 10 hk mellan din o andras som har pc5 verkar helt sanslöst mkt diff

Gadioo

Bilar är farliga!
Gick med
31 Jul 2006
Hoj
CB1000R=såld,gsxr1000 k8,Husaberg 650,
Ja fick ut 126,7 med acra å kat ersättare.De skiljer mycke på vilken bänk man kör i ja fick ut 170 ur gixxern sen visa har hur man kunde göra för att få kunder extra nöjda å simulera ett luftmotstånd som motsvara 300kmh då vart de 182 på bakhjulet helt plötsligt.

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Rosenhill lördag, svart cbmille med röda fälgrander plus Rizoma handtag. Vem var det?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A

blaisans

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
2009 cb 1000 ra -09
powercommander

vad är det för luftfilter du har?

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Hoj
Honda CB1000RA
Hej.
jag tänkte åka och kolla på en Honda CB1000Ra i helgen. Det är en 09a som har gått 100mil och tänkte höra mig för om det är nått speciellt jag borde tänka på?
Han som säljer den vill ha 93000kr för den vilket jag tycker låter billigt eller tycker ni att man ska vänta till våren? Lär väl inte bli nå billigare då...
Men som sagt har ni nått speciellt man ska tänka på när man ska köpa en sån här motorcykel?

hass

Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Det låter som ett bra pris tycker jag. Tror inte det är nåt särskilt du ska kolla mer än det man kollar på alla hojar... kollar däcken, tecken på att den har varit nerlagd, osv. Baklyset på de tidiga modellerna fick bytas av Honda då den dog efter ett tag.

Annars lycka till!

Hej.
jag tänkte åka och kolla på en Honda CB1000Ra i helgen. Det är en 09a som har gått 100mil och tänkte höra mig för om det är nått speciellt jag borde tänka på?
Han som säljer den vill ha 93000kr för den vilket jag tycker låter billigt eller tycker ni att man ska vänta till våren? Lär väl inte bli nå billigare då...
Men som sagt har ni nått speciellt man ska tänka på när man ska köpa en sån här motorcykel?

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Hoj
Honda CB1000RA
Det låter som ett bra pris tycker jag. Tror inte det är nåt särskilt du ska kolla mer än det man kollar på alla hojar... kollar däcken, tecken på att den har varit nerlagd, osv. Baklyset på de tidiga modellerna fick bytas av Honda då den dog efter ett tag.

Annars lycka till!

Okey då ska jag ta och ringa han i morgon och kolla upp om han har tid i helgen. Men priset 93k är väl inte så mycket att bråka om heller? Dom här på Funbike i Västerås ska ha över 100000kr för en demohoj som har gått ungefär lika långt. Tror dock att demohojen har gått hårdare iaf med kall motor om nu den här ägaren har nått innanför pannan. Tråkigt bara att det ligger 5cm snö i Västerås nu så lär ju bli svårt att provköra den :(

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Hoj
Honda CB1000RA
En annan fråga jag kan passa på att fråga.
Finns det nån typ av kåpa man kan sätta nedtill på hojen som täcker lite av grenrören? Såg nån länk till nått företag som hette nått med Boxer design eller nått eller finns det nått företag som har nå kåpor att köpa att sätta dit där nere? Gillar inte att grenrören syns så jätte tydligt som dom gör original :(

hass

Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
En annan fråga jag kan passa på att fråga.
Finns det nån typ av kåpa man kan sätta nedtill på hojen som täcker lite av grenrören? Såg nån länk till nått företag som hette nått med Boxer design eller nått eller finns det nått företag som har nå kåpor att köpa att sätta dit där nere? Gillar inte att grenrören syns så jätte tydligt som dom gör original :(

Jag tror att 93k är ett ganska bra pris.

Vad det gäller bellypans finns det några att välja mellan - den som jag gillar är tyvärr omålad varför jag inte ännu köpt den. Mycket information hittar du på HondaCB1000R.com kolla i Modifications forumet eller söka efter belly pan.

Lycka till!

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Hoj
Honda CB1000RA
Aha det var så dom hette alltså :)
Jag ska åka och kolla på motorcykeln till helgen tänkte jag. Ringde och pratade med han idag och han som har den köpte den i våras för att vara med och övningsköra med sina polare. Så många av milen hade tydligen gått på konkörning och pyskörning i 50-90km/h. Kan tillägga att gubben som har den idag är 61år och har tydligen vårdat den så den ser ut som ny :)

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Hoj
Honda CB1000RA
Nu har jag precis varit och köpt mig en Vit Honda CB1000RA eller ja det var i fredags.
Inte en repa på den, inge slitna däck, 104mil och 100mils servicen är gjord i höstas efter 80mil. Fick den inge billigare alls så fick den för 93000kr men med tanke på skicket så skulle man kunna tro att den var ny.
Sitter och tittar på lite slipon till hojen nu till våren och har fastnat lite för Devil Master men insåg rätt snart att det var rätt dyrt.

Har ni nått tips på nå sköna slipon till denna hoj? Såg att vissa kräver att man kör bänkning och grejer efter att man bytt detta är nått jag skulle vilja slippa då jag tror att kraften i denna motorcykel räcker och blir över för mig ett tag.

Nån som har nått bra tips?

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
CB1000RA
God jul alla cb1000 ägare och snart är det ett nytt mc år med en skön hoj som man aldrig får nog av.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln