Gjorde en sökning i tråden men fann inte svar. Köpte en CB1000RA 2009 som min första hoj för övningskörning osv. Är redan helt kär, om det beror på hojen eller hojåkandet i allmänhet är svårt att svara på - men jäklar vilken maskin det är.
En nackdel jag upplever är sikten bakåt. Har originalspeglarna. Antingen ser jag torso eller skogen - det går ju inte att ställa in detta bra? Är detta kanske generellt för hojåkning eller är det extra "dåligt" på denna hoj? När jag ligger bakom en av mina handledare (som kör en Suzuki bandit) så tycker jag mig kunna se hans ögon rätt bra i hans speglar typ hela tiden. Testade med små runda speglar i ändarna på styret vilket gör sikten bakåt bättre men dessa är ju konvexa och ger en inte så tydlig bild som riktiga platta speglar. Sen tycker jag inte det är snyggt heller. Att köra med alla dessa speglar är ju uteslutet. Då kan jag lika väl sätta på en sån där orange flagga bak också.
Så, är det bara jag som är gnällig eller har fler känt samma sak? Hur har ni löst det i så fall? Gissningvis andra speglar? Lust att skicka bilder/länker på vad ni kör med i så fall?
Är som ni märker sjukt novis på MC-livet men jäklar vad taggad jag är på det!