Honda CB1000R-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Såg precis det =) Fast de har den som "no name" på hemsidan så jag såg det inte först. Kanske skulle passa på nu när de har lite rabatt, om den finns i lager.

Någon som vet ifall skyltlyktan ingår?
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Blir till att boka service imorgon, ser ut att bli hoj väder tor, fre och lördag nu som kommer:)
Btw var det här ni bokade rum? http://www.karlskogahotel.se/

Japp det var där vi bokade. Tog ett dubbelrum eftersom vi där 2 från Västerås som åker sen kommer den 1 till från Karlstad på morgon som vi ska göra sällskap med upp till banan. Så bara boka du med om du vill vi tänkte väl ta och käka lite där på kvällen och ta en bira eller 2 så bara göra sällskap om du vill.

Till dig som frågade om en snygg skylthållare bak så har du ju alltid.
För original blinkers:
http://shop.tecbike.de/License-plat...-1000-08-09-fuer-original-Blinker--12535.html
För miniblinkers:
http://shop.tecbike.de/License-plate-holder/Number-plate-holder-Honda-CB-1000R-2008-2009--8156.html

Jag köpte min därifrån och det funkade bra med betalning och leverans.
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Tackar även jag för R&G tipset, äntligen en som funkar med originalblinkers :):):) Enda nackdelen verkar vara reflexen, kanske får plats på skyltlyktan eller så går det nog att lösa med någon distans.

Något bra tips på åf i landet?

Honda MC Center Göteborg, finns på lager!
Postorder finns...
 

LuddeR

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
Honda CB 1000R -09
Idag beställde jag äntligen min med efter allt funderande hit och dit med färg och med eller utan ABS :yoparty Blev tillslut en vit utan ABS. Hoppas det blir bra nu!:banana
 

BikerSimba

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Upplands Bro
Hoj
CB1000RA + KTM 640
Japp det var där vi bokade. Tog ett dubbelrum eftersom vi där 2 från Västerås som åker sen kommer den 1 till från Karlstad på morgon som vi ska göra sällskap med upp till banan. Så bara boka du med om du vill vi tänkte väl ta och käka lite där på kvällen och ta en bira eller 2 så bara göra sällskap om du vill.

Då har även jag bokat ett rum, Vi synes där :yoparty
 

LuddeR

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
Honda CB 1000R -09
Huggern på denna hoj är det Rossocromo? Var köper jag den? Gärna länk till någon firma på ebay eller nåt :rolleyes:

Det behövs en PC bara om man plockar bort katalysatorn. Men om man inte plockar bort den får man inte samma ljud, och ingen effekthöjning värt att nämna.

Har förresten monterat min blå kjedje:
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A

blaisans

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
östersund
Hoj
2009 cb 1000 ra -09
Sugen på en hugger men alla verkar sluta i en avrundad form = ( men jag skulle vilja ha en som slutade rakt = |. Hittat denna som jag tror är original, sett i någon katalog, men gör den verkligen någon nytta? Tar ganska bra betalt för den lilla biten..

http://www.hondaofbournemouth.co.uk/results.aspx/331/4924/CB1000R_Carbon_Fibre_Hugger

Alltså mer ute efter något liknande denna men med rakt avslut:

http://www.britnett-carver2.co.uk/twinshack/prods/531.html

kolla på power bronce huggers hos s-racing
 

Iwe

A Sense Of Purpose
Gick med
29 Mar 2010
Ort
K-stad
Hoj
CB1000r
Hej!

Ny till forumet. Tog precis jungfruturen på min CB1000R som jag hämtade i går. Avverkade 5 mil efter jobbet i dag, helt underbar cykel!

Det ända jag reflekterade över var att den är väldigt känslig och något ryckig i lägre hastigheter när man släpper av gasen, typ körning i tätområde och man släpper av gasen vid tex en vägbula.

Någon som upplevt något liknande, går det att justera?

Ska montera R&G Tail Tidy, tips på diodblinkers som är lätta att montera.

Även åsikter om diverse slipon mottages. Är ute efter sjysst ljud men även det estetiska av att blotta svingen.

Tacksam för tips etc.

Trevlig påsk till alla lyckliga cb1000r ägare!
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
kolla på power bronce huggers hos s-racing

Hitta ingen för CB1000R där =(

Det ända jag reflekterade över var att den är väldigt känslig och något ryckig i lägre hastigheter när man släpper av gasen, typ körning i tätområde och man släpper av gasen vid tex en vägbula.

Någon som upplevt något liknande, går det att justera?

Haft förgasare tidigare? Vet att jag själv upplevde det ryckigt på nyare hojar (insprutning) när jag själv hade Transalpen och letade nytt.

Är den helt ny? Kan ju vara någon inkörningtendens, min hade gått 170-180 mil och första servicen var gjord, nu under några hundra mil tänker jag aldrig på någon ryckighet iaf.

Vissa förståsigpåare hävdar att deras cykel (inte specifikt CB1000R) går renare vid framförallt låga varv på v-power, inte känt efter så noga själv.
 

Iwe

A Sense Of Purpose
Gick med
29 Mar 2010
Ort
K-stad
Hoj
CB1000r
Ja, hade en CBR 600 för några år sedan. Återfallsknutte vid 30:)

När jag tänker tillbaka kan det nog stämma att det var lite ryckigt i lägre hastigheter.

Cykeln är helt ny och har bara rullat 6 mil, så det kanske blir bättre efter 100 mils servicen. Någon som har ett pris på vad en sådan brukar kosta?

Köpte utan provkörning pga den super sega vintern. Litar blint på alla tester samt allt positivt man läst här!
 
Last edited:

Iwe

A Sense Of Purpose
Gick med
29 Mar 2010
Ort
K-stad
Hoj
CB1000r
Någon som har monterat ixil hyperlow på sin CB1000R? Gillar utseendet men frågande till ljudet. Svårt att få någon korrekt uppfattning när man tittar på klipp från youtube.

Ingen som har hört det i verkligheten?

Det här hade ju varit en dröm:

tailormade.jpg
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Någon som har monterat ixil hyperlow på sin CB1000R? Gillar utseendet men frågande till ljudet. Svårt att få någon korrekt uppfattning när man tittar på klipp från youtube.

Ingen som har hört det i verkligheten?

Det här hade ju varit en dröm:

View attachment 305503
Min kommer ha det monterat när jag hämtar ut den.

Polaren kör med en sån pipa idag och enligt mig låter de klart mysigast. Vi ska på med PC i sommar och ta bort katalysatorn. Då kommer den låta ännu mumsigare.
 

Iwe

A Sense Of Purpose
Gick med
29 Mar 2010
Ort
K-stad
Hoj
CB1000r
Min kommer ha det monterat när jag hämtar ut den.

Polaren kör med en sån pipa idag och enligt mig låter de klart mysigast. Vi ska på med PC i sommar och ta bort katalysatorn. Då kommer den låta ännu mumsigare.

Kanske värt att testa ändå. Var rädd för att det skulle låta "skränigt" och inte så dovt som man får med andra slip. Återkom gärna med bilder och åsikter när du hämtat din hoj!
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Kanske värt att testa ändå. Var rädd för att det skulle låta "skränigt" och inte så dovt som man får med andra slip. Återkom gärna med bilder och åsikter när du hämtat din hoj!
Personligen tycker jag de, men smaken är ju bekant som Farmen-Kristinas rumpa - bred och delad :arsele

Givet kommer det ut pix här när hon kommit hem :tummenupp
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
På tal om slipon är det nån som har hört hur GPRs slipon låter på en CB1000R? Har connection så jag kan få tag på deras H-169-GPE eller H-169-GPEIO lite billigare.

Nån som vet om nån har det på som kan spela in lite åt mig? Vill inte ha sån ettrigt ljud som Ixil dubbelpipor utan mera muller som Devil Master ger.
http://www.youtube.com/watch?v=Ww4e2Mj7PSw&feature=related <-- Film på devil master.

Bilder på gpr.
7_gpe_titanium_end.jpg

5_gpe_steel.jpg
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top