Honda CB1000R-tråden

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Nån som vet vart man kan köpa en baklykta med "inbyggda" blinkers?

Rensar ju upp baken lite extra men lär väl dra snutens ögon på en lite extra. Men men miniblinkers och slipon är ju heller inte speciellt uppskattat av harrihaffa så.
 

Försten

Jag kan inte dö - jag har livförsäkring!
Gick med
8 Mar 2010
Ort
S-malm
Hoj
CB1R Röd + Rasad Husa650FS
Min kommer ha det monterat när jag hämtar ut den.

Polaren kör med en sån pipa idag och enligt mig låter de klart mysigast. Vi ska på med PC i sommar och ta bort katalysatorn. Då kommer den låta ännu mumsigare.

Är lite rädd för att det kommer låta lite väl mumsigt utan kat, har inte hört det själv men enligt en kompis var det över hans db-tröskel i alla fall. Ixilen låter rätt mycket redan med katen kvar...




På tal om slipon är det nån som har hört hur GPRs slipon låter på en CB1000R? Har connection så jag kan få tag på deras H-169-GPE eller H-169-GPEIO lite billigare.

Nån som vet om nån har det på som kan spela in lite åt mig? Vill inte ha sån ettrigt ljud som Ixil dubbelpipor utan mera muller som Devil Master ger.
http://www.youtube.com/watch?v=Ww4e2Mj7PSw&feature=related <-- Film på devil master.

Jag hörde den på en demo hoj, iof satt katalysatorn kvar men det var väldigt smutt ljud i den och hyfsat mullrigt. Är själv sugen på att skaffa GPRs, PC och de-cat pipe.
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Nån som vet vart man kan köpa en baklykta med "inbyggda" blinkers?

Rensar ju upp baken lite extra men lär väl dra snutens ögon på en lite extra. Men men miniblinkers och slipon är ju heller inte speciellt uppskattat av harrihaffa så.

Du har PM om inbyggda blinkers !
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Är lite rädd för att det kommer låta lite väl mumsigt utan kat, har inte hört det själv men enligt en kompis var det över hans db-tröskel i alla fall. Ixilen låter rätt mycket redan med katen kvar...
Hmm, förstår hur du menar men jag testar. I värsta fall får man väl ta och knega ihop lite deg och byta till något annat.

För katen stör mig lite hihi
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Jag hörde den på en demo hoj, iof satt katalysatorn kvar men det var väldigt smutt ljud i den och hyfsat mullrigt. Är själv sugen på att skaffa GPRs, PC och de-cat pipe.

Aha tufft! Då ska jag ta med mig min hoj upp till Funbike i Västerås på fredag då och be dom köra ut sin demohoj med GPR så jag får jämföra sen är det väl bara att slå till då:)
 

Iwe

A Sense Of Purpose
Gick med
29 Mar 2010
Ort
K-stad
Hoj
CB1000r
Tänkte bara bidra med 2 bilder på nya hojen. För dagen även ny monterad tail tidy. Så här känns det efter varje körning:yoparty

[/ATTACH]
 

Bifogat

  • cb1000r.jpg
    cb1000r.jpg
    124.3 KB · Visningar: 260

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Var ut och tog mig en repa idag innan regnet kom och åkte förbi lokala mchandlaren här i Västerås och lyssnade på deras Honda CB1000R med decat + GPR system. Lät väldigt mullrigt och såg jävligt nice ut så i morgon efter besiktningen är det jag som åker dit och beställer mig ett sånt :D

4100 för dämparen och 2200kr för decat så vart 6300 sen fick jag 10% rabatt. Kan vara värt för att få lite ljud i skällan :D
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
K 1300 R 2012
Har läst att det är dålig passform och kvalite på det märket.Har själv dpm race hugger och den är väldigt stabil.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Har läst att det är dålig passform och kvalite på det märket.Har själv dpm race hugger och den är väldigt stabil.

Läste också det inlägget på något forum :) Men det gällde iofs inte specifikt den huggern och man undrar om de kan få det så jefla fel med två bultars infästning, tror den sitter så iaf. Hur som helst så får ju inte åf beröm för snabb leverans heller så jag drog iväg ett mail med lite frågor så får man se hur det verkar.

Googla lite utan vettigt resultat, vart köpte du dpm huggern ifrån?
 

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
Härligt!!

Årets premiärtur tagen, skönt som fasen!!!:yoparty
Men det är förbannat mycket grus kvar därute.:mad:

DSC00474.jpg
 

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
Får bli och testköra en cb1000r på bike dagarna nu om några veckor. Så får man se om det är värt o byta upp sig:)
 

BikerSimba

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Upplands Bro
Hoj
CB1000RA + KTM 640
Haha ska komma ihåg plånboken ;) Har för mig att du körde en hornet förut? Är du nöjd över ditt byte? plus o minus? Ha det!

Av det jag har kört så här långt, ca 85 mil. Motorn har en mjukare gång och lugnare varvtal i de högre farterna (ganska skönt vid längre turer). Fjädringen fram är ställbar, så man kan ställa in efter egen smak (horneten var ganska mjuk).
 

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
K 1300 R 2012
Läste också det inlägget på något forum :) Men det gällde iofs inte specifikt den huggern och man undrar om de kan få det så jefla fel med två bultars infästning, tror den sitter så iaf. Hur som helst så får ju inte åf beröm för snabb leverans heller så jag drog iväg ett mail med lite frågor så får man se hur det verkar.

Googla lite utan vettigt resultat, vart köpte du dpm huggern ifrån?

Jag köpte den från http://www.bikersneed.se/
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top