Honda CB1000R-tråden

Tyborn

Död åt alla tomtar
Gick med
13 Mar 2009
Ort
Tomteskogen
Hoj
Honda CB1000R Husaberg fs 570 H-D Sportster Yamaha Wr450 "kawa 450 stulen"
Hallå alla. Var iväg i fredags och körde min hoj i bänken och kan säga att jag är sjukt nöjd med resultatet. Hade ju hoppats på samma höga hästar som ni har fått ut men har även hört att det är sjukt mycket som spelar in. Så man ska kanske inte stirra sig blint på hästarna...
Men iaf så är motorcykeln sjukt rapp och trevlig att köra på nu... Svarar på minsta gaspådrag och finns inte en tendens till blödder eller poffar som det var innan jag åkte med den till han.

Fick iaf ut 113hk vid 9696 varv och 94NM vid 7100 varv.
Ska försöka att dunka upp lite bilder från själva varma eventet... Kan säga att det var sjukt varmt där inne :)

http://www.youtube.com/watch?v=1ao0bj1-6FA
En liten film vart det också men dålig kvalitet från mobilen...




du har möjligtvis inte några bilder på dyno-grafen
skulle vara hemskt intressant att se:va
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
du har möjligtvis inte några bilder på dyno-grafen
skulle vara hemskt intressant att se:va

Det kan jag fixa efter jag duschat... Blir till att scanna med systemkameran :)
Dock är inte det som är tråkigt idag. Kom in till garaget igår och såg till min förskräckelse att packboxarna i framgaffeln hade gett upp. Bara pissade olja från vänster och höger var fuktig. Nån annan som har märkt det? Har kört 1 gång på bakhjulet så lär ju knappast bero på det heller...

Så jävla typiskt när sommaren snart är slut men måndag vecka 32 skulle dom fixa det och det skulle gå på garantin som tur var. Men visst skickar upp grafer, har du grafer som man kan jämföra med eller förstår du dig på sånt här+ :)
 

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
CB1000R -09
Det kan jag fixa efter jag duschat... Blir till att scanna med systemkameran :)
Dock är inte det som är tråkigt idag. Kom in till garaget igår och såg till min förskräckelse att packboxarna i framgaffeln hade gett upp. Bara pissade olja från vänster och höger var fuktig. Nån annan som har märkt det? Har kört 1 gång på bakhjulet så lär ju knappast bero på det heller...

Så jävla typiskt när sommaren snart är slut men måndag vecka 32 skulle dom fixa det och det skulle gå på garantin som tur var. Men visst skickar upp grafer, har du grafer som man kan jämföra med eller förstår du dig på sånt här+ :)

Högra packboxen på min cykel läckte också när jag köpte den och fram fjädringen kändes inte helt hundra, men hade tur så firman jag köpte den av fixade packboxarna och bytte till öhlinsfjädrar fram.
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Högra packboxen på min cykel läckte också när jag köpte den och fram fjädringen kändes inte helt hundra, men hade tur så firman jag köpte den av fixade packboxarna och bytte till öhlinsfjädrar fram.

Aha då är jag inte ensam om detta då. Har bokat in tid på Funbike här i västerås så dom skulle beställa hem saker från Honda och fixa skiten åt mig. Hade det inte gått på garantin hade jag lämnat in skiten till Eng Racing här i Västerås och stoppat i hans saker. Samma saker som Öhlins men mycket billigare :)

Jag har tyckt att min fjädring fram har varit skum... Har typ haft missljud när jag kört nästan som obalans i däcket men har kollat upp det och är inte det så lär varit fjädringen som låtit. Plus att när man gungar ner den när den stått stilla med frambromsen i har det känts nästan som det har varit ett litet glapp från toppen innan den börjat jobba, inte mjukt och skönt hela vägen.
 
Last edited:

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
IMG_0280.jpg

IMG_0278.jpg

Sjukt nöjd med utseendet, och exakt det ljudet jag ville ha. Nu blir det o måla katten svart med nån bra färg och fixa nått litet skydd o sätta framför.. :banana
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Det kan jag fixa efter jag duschat... Blir till att scanna med systemkameran :)
Dock är inte det som är tråkigt idag. Kom in till garaget igår och såg till min förskräckelse att packboxarna i framgaffeln hade gett upp. Bara pissade olja från vänster och höger var fuktig. Nån annan som har märkt det? Har kört 1 gång på bakhjulet så lär ju knappast bero på det heller...

Så jävla typiskt när sommaren snart är slut men måndag vecka 32 skulle dom fixa det och det skulle gå på garantin som tur var. Men visst skickar upp grafer, har du grafer som man kan jämföra med eller förstår du dig på sånt här+ :)

Min svettas också lite från högra packboxen har jag sett, får ta det till hösten på garantin.
 

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
Verkar vara nått skit med dom här packboxarna då. Skulle stoppat i Öhlins saker på en gång men nu blir det ju gratis så :)

Jag har inte haft problem med packboxarna men bytte dom när jag stoppade i Öhlinsfjädrarna. Bytte även dämparen bak till en Öhlinare.
Vilken skillnad!! Mycket stabilare i framför allt högre farter :) och mycket roligare att ta kurvor med :yoparty
Tyvärr kostar det lite men kan rekommendera det.
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Jag har inte haft problem med packboxarna men bytte dom när jag stoppade i Öhlinsfjädrarna. Bytte även dämparen bak till en Öhlinare.
Vilken skillnad!! Mycket stabilare i framför allt högre farter :) och mycket roligare att ta kurvor med :yoparty
Tyvärr kostar det lite men kan rekommendera det.

Blir nog dämpare från Eng racing i vinter skulle jag tro.
Han skulle ha 1100kr för fram fjädrar och 1100kr för bak sen jobbet på det. Ska tydligen vara riktigt bra den killen, massa elitförare som kör på hans saker.
 

Tyborn

Död åt alla tomtar
Gick med
13 Mar 2009
Ort
Tomteskogen
Hoj
Honda CB1000R Husaberg fs 570 H-D Sportster Yamaha Wr450 "kawa 450 stulen"
Det kan jag fixa efter jag duschat... Blir till att scanna med systemkameran :)
Dock är inte det som är tråkigt idag. Kom in till garaget igår och såg till min förskräckelse att packboxarna i framgaffeln hade gett upp. Bara pissade olja från vänster och höger var fuktig. Nån annan som har märkt det? Har kört 1 gång på bakhjulet så lär ju knappast bero på det heller...

Så jävla typiskt när sommaren snart är slut men måndag vecka 32 skulle dom fixa det och det skulle gå på garantin som tur var. Men visst skickar upp grafer, har du grafer som man kan jämföra med eller förstår du dig på sånt här+ :)

fy fan va surt som om man inte redan har problem med få tillräckligt med åk-dagar:huvet
men verkar som om det inte är ett helt ovanligt problem.
har iallafall kollat min gaffel, åh än så länge håller den tätt...
 

MLLRAPTOR

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Honda CB1000R 2009
CB 1000 R Forum

Hej alla!
Det blev en Honda trots att jag gillar lite udda hojjar, helst italenska:va.
Men efter en snabb blick och en provtur var det kört:yoparty. Nu är jag helt såld. Kört 130 mil inkl. 20 mil på Svista banan. Jag fullkommligt älskar den:krama:krama.
En anna fördel är att man träffar likasinnande:). Är ofta och fikar i Rosenhill, men träffade inga själsfränder där när jag åkte Cagiva Raptor:huvet.
Men idag såg jag 2 st. CB 1000R och surrade lite med en kille med en vit:yoparty. Efter att ha varit inne på det internationella forumet och läst denna tråd börjar jag fundera på finns det ett svenskt CB 1000R forum, eller skall vi starta ett?:confused:

Jag kan fixa domän etc. och dra igång om några är intresserade:)

/M
 

Tyborn

Död åt alla tomtar
Gick med
13 Mar 2009
Ort
Tomteskogen
Hoj
Honda CB1000R Husaberg fs 570 H-D Sportster Yamaha Wr450 "kawa 450 stulen"
Hej alla!
Det blev en Honda trots att jag gillar lite udda hojjar, helst italenska:va.
Men efter en snabb blick och en provtur var det kört:yoparty. Nu är jag helt såld. Kört 130 mil inkl. 20 mil på Svista banan. Jag fullkommligt älskar den:krama:krama.
En anna fördel är att man träffar likasinnande:). Är ofta och fikar i Rosenhill, men träffade inga själsfränder där när jag åkte Cagiva Raptor:huvet.
Men idag såg jag 2 st. CB 1000R och surrade lite med en kille med en vit:yoparty. Efter att ha varit inne på det internationella forumet och läst denna tråd börjar jag fundera på finns det ett svenskt CB 1000R forum, eller skall vi starta ett?:confused:

Jag kan fixa domän etc. och dra igång om några är intresserade:)

/M

det var nog mig du samspråka med:D
du får lägga upp bilder när nya sliponen anländer:)
 

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
Blir nog dämpare från Eng racing i vinter skulle jag tro.
Han skulle ha 1100kr för fram fjädrar och 1100kr för bak sen jobbet på det. Ska tydligen vara riktigt bra den killen, massa elitförare som kör på hans saker.

1100 för framfjädrar är samma pris som Öhlins i stort sett men 1100 för bak? Är det bara fjädern som han byter då?
Öhlinaren gick på nästan 6000.

Bakdämparen bytte jag själv och fram bytte Honda-City åt mig.
 

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
Om du inte klassar detta som ett svenskt cb1000r forum så dra gärna igång ett , jag joinar med en gång! Grattis till "gänget" får man väll säga då! :tummenupp:tummenupp

Hej alla!
Det blev en Honda trots att jag gillar lite udda hojjar, helst italenska:va.
Men efter en snabb blick och en provtur var det kört:yoparty. Nu är jag helt såld. Kört 130 mil inkl. 20 mil på Svista banan. Jag fullkommligt älskar den:krama:krama.
En anna fördel är att man träffar likasinnande:). Är ofta och fikar i Rosenhill, men träffade inga själsfränder där när jag åkte Cagiva Raptor:huvet.
Men idag såg jag 2 st. CB 1000R och surrade lite med en kille med en vit:yoparty. Efter att ha varit inne på det internationella forumet och läst denna tråd börjar jag fundera på finns det ett svenskt CB 1000R forum, eller skall vi starta ett?:confused:

Jag kan fixa domän etc. och dra igång om några är intresserade:)

/M
 
Last edited:

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Det kan jag fixa efter jag duschat... Blir till att scanna med systemkameran :)
Dock är inte det som är tråkigt idag. Kom in till garaget igår och såg till min förskräckelse att packboxarna i framgaffeln hade gett upp. Bara pissade olja från vänster och höger var fuktig. Nån annan som har märkt det? Har kört 1 gång på bakhjulet så lär ju knappast bero på det heller...

Så jävla typiskt när sommaren snart är slut men måndag vecka 32 skulle dom fixa det och det skulle gå på garantin som tur var. Men visst skickar upp grafer, har du grafer som man kan jämföra med eller förstår du dig på sånt här+ :)

Jag hade också läkage på min vänstra sida som dom upptäkte på servicen. Tyckte det lät konstigt för jag hade tvättat cykeln dagen innan och inte sätt någon olja, och framförallt inte fått olja på trasan när jag torkade hojen. Men men det gick på garantin så man får la va nöjd ändå. Måndag sticker man iväg till alperna å ner i Italien med denna underbara hoj.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top