honda cb125, 72:a Tek Info?

Mulle-Meck

......
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Honda NSR125 90:a CB125 72:a
hejdär, Har en gammal Cb125 som stått och sammlat damm länge nog nu, jag hade tänkt dra igång den innom kort och hade varigt mycket taksam för lite information och tips om det finns någon som har något.

den har varigt renoverad i motorn så det är inte säkert att kam står rätt och det saknas tändstift och jag har ingen aning om vad det ska vara för typ av stift i den..

så om någon vet hur kammen skall stå och vilken typ av stift det ska vara i så är jag tacksam..
sammt om någon har något mera matnyttigt som kan vara bra att tänka på.

Tack på förhand.

dedde05

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
MZ RT125 och CB 125T
Om det är mycket meck med den så skulle jag köpt en verkstadshandbok. Det gjorde jag till min CB 125t -81 som inte startade + diverseproblem och alla sprängskisser e ju inte dumma att har när man plockar isär saker och ting. Nu går den som ett skott! annars finns ett forum på www.classichonda.se jag har fått mycket bra tipps där! Lycka till!! PS. Jag köpte min verkstadshandbok av www.lellesmc.se

Mulle-Meck

......
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ok, jo.. visst är det inte dummt, men jag hade bara behövt veta typ av tändstift igentligen.. känns lite dummt att behöva vänta på en verkstadshandbok bara för den sakens skull =P men tack endå.

Mulle-Meck

......
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
ja... efter tvådagars letande å en massa körande har jag nu fått reda på stiften och beställt... så om nån e intereserad så kommer specifikationerna på tändstiften till Honda cb 125 k5 72 här.

NGK - D8HA

DENSO - X24FS-U

CHAMPION - P7

Ha det alla.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati