Mina 5 öre:
Sittdelen är alldeles för tjock. Det skall vara en helt plan sittyta som bygger typ max 3cm i höjd.
Och så skall det vara en vassare övergång mellan tank och sittyta.
Det är ju ingen cross där du skall glida upp på tanken.
Sedan att lägga det som tar mest plats där det finns minst plats och tvärt om är ju lite knepigt.
Samtidigt vore det grym coolt med tanklocket mitt på cutsen.
Oavsett om du skall ha fram eller baktank så tycker jag att du inte skall köra flip-up skal,
utan i stället ha genomgående tanklock. (Eller snarare kortkort rör och sedan lock på det.)
Typ så här:
View attachment 349046
Infällda tanklock av flygtyp är heeelt ute i min bok!
Dock om du kör flipdummy så är det bara att låta kabeln från mätaren gå framåt
och mynna vid gångjärnet för dummyn. Då flexar den med fint och snällt.
Inte värre än att ha den på styret, det är ju också lixom ledat.
Jag använde samma mätare på Diversionen jag ställde iordning. Utmärkt bra!
Snabbt jobbat med pluggen!
/e
fan det är inte lätt det här..
sadel och "ryggstödet" ska spacklas och slipas massa så ja tanken är att det ska bli skarpare linjer där.
Tanken med flip-up är ju helt enkelt för att jag inte är speciellt duktig på att mecka eller bygga och det är på detta sätt jag i mitt huvet kan få ihop det. Lär mig i princip allting jag gör eftersom jag gör det. det känns lättare med en tank under kåpan.
Linjerna mellan tank och sadel gillar jag ju men jag förstår vad du menar.
Föresten så ljuger ajfån-kameran lite, jag har mycket kvar att slipa på pluggen, massa små märken här och där som behöver spacklas/slipas