Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Jag menar de 6 skruvarna som håller fast slutdelen av sliponet. De guldeloxerade.

Funkar inte skylthållaren som följer med sliponet?

Okok. Som följer med ? Ja har inte fått nån skylt hållare med när ja beställde sliponet.....

Hittat ett som funkar med orginal blinkerserna nu :tummenupp,
ska bara ta och mäta diametern så jag vet det passar. Men de du säger med skruvarna låter skumt, du har inte fått ett månfasgs ex? twobros känns som ett minst sagt seriöst företag så varför skulle dom snåla med en sån billig sak?

Ska du ha originalblinkers?! :3freak
Då kan du ju likagärna låta allt original sitta där bak :näsblod

Alltså ja tycker blinkerserna ser helt ok ut. Sen är de frågan om det är värt alla faktorer man får ta hänsyn till annars........
För att de ska bli sjyst ska de bytas blinkers bak & fram, de måste va e-godkända, ha rätt styrka osv......

Tycker helt enkelt att bakdelen är för klumpig, blinkerserna är jag helnöjd med, vill ju folk ska kunna se när man blinkar med:tummenupp
 
Last edited:

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Okok. Som följer med ? Ja har inte fått nån skylt hållare med när ja beställde sliponet.....

Hittat ett som funkar med orginal blinkerserna nu :tummenupp,
ska bara ta och mäta diametern så jag vet det passar. Men de du säger med skruvarna låter skumt, du har inte fått ett månfasgs ex? twobros känns som ett minst sagt seriöst företag så varför skulle dom snåla med en sån billig sak?

Trodde alltid det följde med en skylthållare i paketet. Det gjorde det iallafall för mig.

Tror inte att det var ett måndagsex jag hade. När jag kontaktade TB i USA så berätta de att man skulle efterspänna skruvarna med ett visst moment vid jämna mellanrum. Så detta är något som krävs av alla slipon. Jag byte ut skruvarna och sen satt det som berget. Om inget annat så håll koll på skruvarna så du inte tappar slutdelen.
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Trodde alltid det följde med en skylthållare i paketet. Det gjorde det iallafall för mig.

Tror inte att det var ett måndagsex jag hade. När jag kontaktade TB i USA så berätta de att man skulle efterspänna skruvarna med ett visst moment vid jämna mellanrum. Så detta är något som krävs av alla slipon. Jag byte ut skruvarna och sen satt det som berget. Om inget annat så håll koll på skruvarna så du inte tappar slutdelen.

Okok, lustigt att ja missat denna info =/

Vilka mått var de på skruvarna du köpte ?
 

Migesson

Guest
Har en CBR1000RR Repsol -05 Skulle se om där är några barnsjukdommar på dem? Denna är ett väldigt fint och omskött ex. Men bra att veta lite brister.
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Infon om efterspänning fick jag först när jag ringde till TB i USA.

Kommer inte ihåg men det var vanliga insex köpta på biltema ;) M6 kanske

Okok. Man tycker ju de skulle framgå i installationsguiden =/

Tack för all hjälp hur som helst !:)

Såg du bor i Kristianstad, du är inte sugen att hänga med på svt: skånevårturen 30april ? :tummenupp

Alltid kul att träffa likasinnade & ju fler man är som åker ju roligare :yoparty
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Okok. Man tycker ju de skulle framgå i installationsguiden =/

Tack för all hjälp hur som helst !:)

Såg du bor i Kristianstad, du är inte sugen att hänga med på svt: skånevårturen 30april ? :tummenupp

Alltid kul att träffa likasinnade & ju fler man är som åker ju roligare :yoparty

Jag kör inte gata längre, för farligt för mig. Nu är det rookie 600 som gäller :). Men jag har kört svt tidigare och de är trevliga.
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Jag kör inte gata längre, för farligt för mig. Nu är det rookie 600 som gäller :). Men jag har kört svt tidigare och de är trevliga.
För farligt? De e ju en del av charmen =p saknar du inte att kunna ta hojen en solig dag och dra en runda? Svt blir de helklart dock aldrig åkt det tidigare. Hade gött
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jag kör inte gata längre, för farligt för mig. Nu är det rookie 600 som gäller :). Men jag har kört svt tidigare och de är trevliga.

Är inte det lite som dom som säger att dom skulle "köra ihjäl sig direCkt!" om dom satte sig på en sporthoj? ;)
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
För farligt? De e ju en del av charmen =p saknar du inte att kunna ta hojen en solig dag och dra en runda? Svt blir de helklart dock aldrig åkt det tidigare. Hade gött

I början när man inte körde så fort var det roligt att köra på gatan, men nu måste man köra ganska fort för att det skall motiveras att inte ta bilen. Men den mötande traktorn på backkrönet och gruset i kurvan sätter stopp för detta. För egen del så tycker jag bara det är roligt att köra så fort jag bara kan och det kan man bara göra på bana.

Känslan av att bakhjulet lyfter i inbomsning, fotpinnarna skrapar i svängen och framhjulet fladdrar vid gaspådrag är beroendeframkallande. :banana

Saknar inte alls gatkörning. För mig är det bara kvalitetsmil, inte kvantitetsmil :)

Är inte det lite som dom som säger att dom skulle "köra ihjäl sig direCkt!" om dom satte sig på en sporthoj? ;)

Nja inte riktigt. Jag har kört 5 år på gata och de första 2 var det riktigt roligt. När jag var ny behövde jag inte köra så fort för att tycka att jag körde fort. Räckte med att gasa på rakan för att känna mig som Rossi. Men nu behöver jag mer för att känna inspirationen och om jag skulle köra så på gatan så skulle det bara vara en tidsfråga innan jag fick lämna in. Jag håller mig på bana, där är det inget grus i kurvorna och avåkningszoner finns om jag skulle göra en missbedömning. Detta finns inte på gatan.
 
Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Ingen som vet nått om barnsjukdommar på CBR1000rr -05 :va

Finns väl inga. :) Jag körde -07:a sjalv vilket är nästan samma hoj. Jag har inte hört talas om några barnsjukdomar på generation 04 - 07. Motorn verkar vara skottsäker. Mitt intryck är att sen är att den är bättre än den som sitter i generation 08 -11.

Naturligtvis kan misskötsel som t.ex. bakhjulsåkning sabba även denna hoj.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Finns väl inga. :) Jag körde -07:a sjalv vilket är nästan samma hoj. Jag har inte hört talas om några barnsjukdomar på generation 04 - 07. Motorn verkar vara skottsäker. Mitt intryck är att sen är att den är bättre än den som sitter i generation 08 -11.

Naturligtvis kan misskötsel som t.ex. bakhjulsåkning sabba även denna hoj.

Hört att det finns annan åkning som också kan sabba den... ;) :gnissla
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
I början när man inte körde så fort var det roligt att köra på gatan, men nu måste man köra ganska fort för att det skall motiveras att inte ta bilen. Men den mötande traktorn på backkrönet och gruset i kurvan sätter stopp för detta. För egen del så tycker jag bara det är roligt att köra så fort jag bara kan och det kan man bara göra på bana.

Känslan av att bakhjulet lyfter i inbomsning, fotpinnarna skrapar i svängen och framhjulet fladdrar vid gaspådrag är beroendeframkallande. :banana

Saknar inte alls gatkörning. För mig är det bara kvalitetsmil, inte kvantitetsmil :)



Nja inte riktigt. Jag har kört 5 år på gata och de första 2 var det riktigt roligt. När jag var ny behövde jag inte köra så fort för att tycka att jag körde fort. Räckte med att gasa på rakan för att känna mig som Rossi. Men nu behöver jag mer för att känna inspirationen och om jag skulle köra så på gatan så skulle det bara vara en tidsfråga innan jag fick lämna in. Jag håller mig på bana, där är det inget grus i kurvorna och avåkningszoner finns om jag skulle göra en missbedömning. Detta finns inte på gatan.

Hmm.....Förstår dig väl till viss del........

Visst de ska inte stickas under stolen att ja känner mig som Rossi när ja ger hojen tanden lite då och då :D Men jag är väldigt säker på att oavsett hur pass bra ja blir på att hantera hojen vartefter så kommer ja alltid vilja köra hoj! Man bör absolut tänka ett steg längre, men man kan inte tänka att det är så pass farligt att man inte ska fortsätta köra, inte jag i alla fall. Jag skulle nog ens våga ta mig utanför lyan till slut i så fall. Att köra hoj är farligt absolut, men sen är de upp till var och en om man anser det är så pass farligt att man vill sluta köra på allmän väg eller inte. Mitt svar vet du redan :)

Hade gött
 

Lille_Skutt

MC-Wannabe
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Lund
Hoj
Drömmer om rvf400
Motor

Ingen som har en extra motor till en cbr-07 och nyare som dom skulle kunna tänka sig att skiljas från i utbyte mot lite pengar?
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Nån som vet vart jag kan få tag på plastbiten som sitter mellan ramen och kåporna på cbr 1000 08a???
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Nån som vet vart jag kan få tag på plastbiten som sitter mellan ramen och kåporna på cbr 1000 08a???

Ebay?
Eller kanske... ebay?
jag kan också föreslå att herrn kolla in EBAY, dom har mycket saker att erbjuda.
Din lokale hondahandlare har dom förstås till ockerpriser också.
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top