Det är ju inte samma kåpor till 04-05 och 06-07, dom är rätt olika om du kolla på bidler på nätet...
Ja det vet jag, inte det jag ville veta utan undrar hur kablarna går och hur fästet ser ut?
Det är ju inte samma kåpor till 04-05 och 06-07, dom är rätt olika om du kolla på bidler på nätet...
Biltemas helsyntet 10w40 eller sbk racing från statoil (blir billigare än tom biltema om man köper på 25l dunk)
Du kan blanda oljor av samma typ i stort sett hur somhels, så vad dom använt tidigare spelar i cen större roll, läs oljetråden här på sporthoj vetja...
Hmm.....Biltemas, skojar du? Sen säger ju Honda själva att delsyntet är att rekommendera till sporthojarna. Köpt en motul delsyntet, mer fundersam över viskositeten. 10-w30 vill jag minnas det var jag köpte. Ett såkallat honda kit. Saken är ju den att jag vill helst använda samma olja de haft när jag servat hojen......
Ja det vet jag, inte det jag ville veta utan undrar hur kablarna går och hur fästet ser ut?
HejNågon som vet hur man kodar nyckel till cbr1000rr 2007? Vet att folk har gjort innan själva, men hittar ingen, någon här som har koll?
Hej
Löste du det, det är jävligt enkelt att göra själv. Kan hjälpa dig om du inte har fixat det. Alla honda nycklar med h.i.s.s går att koda själv. Obs endast om du har en original nyckel kvar.
Hej! Nej har inte löste det! Har båda orginal nycklarna kvar men den ena är knäckt så tänkte skaffa en nu istället. Måste nyckeln köpas hos Honda för att kodas?
Hej
Har haft mycket att göra sorry. Om nyckeln bara är knäckt kan du ju köpa en ny nyckel från honda utan chipp och lägga in det gamla chippet i den nya nyckeln. Men om du ska koda behöver du en kabel som man själv kan göra.
View attachment 402364.
2 x 1m lengths of light to medium cable (also known as hookup wire). choose 2 different colours so it’s clear what is positive and what is negative.
2 x battery connector clips
1 x 1W 100R Carbon Film 5% Resistor
2 x small female spade electrical connectors. Detta behöver du för att göra kabeln.
Så ska du göra för att koda.
1. Remove the right hand fairing side panel
2. Disconnect the 2-pin wiring connector on your CKP sensor.
3. Shove your DIY special tool into the connector and connect the positive and negative battery connectors to their respective battery terminals.
4. Turn the ignition key to ON using your original key. The immobilizer indicator light should come on and stay on (if it starts flashing after 10 seconds there is a fault in your system).
5. Now disconnect the positive battery connector for 5 seconds before reattaching it to the battery terminal. The indicator should now come on for 2 seconds then begin to flash repeatedly four times. This indicates the system is now in registration mode. At this point all previous keys except the one in the ignition have cleared/cancelled from the ECM memory, so if you have any extra spares they will need to be re-registered.
6. Turn the ignition to OFF and remove the original key. Put it a couple of meters away from the bike so it doesn't interfere with the transponder in the new key.
7. Insert the new key and the ignition to ON. The immobilizer indicator light should come on for 4 seconds then begin to flash repeatedly four times. This indicates the system has registered the new key. Success!
8. If you have any extra keys you want to register, repeat step 7. Don't put the original key you started the process with in as it’s already registered.
9. Once you have registered your spare key/s, turn the ignition to OFF, remove the DIY special tool and reconnect your CKP sensor.
10. Now check all your keys start your bike.
View attachment 402365
Så ser CKP sensorn ut på en honda cbr1000rr 2005, tror den är lika dan på nyare modeller också.
Tack för beskrivningen! Köpte mig en ny nykel nu utan chip. Öppnade den gamla och där är ju chipet fast/ingjutet i nykeln är det bara till att skära ut det så försiktigt som möjligt eller är det risk att man förstör det?
/Rikard
Tjenare, precis blivit med en 2004 cbr 1000, riktigt nöjd med den, förutom att jag har lite problem med laddningen vad är mest troligt att det är, generator eller regulator? Eller kanske nåt helt annat?
// Christian
Funderar på att köpa en Honda cbr600 rr -03 gått 2870mil, 39 000kr är detta rimligt?vad bör jag tänka på?bra årsmodell eller välja annan? Är ny i honda världen så tackar för all hjälp och tips angående den modellen
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |