Eftersom ingen svarade, så svarar jag själv.
Finns gratismanual i Pdf-format på nätet.
Honda har lyckats göra en riktigt bra sevicemanual.
Tog inte så lång stund att felsöka.
Lite 5-56 i dödarknappen.
Löst.
Ok. Grunden till allt MC-mekande är att leta rätt på servicemanualen. När man lärt sig hitta i den kan man börja skruva. I det här fallet togs hojen fram efter vintervilan och vägrade starta. När man slog på tändningen hördes inte bränslepumpen, den ska höras cirka 3 sekunder. Startmotorn gick. Då kan det antingen vara fel på bränslepumpen eller så får den inte ström. Leta rätt på elschemat för bränslesystemet (sidan 6-8 i manualen). Kollade att alla säkringar var hela och fick ström.Ok, ta loss bränslepumpreläet och mät med en voltmeter om det kommer spänning till det. Icke. Ta loss stopprelät och mät. Ingen spänning till spolen. Då finns bara ledningarna till och från dödarkappen och själva dödarknappen kvar. Ta loss dödarknappen slå av och på den ett antal gånger. Lite 5-56 och sen finns det spänning till reläet. Tillbaks med reläerna och prova. Pumpen jobbar. Skruva tillbaks dödarknappen och sadeln.
Klart att åka.
Så enkelt om man gör enligt manualen.
I verkligheten rev jag av alla kåpor och plockade bort tanken. Sen letade jag rätt på manualen och läste på. Sen gjorde jag enligt ovan. Sen tillbax med all plasten. Tog några timmar.
Hej på er! Skulle vilja kunna ändra förspänningen på dämparen bak på min cbr600rr och har ingen haknyckel...är det någon som vet vilken som passar, verkar som om det är trångt och de flesta inte kommer åt? Funderar på original från https://www.partssweden.se men det kanske finns bättre alternativ, en ställbar t ex..?
Där gömmer sig en massa siffror.....Hej! Någon som har koll på vad som gömmer sig i ECU:n på en Honda CBR600RR 2008?
Det jag är ute efter är launch control & ev. pitlimiter. Men då kanske en Race-ECU krävs? Det ska vara en gathoj med skylt, blinkers etc. men kommer rastas på bana ibland.
Såg att Woolich Racing sålde mjukvaror & hårdvara för att koppla upp sig, men kollade inte mer utan testar att fråga här. Har vart inne i Triumph:s ECU & även SAAB 9-5, så är inte helt obevandrad i den världen.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|