1200mila service på cbr1000rr.... Är det bara olja och filter?
När är det ventilkoll/justering, är det inte förrän 2500mila?
//Tobbe
Hallå, köpte mig en honda cbr 1000RR 05 i måndags och undrar lite smått hur man ändrar blinkersreläät på den?
Finns det nån manual till den på nätet där det står hur man plockar ner cykeln i molekyler om man så känner för de?
vh boyye
Tjena.
Slänger in länken till min tråd här också bland er Firebladepiloter. Kan du inget om stötdämpare eller inställningar behöver du inte ens trycka på den.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=156548
Jag vet "hur man ska gå tillväga" med att åka samma vägsnutt fram och tillbaka, göra små justeringar osv. Det jag är ute efter är nog mer om någon ruvade på en "tabell" eller översikt av något slag med "standardinställningar" för olika vikter på cykeln.
Jag menar hur upplever du den i din favoritkurva ?är den understyrd/överstyrd? Gungig/stötig? var i kurvan apex / ingång/ utgång ? vid gas pådrag /avslag?
Har du rätt fjäder?
Skriv ner ändringar pröva att ändra på allt från min till max! notera
Så analyserar stötdämpartekniker jag pratat med nyligen, detta kräver kunnande och tid .
Jag vet "hur man ska gå tillväga" med att åka samma vägsnutt fram och tillbaka, göra små justeringar osv. Det jag är ute efter är nog mer om någon ruvade på en "tabell" eller översikt av något slag med "standardinställningar" för olika vikter på cykeln.
Finns en sån har man åtminstone något att hålla sig vid när man börjar experimentera. Vad är exempelvis Hondas "referensperson" som de baserar sin fabriksinställning på?? Hur mycket väger han??
Sen är jag nyfiken på om någon vet hur sambandet ser ut mellan de olika inställningarna.. Dvs gör jag rätt om jag ställer gaffelkompen på 70% hårdhet och bakdämparreturen på 70%.. Finns det överhuvudtaget något sådant samband eller är det bara att "mecka på för glatta livet tills man tror att man är hemma"..
Om jag har rätt fjädrar?? Absolut ingen aning..
Många frågor blir det i strävan på perfektion..
Det som passar mig passar inte dig etc.
Fjädring är kul och lite av svart magi
Mvh A.Matören
Absolut. Jag är helt med på ditt resonemang att det är individuellt osv.
DOCK, med risk för att bli tjatig, så skulle jag vilja ha en tabell från (tex) Honda med "optimala" justeringar baserat på hur mycket vikt som finns på hojen vid ett visst tillfälle. Med optimala menar jag givetvis inte optimala, vad är det och för vem under vilka förutsättningar??, utan kanske standardinställningar eller kalla det vad du vill som jag kan skruva vidare från.
Jag vill även veta korrelationen mellan de olika inställningarna!
Ujuj, nu vart det djupt..
Misstänker att jag inte kommer få mycket mer till svar än ditt resonemang MC Doktorn
Tack ändå
Ujuj, nu vart det djupt..
Misstänker att jag inte kommer få mycket mer till svar än ditt resonemang MC Doktorn
Tack ändå
Dem flesta MC-fabrikat utgår från en förare på 75kg med utrustning.
Sen är alla Hondor alldeles för mjuka fram från fabrik.....
Här kan du börja --> http://world.honda.com/HRC/tech/result/all_s02.html
Och här --> http://world.honda.com/HRC/tech/result/all_s01.html
Gäller dessa med öhlinare på eller med standarddämpare
Std set up for track stämmer nog ganska bra
Hopp... nu blir det mandomsprovet för min stackars hoj.
Du som tjatar om din kåpa hela tiden, kan kolla här om nåt passar: http://www.blocket.se/vi/11201132.htm?ca=6_s
Ok, mkt intressant. Om inte annat kanske man får ett bra utgångsläge att skruva vidare från. Hur mäter jag upp hänget btw?
Snabbgenomgång på detta vore kalas.
Har idag varit och valt ut färgerna se prover
Silver(magkåpa) och Grönt(resten)
Jasså.. trodde du förespråkade mattsvart
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |