Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

ViRuZ

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Åstorp
Hoj
Honda Sp1 -01
Har nu kört ca, 50 mil med min nya blade. Och jag är hel nöjd med köpet sjukt jävla bra tryck även på dom lägre varven. Sen gör det ju inget att den e toksnygg oxså!!!

Tja alla sköningar...har en fråga till alla som kan få tag på eller har en framskärm till en CBR600RR-04???? Är i väldigt behov av en, hälst röd men de går givetvis att lacka om!!! Tack på förhand...

http://www.alienmoto.se/ Här kan du hitta vad du söker tror den kostade 1600:- i kolfiber.
 
Last edited:

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
Nu ska vi se om någon har koll på detta !!!

Jag har en 1000RR -05, går det på denna montera -06:ans kåpor ??
det kanske är lite små saker som måste justeras eller är det omöjligt att få detta att passa 100% ??
 

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Tjena!
Igår gjordes 100:mila servicen, och hojen kändes som en helt annan! Innan jag lämnade in hojen på servicen upplevde jag den som lite "stum" i körningen, vilket jag gillar! Efter servicen kändes allt Överdrivet mjukt, lite vinglig och sladdrig...??? Någon annan som känner igen detta och vad i helskotta beror det på?

Tacksam för Seriösa svar
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
A couple of questions....

1. Tempmätaren visar sällan mer än 80-82 grader - är inte det lite lite? Är det nåt fel??

2. Ska man köra den på 95 el 98 bensin?

3. Jag ska montera Valtermoto kraschpuckar, det följde ingen beskrivning med. Var ska de sitta? :confused:

cbr600rr -04
 

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
A couple of questions....

1. Tempmätaren visar sällan mer än 80-82 grader - är inte det lite lite? Är det nåt fel??

2. Ska man köra den på 95 el 98 bensin?

3. Jag ska montera Valtermoto kraschpuckar, det följde ingen beskrivning med. Var ska de sitta? :confused:

cbr600rr -04

1. Det gör inte min heller när jag kör.. ligger runt 80 grader. Men när jag stannar eller kör sakta typ i byn så kan den stiga till runt 100 grader.. Men vid körning så ligger den som sagt vid cirka 80.

2. Jag kör på 98. Spelar väl egentligen ingen större roll. Jag inbillar mig att den går och mår bättre då.

3. Inte en aning. Jag är med sugen på Kraschpuckar. vilka ska du köpa?
 

MC Doktorn

Guest
A couple of questions....

1. Tempmätaren visar sällan mer än 80-82 grader - är inte det lite lite? Är det nåt fel??

2. Ska man köra den på 95 el 98 bensin?

3. Jag ska montera Valtermoto kraschpuckar, det följde ingen beskrivning med. Var ska de sitta? :confused:

cbr600rr -04

Min visade 105 grader på Falken senast :näsblod

95

Främre motorfästet sitter mina
 

MC Doktorn

Guest
Man måste BORRA! :gnissla



Måste jag montera bort kåporna för att se? :nervös

Jag var tvungen att borra !!
Ja du måste klä av hennes sidokåpor :gnissla blotta hennes innersta och främre motorbulten sitter i framkant med ett överfall om jag inte minns fel ungefär i höjd med generator kåpan på vä sidan och motsvarande på hö sida.

Om man ska håltagningsset eller en sån där kon borr låter jag vara osagt.

Vatermoto puckarna är snyggt designade och man behöver inte ta upp större hål än själva metalldelen som är inanaför pucken, men de fattade du nog.

Har du laser markering och depåstöd kan man göra det med precision åxå.

Lycka till :tummenupp
 

MC Doktorn

Guest
Så klantigt

Vurpade i går :smasha en lowsider :(

















Jag tappade hojen i släpet och bakcutsen med min nya fina guldwinge lack :näsblod
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Jag var tvungen att borra !!
Ja du måste klä av hennes sidokåpor :gnissla blotta hennes innersta och främre motorbulten sitter i framkant med ett överfall om jag inte minns fel ungefär i höjd med generator kåpan på vä sidan och motsvarande på hö sida.

Om man ska håltagningsset eller en sån där kon borr låter jag vara osagt.

Vatermoto puckarna är snyggt designade och man behöver inte ta upp större hål än själva metalldelen som är inanaför pucken, men de fattade du nog.

Har du laser markering och depåstöd kan man göra det med precision åxå.

Lycka till :tummenupp

Tack....
Man har alltså kåpan av när man borrar? Eller sitter den på?
Det är inte svårt att ta av kåpan väl? Man behöver inte koppla ur alla lysen och sån skit väl samt lossa arton skruvar?
 

MC Doktorn

Guest
Tack....
Man har alltså kåpan av när man borrar? Eller sitter den på?
Det är inte svårt att ta av kåpan väl? Man behöver inte koppla ur alla lysen och sån skit väl samt lossa arton skruvar?

Man måste på något sätt markera vart man ska borra jag använde barnens modell-lera , borra ett litet hål först.Sen kan man montara tbx kåporna för att se att hålet kommer centralt.

Har du håltagnings set så borra utifrån och in och maskera över lacken och lågvarvig borrmaskin med lätt tryck i början.

En annan smart lösning om du har tillgång till ett vattenpass med laser kan man göra så här http://www.peterverdonedesigns.com/600RRframeslider.htm
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Man måste på något sätt markera vart man ska borra jag använde barnens modell-lera , borra ett litet hål först.Sen kan man montara tbx kåporna för att se att hålet kommer centralt.

Har du håltagnings set så borra utifrån och in och maskera över lacken och lågvarvig borrmaskin med lätt tryck i början.

En annan smart lösning om du har tillgång till ett vattenpass med laser kan man göra så här http://www.peterverdonedesigns.com/600RRframeslider.htm

Åh ja bilder! Tack - det kommer gå som en dans detta!
:Bugar
 

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
2006, Suzuki GSR
Hej.
Jag har en CBR 929 rr, och funderar på att byta upp mig till en CBR 1000 RR -06/07. Är det någon därute som vet om chassiekomponenter är vassare på 1000 rr än 929rr? (det är bra om du har provat båda modellerna ordentligt innan du svarar) Antingen så fixar jag Öhlins-delar eller så byter jag upp mig.
Angenäma problem altså.:)

Håkan
 

Jeppa2

VICTORY!!!
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Kalmar
Hoj
polka r1 -98
Hej.
Jag har en CBR 929 rr, och funderar på att byta upp mig till en CBR 1000 RR -06/07. Är det någon därute som vet om chassiekomponenter är vassare på 1000 rr än 929rr? (det är bra om du har provat båda modellerna ordentligt innan du svarar) Antingen så fixar jag Öhlins-delar eller så byter jag upp mig.
Angenäma problem altså.:)

Håkan

Harf haft en 929 från -00, nu har jag en 1000rr iofs från -05, jag kan inte påstå att jag märker ngn stor skillnad, mer än att 1000rr känns mer snabbstyrd. Kör iofs relativt lugnt, om man jämför med de flesta andra...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top