Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Sitter och räknar på hur jag ska få ihop ekonomin till en 1000RR 07:a och undrar nu över serviceintervallerna.

Vilka service:ar är det upp till 1000 mil? Ca-kostnad?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Sitter och räknar på hur jag ska få ihop ekonomin till en 1000RR 07:a och undrar nu över serviceintervallerna.

Vilka service:ar är det upp till 1000 mil? Ca-kostnad?

100, 600, 1200, 1800, 2400 osv borde de vara..

Kostnad har ja ingen koll på.. 1800 med olja o filter på min 600 gick på 1300 förra veckan...600 mila är nog ganska likvärdig, 1200 e väl en större service så kanske dubbla priset iaf på den...

Inte mkt till hjälp då jag egentligen inte har en susning men en liten fingervisning iaf...

MC Doktorn

Guest
Cbr1000rr 2008 ??????????????

Talas om en V4;a i ett kompakt chassie till 2008

Bifogat

• 2008.jpg
    2008.jpg
    137.1 KB · Visningar: 118
Last edited:

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
Är det nån som har koll om det går slänga på CBR 600 RR 03-06 fram fälg på en CBR 1000 RR och tvärt om ??? (fram alltså)
Tintin

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
Har kommit över en 600 rr fälg som skulle vara en 1000 rr fälg... Därav frågan... Köt via eBay så det kan bli problematiskt...
Är samma lager på både 600 o 954 o 1000 rr
Skillnaden är själva distansen mellan lagrerna. Hållbilden för skivorna är också samma som på 954 o 1000. Så det som skulle vara annorlunda är distansen och själv damm ringarna vid lagrerna...
Om inte nån har en 1000 rr o vill byta till 600 rr.

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
Någon som har haft något liknande problem med sin cbr1000rr!
Jag var ute ock körde en riktigt lång runda och sen börja hojen rycka,hacka,oljetrycks lampan och hissen lysa:confused:
och det sluta inte där utan till sist slåkna hela instrumenpanelen så fick jag slå av täningen så fuka den igen ett tag sen börja den igen:confused:
Och så håller den på??

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag var ute ock körde en riktigt lång runda och sen börja hojen rycka,hacka,oljetrycks lampan och hissen lysa:confused:
och det sluta inte där utan till sist slåkna hela instrumenpanelen så fick jag slå av täningen så fuka den igen ett tag sen börja den igen:confused:
Och så håller den på??

Garantiärende?! :tummenupp

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
Och så håller den på??

Har du kollat så verkligen alla kabelskarvar sitter fast med varandra ordentligt? speciellt under kåpglaset så finns det en hel del skarvar.
Kolla även så battersladdarna är ordentligt åtdragna.

nmi

Sporthojsnörd
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
hojlös
nu har jag oxå inskaffat mej en cbr 600 rr -03 :yoparty

nått spec jag bör tänka på,råd och "detta-tänkte-inte-jag-på-när-jag-skaffa-en-sånn" mottages gärna!

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Tvärt om.
Det talas om att det INTE är en V4 utan en R4 med RC212V-inspirerad design.

CBR kommer alltid att ha R4, Kommer en V4 så kommer den heta något annat

Är det någon som vet var man får tag i HRC Trattar till en CBR1000RR-07:eek:

Hos din lokala Honda handlare, det lär ju dock inte vara lagervara..

Last edited:

*V.4.L*

Fullt ös!
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Fireblade 2010
Och så håller den på??

Som någon tidigare skrev, kolla sladdaran till batteriet. Hade själv samma problem, men det visade sig att jordkabeln ej var ordentligt ditsatt utan glappade. Skruvade åt och sen gick den som ett spjut igen! :tummenupp

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Mm, jag vet, en CBR1000RR e´ Inte en touringhoj Men om man trots det vill ha m. sig lite grejer, är det någon som har nåt tips på en bra tankväska till den modellen? :va
Funkar ju inte m. den jag hade till förra Blejden eftersom den nuvarande ej har tank i plåt o därför fäster inte magneterna.
Obs! Inga tankväskor som kostar flera miljoner nu va..

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
Som någon tidigare skrev, kolla sladdaran till batteriet. Hade själv samma problem, men det visade sig att jordkabeln ej var ordentligt ditsatt utan glappade. Skruvade åt och sen gick den som ett spjut igen! :tummenupp

Var och hämta den i dag och ska riva ner kåperna och kolla alla sladar och kablar!
Han sa att han hade tittat på den men jag vet inte hur mycket man ser utan att skruva lös kåpora:va

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Mm, jag vet, en CBR1000RR e´ Inte en touringhoj Men om man trots det vill ha m. sig lite grejer, är det någon som har nåt tips på en bra tankväska till den modellen? :va
Funkar ju inte m. den jag hade till förra Blejden eftersom den nuvarande ej har tank i plåt o därför fäster inte magneterna.
Obs! Inga tankväskor som kostar flera miljoner nu va..

När jag skulle ner till gotland så köpte jag en modell från Oxford.
Det var inte magnet utan det var spännstroppar, den satt bra men lite bökigt när man skulle tanka och så.

Tror iofs att den egentligen är till för att ha på bönpallen.

Kostade runt tusingen..

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...