Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

Anjoner

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
BMW S1000RR
Hejsan alla glada Honda åkare..

Orkade inte läsa genom alla sidor men hoppas på hjälp ändå..
Har hittat en cbr 1000 -05 med massa godis å annat roligt på som jag har förälskat mig i. Undrar bara om det finns massa kända fel å brister på denna modellen som jag kanske borde veta om.. Det e en repsol men det e väl bara lacken som skiljer så rent maskinellt är det väl inte noga.

Är det bara att ringa banken och handla??? :yoparty
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Hejsan alla glada Honda åkare..

Orkade inte läsa genom alla sidor men hoppas på hjälp ändå..
Har hittat en cbr 1000 -05 med massa godis å annat roligt på som jag har förälskat mig i. Undrar bara om det finns massa kända fel å brister på denna modellen som jag kanske borde veta om.. Det e en repsol men det e väl bara lacken som skiljer så rent maskinellt är det väl inte noga.

Är det bara att ringa banken och handla??? :yoparty

Fel och brister tja... Lite okänslig på gaspådrag tycker jag är lite irriterande. Känns som att det är stort spel i transmissionen men jag tror det är den där on/off känslan som luras lite... I övrigt så är väl körställningen inte direkt lämpad för touringkörning men det är ju ingen goldwing heller så... Mitt råd skulle vara att du köper en -06 istället för en repsol -05... betala extra för lite färg när man kan få en uppdaterad -06 för samma pengar... Men får du den billigt så köp förfan... Gillar du inte så sälj å köp nåt annat!!!
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Tja!

Precis köpt en 600 RR och skulle behöva lite råd.
Är det någon som har lite tips på hur man kan rensa bakdelen?

/Johan


såhär har jag gjort... köpte stag till en -06 och modda dem så de passa...

25271_1180034623.jpg
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Hejsan alla glada Honda åkare..

Orkade inte läsa genom alla sidor men hoppas på hjälp ändå..
Har hittat en cbr 1000 -05 med massa godis å annat roligt på som jag har förälskat mig i. Undrar bara om det finns massa kända fel å brister på denna modellen som jag kanske borde veta om.. Det e en repsol men det e väl bara lacken som skiljer så rent maskinellt är det väl inte noga.

Är det bara att ringa banken och handla??? :yoparty

Köp min -07a istället. :tummenupp
 

Anjoner

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
BMW S1000RR
Fel och brister tja... Lite okänslig på gaspådrag tycker jag är lite irriterande. Känns som att det är stort spel i transmissionen men jag tror det är den där on/off känslan som luras lite... I övrigt så är väl körställningen inte direkt lämpad för touringkörning men det är ju ingen goldwing heller så... Mitt råd skulle vara att du köper en -06 istället för en repsol -05... betala extra för lite färg när man kan få en uppdaterad -06 för samma pengar... Men får du den billigt så köp förfan... Gillar du inte så sälj å köp nåt annat!!!


Så fattar jag det rätt så e det ingen idé att köpa en -05 eftersom att allt uppdaterades redan -06..
Nån touringhoj e jag inte ute efter är egentligen ganska nöjd med R1:an men efter en kortare provkörning med hondan så var jag kär.. Sedan så skiljer det ju en hel del om man ska jämföra R1-01 å Cbr -05.. utvecklingen har ju gått frammåt.. Sedan att jag sänker min försäkringspremie med ca 4000:- per år för att köpa en nyare cykel va nåt jag inte hade räknat med..
 

PeterM

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675
Verkar finnas mycket kunskap här om CBR hojarna här.

Någon som vet med säkerhet om fälgarna från andra årsmodeller passar på CBR 600-07, typ CBR 600 03-04/05-06 osv. Ev om framfälg från CBR 1000 passar.

/Peter.

Trodde det fanns massa experter här. :va

Är det ingen som vet???
/Peter
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jag har en motsvarande fråga om fälgar. Jag vill ha tag i fälgar komplett med drev och skivor till min 1000RR -07.

Jag hörde av en ägare till en 1000RR -05 att 929:ans och 954:ans fälgar skall passa även på 1000RR. Jag vet att -04 och -05 hade 320 mm skivor medan -06 och -07 har 330 mm skivor, så man lär allra minst behöva byta skivor.

Någon som har skaffat en andra uppsättning till sin -06 eller -07? Kan du upplysa mig?
 

Mixhel

Honda va det ja!
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Täby
Hoj
2003, Honda Cbr 600RR
Jag vill ha fräsha motor kåpor.. tänker på kopplings kåpan.. den e lite repig:gnissla Nån som har?
 

PeterM

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675
Nä, det är mindre hjulaxlar i 600, sen är bakfälgen 5,5". På 1000RR är den 6" bred. likaså passar EJ 929-954, samt SP1, SP2. på en 600.


// Nicklas

Tack för svaret :tummenupp

Men hur är det med fälgarna på de äldre modellerna av CBR 600, passar dom på CBR 600-07. :va

/Peter.
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Jag har en motsvarande fråga om fälgar. Jag vill ha tag i fälgar komplett med drev och skivor till min 1000RR -07.

Jag hörde av en ägare till en 1000RR -05 att 929:ans och 954:ans fälgar skall passa även på 1000RR. Jag vet att -04 och -05 hade 320 mm skivor medan -06 och -07 har 330 mm skivor, så man lär allra minst behöva byta skivor.

Någon som har skaffat en andra uppsättning till sin -06 eller -07? Kan du upplysa mig?

Jag håller på att leta efter en extra uppsättning men priserna gör en mörkrädd. Om någon kan bekräfta att bakfälgen från -06:an (SC57) passar på 07:an så blir det lite enklare.

/RMT
 

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
vad har ni för försäkringar till era 600:eek:r?

det billigaste jag hittat är väl antagligen IF märkesförsäkring 14652kr helförs/helår?de flesta har väl den här?

Tja!
Jag betalar 2025 kr helförsäkring helår hos länsförsäkringar... Det är najs, :D :D
 

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Ort
SKÅNE
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Tjena...

Bestämde mig för att slänga på racekåpor då jag nu endast kör bana, känns menlöst med gatåka för tillfället...

Velig som f-n med mitt färgval... Någon som har ett bra förslag?

Behöver lite inspiration...:confused:



Mvh,
#319
Sydskanes Emse
Nu racersnigel i röd grupp.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Tjena...

Bestämde mig för att slänga på racekåpor då jag nu endast kör bana, känns menlöst med gatåka för tillfället...

Velig som f-n med mitt färgval... Någon som har ett bra förslag?

Behöver lite inspiration...:confused:



Mvh,
#319
Sydskanes Emse
Nu racersnigel i röd grupp.

Vit med lite svarta stripes runt "lysen" o lite här o var o sen lite svart reklam =)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top