Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Hoj
bygge
Orkar "som ni kanske förstår" inte läsa igenom tråden för denna enkla fråga..det jag undrar är om inte cbr600rr hade insprutning -03??kompis tvist:D

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
uppdater med bilder.

upp med bilder när den är monterad!

jag har länge funderat på om det är värt att lacka om svingen för utseendets skull.

är det ingen som har kåpor till 600 03-06 över? lite skrapade gör ingenting, bara de sitter ihop. måste ha utskärningar för lampor.

Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Färgkod!

Nån som har koll på vad färgen heter till cbr 1000 rr -04 röd-lila-silver, alltså den röda färgkoden eller nåt liknade passar ju men inga färgavvikelser. Det äju så många som har stenkoll på vissa grejer.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Tja! Nu när våren nalkas tänkte jag sätta ihop min cbr och provstarta. Dock börjar aldrig H.I.S.S-lampan lysa och bränslepumpen drar inte igång.

Kollade instruktionsboken och om man inte hade rätt nyckel skulle lampan inte slockna utan fortsätta vara tänd, nu tänds den inte ens. Säkringen för insprutningen är hel och batteriet har varit masserat av doktor ctek hela vintern. Dock visade det bara 12-13V, har för mig att det ska vara 13-14V va?

Någon som har några idéer?

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Har läst igenom tråden men inte hittat vad jag söker.

Skulle vilja ha lite tips på var man kan hitta kit att rensa upp baken med på en CBR 600 RR 07/08

Har kollat en del på Ebay, finns en del men inga direkt jättesnygga :rolleyes:

Valter Moto har ju nått kit, är det någon som har bild på det monterat ?

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
dödarknappen intrykt?

(instrumentpanelen går igång eller?)

Instrumentpanelen går igång som vanligt. Nödstopp ej intryckt och frilägeslampan lyser vilket gör att stödet inte skall spela någon roll va?

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Har läst igenom tråden men inte hittat vad jag söker.

Skulle vilja ha lite tips på var man kan hitta kit att rensa upp baken med på en CBR 600 RR 07/08

Har kollat en del på Ebay, finns en del men inga direkt jättesnygga :rolleyes:

Valter Moto har ju nått kit, är det någon som har bild på det monterat ?

Inga bilder på Valtermoto och från ebay men.....

Jag slog till på denna.......
Evotech Performance
ebay

Annars hade det blivit denna.

"Alla" på ebay.....

Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Instrumentpanelen går igång som vanligt. Nödstopp ej intryckt och frilägeslampan lyser vilket gör att stödet inte skall spela någon roll va?

Stödkontakten då, brukar bli mycket klet på den från kedjan, prova att dra ur kablarna. Sen kom jag ej ihåg hur det var med frambromskontakten om den inverkar på detta vid start.:tummenupp

trify

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
R6 -06
Är det någon som vet varför det är 2 olika svingar på cbr600rr, samma årsmodeller? Den ena ser ju lite klen (och ful ut). Har sett det ett par gånger och undrar bara om det indikerar nånting typ producerad/såld i nått annat land eller dylikt.

//trify

Bifogat

• 2004_CBR600RR_Blue_RHS_1024.jpg
    2004_CBR600RR_Blue_RHS_1024.jpg
    117.3 KB · Visningar: 54
  • bike1.jpg
    bike1.jpg
    76.4 KB · Visningar: 60

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Är det någon som vet varför det är 2 olika svingar på cbr600rr, samma årsmodeller? Den ena ser ju lite klen (och ful ut). Har sett det ett par gånger och undrar bara om det indikerar nånting typ producerad/såld i nått annat land eller dylikt.

//trify

Samma sving, höger och vänster sida..

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!

//trify

Det är pga att kedjan ska ha någonstans att ta vägen på den vänstra sidan som de är olika, men det finns bara en sorts sving.

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125

//trify
Det är likadan sving, ser dock lite olika ut på respektive sida......
Bilder

EDIT: To slow...

EDIT 2: I trifys inlägg är bild 1 på en 03-04 och bild 2 på en 05-06....

Last edited:

trify

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
R6 -06
Hahahaha... tack så mycket :) Då behöver jag inte leta efter modeller med "rätt sorts sving" :D

Btw, sjukt snabba svar... Thanks.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...