Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Är det möjligt att montera av framskärmen utan att montera av framhjulet?

Ska lacka om framskärmen på en CBR600, 2010, och undrar om det ska gå att plocka av skärmen (och sedan montera tillbaka) utan att först montera av framhjulet... Har skruvat en del men tycker det verkar svårt att få av skärmen när hjulet sitter kvar i gaffeln...

Måste jag skruva av hjulet eller är det bara jag som har provat på "fel" sätt?
 
Hej
Jag letar efter haynes eller liknande för min cbr600rr -07,
Men det verkar vara en omöjlighet.
Ngn som har tips eller en service manual som visar lite hur saker går till, att skicka?
 
Tack för svaret:) Tänkte köpa engine sliders till min cbr1000rr 2010 ABS men såg till min förvåning att det sitter en plastkåpa på vänstersidan, antagligen en kåpa som täcker ABSelektronik. Någon som hittat en lösning på hur man kan skydda vänstersidan på en fireblade med denna plast kåpa??

Ta bort den. Den behövs inte och det sitter bara hydraulik där. Elektroniken sitter under sadeln.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Kanske en dum fråga men passar kåporna till 09-ans CBR 600 RR som handen i handsken till 07:ans?
Den enda skillnaden från 07-08 är ju Abs, vet inte om det skiljer sig kåpmässigt :va

Tacksam för svar.
 
http://viewitem.eim.ebay.se/Acumen-DG8-Gear-indicator-CBR600RR-2007-08-PLUG--PLAY/270494189883/item ( inom eu så du slipper tullning =)

Den kommer ja nog införskaffa i år.....smidig installation och riktigt snygg dessutom. Håller med, dom skulle helt klart tänkt på det. Instrumentpanelen överlag skulle behövt en saftig uppdatering ( för länge sen ) 2012:ans blade har fått ny instrumenpanel, riktigt snyggt dessutom. Vet dock inte om 600cc har det oxå då den inte fanns på mässan att beskåda =(

Hej!

Har du beställt denna och fungerar den isåfall bra?
 
Minns att någon skrivit nåt om att man kunde kalibrera om hastighetsmätaren.

Börjar ruttna på att jag kör i 120+ på 90 och ändå inte kommer om husvagnarna ;).. Skämt åsido så är den egentliga frågan hur enkelt kalibreringen görs? Och om man kan göra "jobbet" en gång och sen switcha enkelt beroende på drevning?

Går hojen Sviestad eller Åsen så går den ju jetefort, och på Mantorp eller Anderstorp blir det väl tvärtom.. Finns det nån bra lösning?
 
Olika höger o vänster om ja inte minns fel.
http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=95486&ordning=desc sådär bidde de på min som ja beställde av tryckerifirma.

Bästa o billigaste är att kolla vilka mått du vill ha på din hoj sen gå o beställa på tryckeri så fixar de för en hundring eller två precis de du vill ha.

Att beställa från ett tryckeri låter som en bra idé, det minskar risken för att bli missnöjd.
Angående måtten så skulle jag har preciserat mig mer och frågat efter hur proportionen mellan längd och höjd är.
Hade gärna åkt till en handlare och mätt ut själv, men jag gör praktik på båt just nu och har svårt att komma av. :gnissla
 
Att beställa från ett tryckeri låter som en bra idé, det minskar risken för att bli missnöjd.
Angående måtten så skulle jag har preciserat mig mer och frågat efter hur proportionen mellan längd och höjd är.
Hade gärna åkt till en handlare och mätt ut själv, men jag gör praktik på båt just nu och har svårt att komma av. :gnissla

Tänkte faktiskt skriva just det med proportionerna men glömde, typsnittet har samma proportioner hela tiden, så tex 100cm brett blir 20 högt o 80cm brett blir 16 högt osv osv, bara fråga på tryckeriet hur höga bokstäverna blir sen mäta hur långt du får plats med på din hoj o se.
 
mojja83: Haft planer på en sån indikator en längre tid men inte köpt än. Vet däremot flera andra som köpt dom och installationen är enkel och dom fungerar bra så bara att köpa :yoparty
 
Minns att någon skrivit nåt om att man kunde kalibrera om hastighetsmätaren.

Börjar ruttna på att jag kör i 120+ på 90 och ändå inte kommer om husvagnarna ;).. Skämt åsido så är den egentliga frågan hur enkelt kalibreringen görs? Och om man kan göra "jobbet" en gång och sen switcha enkelt beroende på drevning?

Går hojen Sviestad eller Åsen så går den ju jetefort, och på Mantorp eller Anderstorp blir det väl tvärtom.. Finns det nån bra lösning?

Du kan köpa en Speedohealer (sök på google så hittar du, tror Bikersneed.se säljer dem). Det är en liten elektronik box som räknar om och korrigerar on the fly, du kan aldrig ta bort boxen utan får ha den kvar. Rätt hastighetsindikering är viktig, annars kan du få till exempel fel körd sträcka. Tex. 10 % för hög hastighet ger 10% mer körsträcka, och man vill ju att körd sträcka ska stämma om man säljer hojjen .. :)
 
Du kan köpa en Speedohealer (sök på google så hittar du, tror Bikersneed.se säljer dem). Det är en liten elektronik box som räknar om och korrigerar on the fly, du kan aldrig ta bort boxen utan får ha den kvar. Rätt hastighetsindikering är viktig, annars kan du få till exempel fel körd sträcka. Tex. 10 % för hög hastighet ger 10% mer körsträcka, och man vill ju att körd sträcka ska stämma om man säljer hojjen .. :)

Men tänk om man gör tvärtom för att få den att vissa för lite så man höjer värdet på den, lite fusk blir det, nästan så man tar o kopplar ut givaren vid drevet, vissa hojar kan man nästan tro det när man hittar en 04a som körts 900mil, det blir väldigt få mil om året. min hoj har no tuffat på lite för många mil när den va drevad 16/45 när org är 16/42, undra hur många mil extra den körts när mätaren står på 3600mil.
 
Men tänk om man gör tvärtom för att få den att vissa för lite så man höjer värdet på den, lite fusk blir det, nästan så man tar o kopplar ut givaren vid drevet, vissa hojar kan man nästan tro det när man hittar en 04a som körts 900mil, det blir väldigt få mil om året. min hoj har no tuffat på lite för många mil när den va drevad 16/45 när org är 16/42, undra hur många mil extra den körts när mätaren står på 3600mil.



Lite så jag känner faktiskt. För gata kan jag ju dreva om den till original (måste ju ändå byta hjul och har högar med drev inkl. hubbar). Men som det är nu går den typ 20% längre än den egentligen gör, vilket känns lite svårt att motivera för en köpare när jag ska sälja. Trist om det står 2000 mil på mätaren och den bara gått 1600, en viss skillnad ändå.
 
Är på jakt efter en baklampa med inbyggda blinkers till min cbr 1000 06:a. Någon som vet någon som ser bra ut och som fungerar bra.
 
Är det nån mer som funderar på att åka på hondas firebladebankörning på mantorp i juni?
Såg att john McGuiness ska komma, så då kanske man kan få sin IOM-kepa signerad till slut, 800 pix kosta bandagen.
 


Okej, kuuuul. Jag har bokat nu, men jag ska fråga arrangören också så att man inte förstör för er som är vana banåkare :)

Är det nån mer som funderar på att åka på hondas firebladebankörning på mantorp i juni?
Såg att john McGuiness ska komma, så då kanske man kan få sin IOM-kepa signerad till slut, 800 pix kosta bandagen.
Se ovan, men Mantorp? Det är väl Anderstorp du menar? :tummenupp
 
Jag och kompisen kommer oxå. Vi är anmälda o har betalt. Kul med både McGuiness o Mårtensson
Vi var på Hondadagarna på Anderstorp förra året, och tyckte det var jättebra.
 
Ett annat problem för kännedom.
Har felsökt hondan lite senaste tiden, då den den blivit svårare och svårare att starta, ibland har man fått göra tre starter när den är kall för att den ska gå igång. (den har startartat men dött direkt)

Efter lite tester så upptäckte jag at tdet var när man släppte UT startknappen efter start som motorn dog.
Kändes spontant som nån störning från startsystemet störde ut ECUn så den resetta och motorn dog.

Beställde nytt startrelä (pirat från UK för 200 pix istället för orginalet för 800), under tiden montera jag sönder startknappen och rengjorde och smorde med lite vitt vaselin, gjorde ingen större skillnad.

Idag kom det nya startreläet, bytte det och nu verkar starten lira perfekt.
Piratreläet såg ut exakt ut som orginalet, så nu får vi hoppas det lirara bra i 5000 mil till. =)

så har ni problem med att hojen dör när ni släpper ut startknappen efter start så byt startreläet. =)

Montera sönder gammla reläet och kontaktbryggan såg ut så här:
dsc02439_2.jpg
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top