Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Har en honda cbr 1000 rr 07
Jag får samma problem men bara med motorbroms när kedjan är ojämn och snart slut. De brukar hålla ca 2200 mil eller något sådant för mig.

Dra upp hojen på ett depåstöd och rulla hjulet, se efter hur mkt slacket ändrar på sig beroende på vilken del av kedjan du ser. är det mycket sträckning på vissa delar av kedjeloopen kan det vara dags vill minnas att jag bytte första omgången lite tidigare.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Någon som har någon input på vilka bromsbelägg det är man skall ha till en Blade 2010:a med ABS?

Kravet är att de skall klara hårda inbromsningar i snabb grupp på bana.
 

Boppersson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2010
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 600 F3
Hejsan.. går i tankarna på att byta hoj nu i sommar från en CBR600 F3 - 95 till något nyare. Men då till de stora valet, ska man välja en 600RR eller ska man gå upp på 1000-kubik klassen ? Har kört min en hel del så jag vet hur den funkar och undrar hur stor skillnad de är om jag bara skulle byta till en nyare 600:a? .. både motormässigt och chassi. De äldsta jag skulle kunna tänka mig är antingen en 600RR:a eller en 954:a.

Så alla tips och råd med både fördelar och nackdelar är uppskattade :)
 

Boppersson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2010
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 600 F3
Även om ni kan nått som skiljer sig stort/litet mellan åren på modellerna kan ju vara bra och veta.. :tummenupp
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Hejsan.. går i tankarna på att byta hoj nu i sommar från en CBR600 F3 - 95 till något nyare. Men då till de stora valet, ska man välja en 600RR eller ska man gå upp på 1000-kubik klassen ? Har kört min en hel del så jag vet hur den funkar och undrar hur stor skillnad de är om jag bara skulle byta till en nyare 600:a? .. både motormässigt och chassi. De äldsta jag skulle kunna tänka mig är antingen en 600RR:a eller en 954:a.

Så alla tips och råd med både fördelar och nackdelar är uppskattade :)

Tjena! Allt är ju en smaksak, vissa föredrar literklubben medans andra som jag föredrar 600 klubben.
Därför bör du köpa en 600RR:

-Otroligt lätthanterlig och förlåtande
-Billigare premie & reservdelar
-Bekvämare ( tycker i alla fall jag )
-växla är bra för själen
-Motorkaraktären

Ärligt talat så är både bladen och 600RR kanonhojar! Tror du blir nöjd vad du än väljer......

Ska du ha en 600 och inte har abs som krav så hade jag köpt en 07:a ( många uppdateringar från året innan & finns ingen anledning att köpa en nyare för en massa extra slantar när det är exakt samma hoj )
så vitt jag vet är just abs den enda uppdateringen dom har gjort ( tillval ) fram till 2011

Ska du ha en blade så satsa på 09 eller nyare ( en helt annan hoj från -08 men just 08an har det varit lite strul med ( går ju på garantin dock men se till att det är en 08a som är uttagen senare i så fall )

När ja köpte min så fanns det ett par 600rr -09or kvar för en riktigt billig peng! ( 80 000kr om ja inte minns fel ) Kan vara värt att höra sig för, beroende på din plånboks storlek.
Lycka till med ditt köp hur som helst, så länge du väljer en Honda kan du inte bli annat än nöjd! :)
 

Boppersson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2010
Ort
Skövde
Hoj
Honda CBR 600 F3
Tack för svaret.. fick lite bra o tänka på där :tummenupp Och precis som du sa, så är köpet redan ett bra köp vilken Honda de än är :D
 

Tysonswe

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr 1000rr Repsol
Hej,

sitter och planerar redan nu vinterns modifikationer på mina 1000 rr 2006. Har idag ett Yoshimura RS-5 slipon. Tanken är att köpa till delarna så man får ett komplett helsystem. Även luftfilterkit ( KN ) samt Powercommand för att få allt och lira bra. Är det något mer man bör lägga till när man ändå är i farten och river ner den och ska mappa?
 

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Jahap!!
Fireblade jubileet på Anderstorp på Lördag då!!
Drar upp med släp från Laholm Lördag morgon. Någon mer härifrån som
Ska dit!!??
Hoppas på kanon väder o intressant "kändisar"
 

MattzzoN

#65 Pro Superbike
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2xCBR
Är det någon som har en HRC 0.55mm topplockspackning till en cbr 1000 rr -08a lite lätt tillgänglig innan helgen...
 

Beagles

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Köping
Hoj
CBR1000RR ABS 2010
Någon här som har haft problem med att säkringen för instrumentet gått på sin 2008- CBR1000RR?

Min säkring gick imorse när jag var ute och körde och hojjen gick sen skit, helkonstigt. Vet inte vad som hände, säkringen för instrumenteringen borde ju inte påverka motorn...
 

Hyssna

Ny medlem
Gick med
29 May 2010
Ort
Skogen
Hoj
07 CBR 1000 RR
Det är ingen som har film eller bilder ifrån 20 års jubileet på Anderstorp?
Jag glömde ju givetvis bort att fota! Hade vart kul att se lite bilder!
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Någon här som har haft problem med att säkringen för instrumentet gått på sin 2008- CBR1000RR?

Min säkring gick imorse när jag var ute och körde och hojjen gick sen skit, helkonstigt. Vet inte vad som hände, säkringen för instrumenteringen borde ju inte påverka motorn...

Kollat batteriikablarna, jordningen?
 

Breiz

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Hörby
Hoj
Z1000 -08 XS750 -80 Z400 -84
Tjena gott folk!

E på gång att köpa ny hoj, 04-06 cbr 1000

Vilket försäkringsbolag ger bäst pris?
1080/mån hel/hel IF e det "billigaste" jag fått hittills :huvet

Eller det kanske e bra pris?
 

Gixx-net

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade Trico -10
Hej, ngn som kan hjälpa mig med vad det är för moment som framaxelbulten ska dras åt med på en CBR 1000 RR -10? :confused:
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top