Honda CBR 125/ NSR 125.

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Itacha75 skrev:
CBR:en är helt klart stabilare, den har dock ingen effekt. Du behöver inte ha världens grymmaste effekt för att ha kul, men det är ett plus.

Vad är det du söker hos hojen?
CBR stabilare??????
:kocko
WF det är juh som att gämföra en R1 a mot en damcykel. Nsr en är ju mycket mer välbyggd. Du har inte provat dem lr?

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
yamaha r6 2000
Cbr/nsr

Lorus skrev:
Börjar bli tjatigt med det här eviga 2takt vs 4takt snacket, kan inte alla vara sams istället:krama

Jag tycker den äldre Nsr'en ger mer intryck av sporthoj än vad cbr'en gör. Det är vad jag tycker...

:)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
matte@honda skrev:
backspeglar?? kan man inet bara vrida på huvet?

annars ja, de e jävligt sött me backspeglar på styret.

:corn

Skulle jag ägt en CBR skulle ju att flytta speglarna till kåpan varigt ganska definitift efter att jag såg denna bilden.

Bifogat

• CBR-gestylt.jpg
    CBR-gestylt.jpg
    50.9 KB · Visningar: 78

matte@honda

4-takt e fett
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
CBR 125 och en Grön Choppercykel
Padde skrev:
Skulle jag ägt en CBR skulle ju att flytta speglarna till kåpan varigt ganska definitift efter att jag såg denna bilden.

hmm.. de ser faktiskt ganska ok ut... men har du suttit på en sån nån gång? kåpan e fan asliten, nätt o jämt speglarna når över handtagen om dom sitter där ju...

va har han gjort me lampan :confused:

:corn

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Padde skrev:

Jaa du.. en klar förbättring.. men de räcker nog inte för att övertyga allmänheten. NSR for the people!..
:banana

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
Nae jag håller med NSR talare! NSR är bara bäst! Både utsende och prestanda mässigt! Men lungt tycker jag att de nya NSR:arna är snyggast än de gamla! :) Men hur är CBR att köra igentligen?? De ser ju så jädra små ut!!

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
uggla skrev:
Jo det är ju sant, men om man krämar ut 300hk ur en 1000cc 2 taktare, bör det väll ändå bli ketchupeffekt? Om du plockar ur så mycket effekt.

ungf. samma trimmningsgrad som en nyare 2-t 125a, tänk sedan att det är 9ggr så mycket bottendrag än i din RS/mito så är det tillräckligt tror jag.....2takt =underskattat

Farmer

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
kawa
Ärligt asså... cbr:en är fin men vafan allt ser klent ut ser ut som en moppe... nsr:en håller jag med om att vissa av årsmodellerna ser ut som hej kom och hjälp mej!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...