Sjoberg skrev:Har du gjort det? Hur mycket kan det gå på? Va får man för effekt då?
nej men jag letar efter där man kan köpa .
Sjoberg skrev:Har du gjort det? Hur mycket kan det gå på? Va får man för effekt då?
BlueNinJa skrev:nej men jag letar efter där man kan köpa .
Leta fram ett reservdelsnummer till den (utländska) orginalkamaxeln du letar efter så kan du beställa den från vilken Hondaåterförsäljare som helst.BlueNinJa skrev:nej men jag letar efter där man kan köpa .
Flummo skrev:Leta fram ett reservdelsnummer till den (utländska) orginalkamaxeln du letar efter så kan du beställa den från vilken Hondaåterförsäljare som helst.
servade den idag så nu såuggla skrev:Har du fått på helsystemet och ditt 150cc kit än?
BlueNinJa skrev:spelar ingen roll vem den är fösäkrad på bara den står på nån som bor under samma tak . om du förstår vad ja menar
Gradda skrev:jag hade gjärna slängt ut 50:- på ett munstycke, men vad gör man när det bara finns original?ska kolla när jag åker till janne imorrn för att dra pluggarna så ska vi ta en titt om han har nån munstycke som kan passa! annars så blire till att finborra jäklar i mitt skal! ska bli jävlit gött att se hur hojjen går efter imorrn!
![]()
Chris Ash skrev:Nej det gör det inte. Sök på forumet med ordet "skenförsäkring" läs trådarna och lär dig.
Chris Ash skrev:Nej det gör det inte. Sök på forumet med ordet "skenförsäkring" läs trådarna och lär dig.
BlueNinJa skrev:
asså... om jag ska fösäkra min mc kostar det mig ca 4900 eller vafan det kosta . men för farsan kostade det ca 2400 .. så vi ringde och kollade med dom på försäkrings bolaget om nu min far skulle kunna stå som " försäkrare" och det gick bra bara man bodde undersamma tak! . det är en annan sak om du tex försäkrar den på din mormor som bor på nått jävla hem .. för då går det åthelvete
nomolas skrev:tänkte jag med, har ju hört det överallt att skenförsäkra inte är bra för att du itne får ut nåt om de händer nå (för det mesta iaf). MOahuahua jag hade rätt![]()
BTW...fin avatar!![]()
![]()
![]()
![]()
BlueNinJa skrev:servade den idag så nu såska bara ha tat på en video kamera.. men får ta det efter resan kommer hem på typ fredag elelr så
Chris Ash skrev:Jag beklagar men det är inte så enkelt....försäkringsbolaget säger gärna bä för att få dig som kund och sen bu när olyckan är framme. Försäkringsbolag kan vara rent jävliga att ha att göra med när man ska ha ersättning och då är ett muntligt telefonsamtal inte vatten värt.
Det är ju dessutom så att bevisbördan ligger hos dig. Försäkringsbolaget kan vägra ersättning helt utan förklaring.
Edit: Detta har som sagt varit uppe förut och det finns mängder av trådar som förklarar principen om försäkrat intresse.
BlueNinJa skrev:hehe nej då .. det är ju bara i sverige dom har bytt till en annan kamm axel... jävla skit lagar och sånt... kommer nog gå skit bra![]()
Gradda skrev:Det dära kan ju skilja sej från olika försäkringsbolag! farsans kompis jobbar på länsförsäkringar och han har pratat med honom när vi kollade premierna osv. och det är helt ok att skriva hojjen på farsan sin om man bor under samma tak! däremot så kunde det bli bekymmer om jag bor i stockholm och försäkrar hojjen på gudrun som bor i en liten lappkåta uppe i kiruna!![]()
Chris Ash skrev:Japp, men det jag säger är att du aldrig kan veta, dra öronen åt er, be att få exakt ALLT på papper! Vad de säger gäller inte! Annars är ni rökta om försökringsbolaget sätter sig på tvären och tro mig, det kommer de att göra om de får chansen....
Nu är det väl iofs Trygg Hansa som varit det hårdaste bolaget mot sånt här.
BlueNinJa skrev:nämen visst jag har väl fel då!... NOT!
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |